RİM’İN DEDESİ
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
‘DİNDE ZORLAMA YOKTUR’ U NASIL ANLAMALIYIZ?
TÜRKİYE VE SURİYE: DAHA GÜZEL GÜNLERE
Batılı eğitim sistemi ne zaman iflas eder?
Araç satışında yetki belgeli esnafımız bu sistemden muaf olsun
Ticari ahlaksızlık enflasyondan daha hızlı yükseliyor
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
İman-Hikmet-Gayret-Tevekkül
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Nasrettin Hoca’nın İzinde:AKŞEHİR
Merhaba Yeni Suriye
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Konya nın en önemli manevi ve kültürel mekanlarından biri de Mevlâna Türbesidir.Asırlardır ulvi ve manevi havası ve taşıdığı ruhaniyet önemini korumaktadır .Hz Mevlâna nın Ne Olursan Ol Yine Gel sözü ile hoşgörü ve insan sevgisine dayalı mesajı tüm dünyada karşılık bulmuş ve gönül yolcularını Konya ya Hz Mevlâna nın divanına getirmiştir.Manevi havası kadar Dergah olduğu dönemde ki kaide ve güzel uygulamaları da dikkat çekicidir. Bu uygulamalardan birisi de MevlânâaTürbesinde ki kapılardır
Mevlâna Türbesinde 4 tane kapı bulunmaktadır.Bunlar;
1)Dervişan Kapısı
2)Çelebiyan Kapısı
3)Hamûşân (Susmuşlar )Kapısı
4)Küstehan Kapısı
1)Dervişan Kapısı:Mevlâna Türbesi nin meydana açılan batı yönünde ki ana giriş kapısıdır.Bu kapıyı Mevlevi Dervişleri kullandıkları için Dervişan Kapısı ismini almıştır.Avlunun kuzey ve batı yönü boyunca derviş hücreleri yer almaktadır.Kapının üzerinde II.Mahmud un Tuğrası bulunmaktadır Altında III .Murad ın Kitabesi vardır.Kitabe de bu bölgenin III Murad tarafından yaptırıldığı bilgisini veren inşa kitabesi bulunmaktadır.
2)Çelebiyan Kapısı: Geçmişte bu kapının dışında kalan bölüm ileriye doğru Çelebi Ailesine ve mensuplarının ailelerinin bulunduğu mahalleye açılmaktaydı.Çelebiyan Kapısı ismini bu sebepten almıştır.Bu bölgede yaşayanlar dergaha girmek için bu kapıyı kullanılıyorlardı
3)Hamûşân (Susmuşlar )Kapısı:Mevlevilik kültüründe kabir veya mezarlık kelimelerinin yerine Hamûşân kelimesi kullanılmaktaydı.Hamuş Farsça da susmuş Hamuşan da susmuşlar manasını taşımaktadır Dergahta ömrünü tamamlayan dervişler Matbah-ı Şerif alanında yıkanır ve Hamûşân Kapısından ebediyete uğurlanırdı Türbenin güney yönü , Matbah ve Hürrem Paşa Türbesinden sonra Üçler Mezarlığına açılmakta ve Hamûşân Kapısı ile son bulmaktadır
4)Küstehan Kapısı:Mevlevilik Tarikatına girip yolun usul ve hizmetlerini yerine getirirken usule uygun davranmayan ikaz edildiği halde düzelmeyen kişilere akşam vaktinden sonra Küstehan Kapından yol verilirdi.Kapı 1990 yılında kazı ve restarasyon ile yeniden ortay çıkarılmıştır
KONYALISIN ETLİEKMEK
ŞİMDİ TAM ZAMANI
ALIŞKANLIK NASIL KAZANILIR
KONYA ŞİİRLERİ
DERGAH-I MEVLÂNA DA
HOBİLERLE HAYATINIZI RENKLENDİRİN
ÇOCUKLARIN İLGİ ALANLARINI VE YETENEKLERİNİ TESPİT ETMEK
YENİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILINA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI -2
YENİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILINA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI -1
GÜNE İYİ BAŞLAMAK İÇİN 10 YÖNTEM