YENİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILINA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI -2

 

5-Çocuğu okula hazırlık süreci önceden başlamalıdır .Çünkü alışkanlık kazanılması belli bir zaman gerektirir.

*Öz bakım becerilerinin geliştirilmesi( temizlik ve hijyen eğitimi)

*Uyku saati düzeni (erken uyuma ve erken uyanma)

Beslenmeye Dikkat Edilmesi(Sağlıklı ve yaşına uygun şekilde beslenme alışkanlığı çocuğun fiziksel sağlığı kadar zihinsel yönden de verimini arttıran bir unsurdur.Sebze ve meyvelere ağırlık verilmesi protein alımının desteklenmesi gelişim için oldukça önemlidir.

*Eşyalarını Düzenleme Konusunda Eğitim

(Okul eşyalarını düzenleme çantasını toplama gibi işleri ufak ufak uygulamalarla çocuğa aşılama yapılmalıdır )Bu uygulamalar çocukta sorumluluk duygusunu geliştirecektir.

6-Çocukları Başkaları İle Kıyaslamaktan Kaçınılmalıdır:Bak arkadaşın hiç ağlamıyor hemen alıştı gibi ifadelerden uzak durmak gerekir.Her çocuğun alışma süresi karakteri ve alışkanlıklarına göre değişkenlik gösterdiği unutulmamalıdır.

7-Çocuğa Okulda Kalacağı Zaman Konusunda Bilgilendirme Yapılmalıdır:"Derslerin bitene kadar burada kalacaksın sonra gelip seni alacağız "gibi açıklamalarla çocuk rahatlatılmalıdır.Bu sayede çocuk okulda daha huzurlu vakit geçirerek ilgi ve dikkatinin dağılması önlenecektir.

8-Ebeveynler Okula Dair Kaygı ve Endişelerini Çocuğun Yanında Belli Etmemelidirler:Çocuklar ebeveynlerini oldukça dikkatli takip edebilirler.Onlarda ki kaygı ve endişe çocuğa yansıyarak onu da huzursuz edecektir.Ebeveynler kaygılarının dayandığı konuları önceden çözüme ulaştırırlarsa uyum sürecini daha verimli geçirebilirler

9-Ebeveynler Çocuğa Motivasyon Sağlamalıdır:Çocuğun gösterdiği gelişim adımlarını takip ederek ölçülü şekilde takdir ve ufak ödüllerle çocuğun motivasyonunu arttırabilirler

10-Çocuğun Okula Bırakılma ve Alınma Saatleri Düzenli Olmalıdır:Mümkünse aynı kişilerin alıp bırakması daha düzenli takip sistemi sağlayarak çocukta da kaygıyı ortadan kaldıracaktır.

11-Okula uyum süreci konulu kitapları veya bu konuda ki makaleleri okuyabilirsiniz.

12-Çocuğu yargılayıcı ve etiketleyici ifadelerden kaçının Ağlarsan arkadaşların seni sevmez,okulu sevmedin mi ,böyle davranırsan okula gelmem gibi konuşmalar çocukta kaygı ve endişeyi çoğaltabilir

13-Oyun, resim çizme gibi etkinliklerle çocuklar duygularını ifade edebilirler.Sizde bu etkinliklere zemin hazırlayabilirsiniz.Bu etkinlikler çocuğun rahatlamasını sağlayabilmektedir

14-Ebeveynler Ve Öğretmenler İletişimi Halinde Olmalıdırlar:Yapılacak fikir alışverişleri eksik ve problemli yönlerin tespiti ve çözümünü kolaylaştıracaktır.Bu da uyum sürecini olumlu etkileyerek istenilen sonuçlara ulaşmayı kolaylaştıracaktır.

*Eğitimciler imiz Okula Uyum Sürecini Nasıl Yönetebilirler

Eğitimciler imiz okula başlangıç döneminde büyük özveri göstermektedirler.Okula uyum sürecinin yönetiminde öğretmenlerin müdahaleleri oldukça önemlidir.

Eğitimciler ebeveynler ve çocuklar arasında köprü görevi üstlenmektedirler .Bu süreçte aile ile olan iletişim sürekliliğini korumalıdır

Ebeveynlere yapılacak fikir alışverişi çocuğun durumunun değerlendirilmesi ve iyi bir seviyede olması açısından önemlidir

Eğitimciler uygun buldukları durumlarda velilere verecekleri önerilerle öğrencilerinin uyum sürecine adaptasyonu kolaylaştıracak vardır

Eğitimciler uyum sürecini planlayarak bu plan dahilinde gelişmeleri takip ederek daha sağlıklı değerlendirmeler yapabilmektedirler.Bu sayede kat edilen aşamalar veya eksik yönler tespit edilerek düzenlemelerle arada ki açıklar kapatılabilmektedir.

Çocukların sosyal ve eğitim hayatlarını olumlu etkileyecek bir kaç öneride bulunmak gerekirse ilgi alanlarını tespit etmek ve motivasyon çalışmaları yapmak diyebiliriz. motivasyon çalışmaları yapmak diyebiliriz.

 


Yazarın Diğer Yazıları