ORTA-DOĞU’DA KARTLAR YENİDEN DAĞITILIYOR.
Honda Civic Yenilendi
ŞİİR MEKTEBİ
ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 2
MERHAMET ETMEYEN KİMSEYE MERHAMET OLUNMAZ
YÜZYILIN SOYKIRIMI SONRASI BARIŞ
Kutup Yıldızı
Yıldız mı, Ay mı, Kara Delik misiniz?
Değerli Galibiyet
Ruhun şad olsun ağabey
Konya için tehlike çanları çalıyor
Eğitim de denetim de şart
FACİALAR KADER DEĞİL
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
AVRUPA’NIN KARANLIK TARİHİ
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -3-
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
İlk olarak 1972 yılında tanıtılmıştı. O zamandan bu zamana tüm dünyada sevilen Civic'in 11. Nesli makyajlandı.
Honda mühendislerinde bir gelenektir genel olarak kısıtlı makyaj operasyonu ile yeni aracı piyasaya sürüyorlar. Gelenek bozulmamış 11. Nesil Honda Civic'de dış tasarım olarak minimal değişikliklerle karşımızda.
Aracın ön yüzünde daha bariz tasarım değişiklikleri bulunuyor. Artık sis farı yok. Aktif hava kanallarının bulunduğu sportif ön tampon ve Honda logosunun içinde bulunduğu panjur yenilenmiş. Yan tasarımda herhangi bir değişim bulunmazken en çok eleştirilen arka tasarımda sadece stop lambaları biraz daha karartılmış yapıda.
Aracın içinde ise tasarım değişikliğinden ziyade sınırlı donanım değişikliği var diyebiliriz. Artık Executive donanımda elektrikli sürücü koltuğu standart oldu.
Makyajın getirdiği değişim bu kadar. Peki yeni Civic nasıl?
İki farklı motor ve iki farklı donanım seçeneğimiz var.
Motorlar 1.5 Turbo beslemeli. Motor bloğu olarak aynı olsalar da yakıt cinsindeki değişimden dolayı LPG'li olarak satılan motorun beygir ve torku biraz daha kısılmış.
1.5 LPG'li motor 129 Bg 180 Nm Tork değerine sahipken Max: 200 km/s hız ve 0-100 değeri: 10,5 Sn
1.5 Benzin'li motor ise 182 Bg 240 Nm Tork Max:200 km/s hız ve 0-100 değeri 8,1 Sn olarak karşımıza çıkıyor.
Tasarruf düşününler LPG'li motoru tercih etmeli. Ama bu seferki LPG teknolojisi eskisinden biraz farklı. 4 silindirli olan motorun 1 silindiri aktif olarak benzin tüketiyor. Bunun sebebini sorduğumuzda hem motorun ömrünü uzatmak hem de turboyu korumak için olduğu söylendi.
Peki performanslar nasıl? Eskiden Honda Civic'de atmosferik motor bulunuyordu, ona göre bariz performans artışı var diyebilirim. Turbo motorun düşük devirlerde maksimum torkunu sunması ile alt devirlerde canlı bir motor sizi karşılıyor ve ara hızlanmalarda kullanıcıyı daha fazla tatmin ediyor. Ama ben çok daha iyi performans istiyorum diyenlerdenseniz LPG'li seçeneği değil 182 Bg'lik Benzinli motoru tercih etmelisiniz. Gaz tepkimesi çok hızlı ve aracın performansı kendi segmenti ile kıyaslandığında oldukça iddialı diyebilirim.
Donanım anlamında artık alt paketi dahi pek çok ihtiyacı üzerinde barındırıyor olması güzel. Full pakette elektrikli koltuklar, led farlar, koltuk ısıtma, sunroof, kablosuz şarj, ön arka park sensürü, geri görüş kamerası, yan uyarı kamera gibi donanım seçenekleri göz dolduruyor.
Eleştireceğimiz nokta ise araçta kullanılan kameraların çözünürlüğü gümünüz teknolojisinin biraz gerisinde kalıyor ve standart ses sistemi yerine daha kaliteli bir sistem kullanılması gerekirdi diye düşünüyorum.
Güncel fiyatı 2 milyon TL civarında olan Civic, bulunduğu fiyat skalası gereği çok fazla rakip barındırıyor. Bu rakipler arasında elinin en güçlü olduğu nokta ise sorunsuz Japon mekaniği ve düşük yakıt tüketim değeri. Peki sizler bu fiyat bandında Yeni Civic'i tercih eder misiniz? Detaylı inceleme videosu YouTube Oto Start kanalında.
Alfa Romeo Junior
Ekim Ayı Satış Verileri Açıklandı
D Segmentine Yeni Oyuncu
Otomobil Satışında Yeni Döneme Girdik…
Fiat’tan Citroen’e KÜÇÜK Rakip!
Duster Elektriklendi ve ÖTV Muafiyeti ile Alınabiliyor!
Arazi Canavarı Suzuki
Doblo Artık Elektrikli
Nissan X-Trail
Yenilenmiş Nissan Juke ile Birlikteyiz