RİM’İN DEDESİ
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
‘DİNDE ZORLAMA YOKTUR’ U NASIL ANLAMALIYIZ?
TÜRKİYE VE SURİYE: DAHA GÜZEL GÜNLERE
Batılı eğitim sistemi ne zaman iflas eder?
Araç satışında yetki belgeli esnafımız bu sistemden muaf olsun
Ticari ahlaksızlık enflasyondan daha hızlı yükseliyor
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
İman-Hikmet-Gayret-Tevekkül
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Nasrettin Hoca’nın İzinde:AKŞEHİR
Merhaba Yeni Suriye
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
2024 yılı otomobil üreticileri için parlak başlamıştı ama üçüncü aydan sonra satışlarda gerileme hissedilir bir şekilde düştü. Ekim 2024'ü geride bıraktık ve ODD verileri açıklandı. Geçtiğimiz yıla göre ilk 10 ayda satışlar %1,2 düştü. Sadece Ekim ayına baktığımızda ise geçen sene aynı döneme göre otomobil ve hafif ticari satışları %4 geriledi.
Motor tiplerine bakacak olursak, geçen sene benzinli araçlar pazarın %65,8'ini oluştururken bu sene %59'a düştü. Dizel motorlu araçlar %10,9'dan %7,6'ya, LPG'li motorlar ise %1'den %0,4'e düştü. Peki bu tarafta yaşanan düşüş kime yaradı derseniz. Hybrid motor tipine sahip araçlar geçen sene pazarın %10,5'ini oluşturuyorken bu sene %21,2'ye sıçrama yaptı. Merak edilen elektrik motorlu araçlar ise neredeyse geçen seneye göre pazarda aynı oranda sayıyı elinde tuttu.(2023 %11,9, 2024 %11,8)
Bildiğiniz gibi Çinli markalara ek vergi gelmişti. Vergi sonrası Çinli otomobil markaları zor günler geçiriyor. Aynı yılın temmuz ayı ile kıyasladığımızda Pazar payları %12'den %6'ya geriledi.
10 aylık dönemde en çok satan otomobiller ise; 1- Fiat Egea Cross 2- Renault Clio 3- Renault Megane 4- Toyota Corolla 5- Fiat Egea Sedan 6- TOGG T10X 7- Chery Tiggo 8 Pro Max 8- Chery Tiggo 7 Pro Max 9- Hyundai i20 10- Dacia Duster oldu.
10 aylık dönemde en çok satan Elektrikli otomobiller ise; 1- TOGG T10X 2- Tesla Model Y 3- KG Mobility Torres 4- BMW X1 5- Mercedes EQB 6- Mini Countryman 7- MG4 8- BMW 5 Serisi 9- Hyundai Ioniq 5 10- Citroen C4
Toplam pazara baktığımızda otomobil satıcıları bu durumdan memnun mu? Bu sorunun cevabı tam hayır olmasa da hayıra yakın diyebilirim. Pazarın en kötü zamanı 2017 yılına kıyaslandığında evet adet olarak satışlar yüksek seyrediyor ama yükselen otomobil fiyatları, artan yetkili servis sayısı, bayilerin kar marjlarını düşürüyor.
2025 yılına daha temkinli gireceklerini bildiren markalar satışların 2025 yılı için biraz daha düşük olacağını tahmin ediyor.
Alfa Romeo Junior
D Segmentine Yeni Oyuncu
Otomobil Satışında Yeni Döneme Girdik…
Fiat’tan Citroen’e KÜÇÜK Rakip!
Duster Elektriklendi ve ÖTV Muafiyeti ile Alınabiliyor!
Arazi Canavarı Suzuki
Doblo Artık Elektrikli
Nissan X-Trail
Yenilenmiş Nissan Juke ile Birlikteyiz
Yeni Nissan Qashqai