RİM’İN DEDESİ
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
‘DİNDE ZORLAMA YOKTUR’ U NASIL ANLAMALIYIZ?
TÜRKİYE VE SURİYE: DAHA GÜZEL GÜNLERE
Batılı eğitim sistemi ne zaman iflas eder?
Araç satışında yetki belgeli esnafımız bu sistemden muaf olsun
Ticari ahlaksızlık enflasyondan daha hızlı yükseliyor
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
İman-Hikmet-Gayret-Tevekkül
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Nasrettin Hoca’nın İzinde:AKŞEHİR
Merhaba Yeni Suriye
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Ben kampçıyım, balığa giderim, off road olmadan yapamam diyen biriyseniz sizin için güel bir alternatif Suzuki Jimny…
Bu hafta Suzuki'nin 1996'da piyasaya sürdüğü Mini SUV'unu inceliyoruz. Merdiven şasi sistemine sahip olan araç tam olarak zorlu araziler için üretilmiş. Alt yapısı ekstra güçlendirilmiş darbelere karşı daha dirençli hale gelmiş. Direksiyon kutusunda bulunan süspansiyon ile arazide sürücünün işini ve konforu arttırılmış.
Tasarım olarak pek çok insan gibi bende aracı biraz Mercedes G serisine benzetiyorum. Caddeye çıktığınızda farklı renkleri, sevimli tasarımıyla dikkatleri üzerine çekiyor.
4x4 olarak satışa sunulan araç şu an için tek motor ve tek donanım seçeneği ile piyasada. 1.5 GLX atmosferik motoru bulunan araca 4 ileri otomatik şanzıman eşlik ediyor.
Ekstra vites kutusu ile isterseniz aracı 4x2 (arkadan itiş), 4x4 veya 4HL arazi vitesi ile de kullanabiliyorsunuz. Boş ağırlığı 1.100 kg civarında olması ile bu motorla araç arazide tüm ihtiyaçlarınızı karşılıyor.
Arazi araçlarında sık karşılaştığımız diferansiyel kilidi maalesef yok. Daha doğrusu mekanik olarak yok. Suzuki mühendislerinin LSD diye isimlendirdikleri bir sistem bulunuyor. Bu sistem elektronik olarak diferansiyel kilit görevini görüyor.
Aracın boyutlarına baktığımızda 3480 mm uzunluğa, 1720 mm yüksekliğe, 1645 mm genişliğe ve 2250 mm dingil aralığına sahip. Ayrıca yerden yüksekliği 210 mm, yaklaşma açısı 37, uzaklaşma açısı 49 ve karın açısı da 28 derece olduğunu da söylemeden geçmeyeyim.
Bagaj hacmi arka koltuklar dik konumda 85 litreyken, koltuklar yatar vaziyette 377 litreye ulaşıyor.
Suzuki Jimny'de helezon yaylı 3 açılı sabit aks süspansiyonu bulunuyor ve buda özellikle engebeli arazide sabit aks lastik temasını arttırmak için diğer tekeri aşağı bastırıyor ve neredeyse her açıda araç ayaklarını yere basmaya çalışıyor.
Peki, arazide başarılı ya otoyolda? Burada da Suzuki elinden geleni yapmış ama bir yere kadar. 100 km altında yol rüzgâr sesi rahatsız etmese de 100'ün üzerinde biraz baş ağrısı yaratıyor. Ama en büyük eksik direksiyonun derinlik ayarının olmaması ve koltuğun yükseklik ayarının olmaması diyebilirim. Boyunuz normalin altında veya üzerindeyse ideal sürüş pozisyonunu ayarlamakta biraz zorlanabilirsiniz.
Test süresi boyunca Suzuki Jimny ile eğlenceli zamanlar geçirdik. Test sürüşünün detaylı versiyonu YouTube Oto Start Kanalında. Şimdiden sizlere iyi seyirler…
Alfa Romeo Junior
Ekim Ayı Satış Verileri Açıklandı
D Segmentine Yeni Oyuncu
Otomobil Satışında Yeni Döneme Girdik…
Fiat’tan Citroen’e KÜÇÜK Rakip!
Duster Elektriklendi ve ÖTV Muafiyeti ile Alınabiliyor!
Doblo Artık Elektrikli
Nissan X-Trail
Yenilenmiş Nissan Juke ile Birlikteyiz
Yeni Nissan Qashqai