RİM’İN DEDESİ
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
‘DİNDE ZORLAMA YOKTUR’ U NASIL ANLAMALIYIZ?
TÜRKİYE VE SURİYE: DAHA GÜZEL GÜNLERE
Batılı eğitim sistemi ne zaman iflas eder?
Araç satışında yetki belgeli esnafımız bu sistemden muaf olsun
Ticari ahlaksızlık enflasyondan daha hızlı yükseliyor
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
İman-Hikmet-Gayret-Tevekkül
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Nasrettin Hoca’nın İzinde:AKŞEHİR
Merhaba Yeni Suriye
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Tarzıyla, sürüşüyle kendi hayran kitlesini oluşturan Alfa Romeo yeni B segmenti Crossover oyuncusunu tanıttı. Aslında ilk tanıtıldığında ismi Milano olarak paylaşılmıştı fakat araç İtalya'da üretilmediği için ve İtalya'da üretilmeyen bir araca İtalyan ismi verilmeyeceği için gelen baskılar sonrası ismi Junior olarak değiştirildi.
Alfa Romeo Junior gene tasarımıyla bir Alfa karizmasını üzerinde barındırıyor. Ön panjurda bulunan scudetto da logonun büyük boyutta bulunması aracın farkını hissettirmiş. Arka tasarım ise gerçekten çok iddialı. İç bükey kavislerin kullanıldığı ve italik Alfa Romeo yazısı İtalyan zarafetini bir kez daha otomobil severlere hissettirmiş.
Aracın sürüş dinamikleri daha ziyade konfor odaklı belirlenmiş. Klasik Alfa Romeo araçlarında bizler sert süspansiyon görmeye alışkınız. Araçların viraj kabiliyeti ve sürüşte yolu daha iyi hissedebilmek için genelde sert veya orta sertlik seviyesinde süspansiyonlarla gelmesine rağmen Junior daha yumuşak bir süspansiyonla bizi karşıladı. Geniş lastik yanakları ile birlikte araç, şehir içi sürüşte size daha fazla konfor sunuyor.
Junior'u üç farklı motor seçeneğiyle satın alabiliyorsunuz. Birinci seçenek 1.2 litrelik Hybrit motor, ikinci seçenek Elektrikli almak isterseniz 156 Ps 260 Nm tork değerine sahip ekonomik motor ve son olarak, 280 Ps 345 Nm torkluk çok daha güçlü elektrik motor bulunuyor. Elektrik motorlu versiyonların bataryası 54 kW/h, bu bataryaları
Ac 7 kW ile %0'dan %100'e 8 saatte doldurabiliyorsunuz.
Ac 11 kW ile %0'dan %100'e 5saat 45 dakikada doldurabiliyorsunuz.
Dc 100 kW ile %20'den %80'e 27 dakikada doldurabiliyorsunuz.
Bu arada aracın Jeep Avenger, Fiat 600e ve Opel Mokka gibi PSA grubunun e-CMP2 platformunu kullandığını da söylemek isterim.
Peki, Alfa Romeo Junior gerçekten Alfa mı? Bu soru önemli çünkü Alfa Romeo kullanıcılar araçlarında marka ruhunu arıyor. Daha önceden üretilen küçük sınıf Alfa Romeo'lar Giulietta ve Mito'da bunu yakalamışlardı. Özellikle Giulietta ülkemizde büyük bir hayran kitleri oluşturmuştu. Junior'a bu açıdan baktığımızda evet tasarım anlamında farkı hissettiriyor, içerde farklı noktalara logosunu konumlandırarak o ruhu kullanıcısına hissettirmeye çalışmış ama iç malzeme kalitesi beklentimizin altında altı. Çok fazla sert ve siyah malzemenin kullanıldığı araç donanım anlamında da kablosuz şarj, otomatik yan dikiz aynası, Premium ses sistemi gibi bir Alfa Romeo aracında olmasını beklediğimiz bazı donanımlardan yoksun gelmesi bizi biraz üzdü.
Elektrikli versiyon için ise maksimum sürati 150 km/h ile sınırlandırılmış. Evet, elektrikli araçlar da performans arttıkça verim ciddi anlamda düşüyor. Bu sebeple pek çok üretici maksimum sürati 180 km/h civarında sabitliyor. Ama Junior da bu sayı 150 olarak belirlenmesi muhtemelen bir Alfisti üzecek. En azından bu araçta da 170 km sürate kadar çıkmasına izin vermeleri gerekiyordu.
Ekim Ayı Satış Verileri Açıklandı
D Segmentine Yeni Oyuncu
Otomobil Satışında Yeni Döneme Girdik…
Fiat’tan Citroen’e KÜÇÜK Rakip!
Duster Elektriklendi ve ÖTV Muafiyeti ile Alınabiliyor!
Arazi Canavarı Suzuki
Doblo Artık Elektrikli
Nissan X-Trail
Yenilenmiş Nissan Juke ile Birlikteyiz
Yeni Nissan Qashqai