Yeni Ford Courier

Fordun Sevilen Ticarisi yenilendi.

Ford Otosan'ın Romanya'daki fabrikasında üretilen ve Ford Puma ile aynı altyapıyı taşıyan Courier tasarımından donanımına herşeyi ile yenilendi.

Son yıllarda otomobil severler SUV/Crossover araçlara ilgi göstermesiyle beraber ticari sınıfta çehresini değiştirdi. Ford Courier'da ilk bakışta evet bir ticari gibi dursa da özellik Active donanım seçeneğiyle Crossover isteyen müşterileri de kendine çekecek gibi görünüyor.

4 farklı donanım seçeneği ile satılan Courier model isimleri Trend, Deluxe, Titanium ve Active.

Bütün donanım seçeneklerinde Halojen ampullerle geliyorken Titanyum ve Active donanımda Led gündüz farkları bulunuyor. Toplamda 7 farklı gövde rengine sahip olmakla beraber eğer Active donanımı tercih ederseniz aracı çift renkli (Tavan siyah veya beyaz olacak şekilde) satın alabilirsiniz.

Önde dijital gösterge paneli ve 8” dijital multimedya ekranı bulunan Courier'de Active donanımda ön arka park sensörü ve geri görüş kamerası bulunuyor. Yeni nesil güvenlik donanımlarını da üzerinde bulunduran Courier artık çok daha güvenli. Adaptif hız kontrol, çarpışma önleme, kör nokta uyarı, manevra destek sistemleri Active donanımda standart.

Peki bagaj alanı nasıl? Arka koltukları yatırıp dik konumda katlayabiliyorsunuz. Bu şekilde kullandığınızda toplam 2,45 m3 lük bir bagaj alanınız oluyor. Arka koltuklar normal konumda ise 1,25 m3 lük alanınız mevcut.

Aracın boyutlarına değinecek olursak Yeni nesil Ford Courier'in toplam uzunluğu 180 mm artarak 4337 mm'ye çıkarken, aracın genişliği de 27 mm artarak 1791 mm'ye ulaşıyor.

Yeni nesil Ford Courier'le birlikte aracın yüksekliğinde de önemli bir artış yaşanıyor. 1747 mm yüksekliğindeki eski Courier'e göre 80 mm'lik artışla yeni Courier yüksekliği 1827 mm'ye çıkıyor.

Yeni Courier'in dingil mesafesinde 203 mm'lik artışla önemli bir artış yaşanıyor ve 2692 mm'ye ulaşılıyor.

Motor özelliklerine gelecek olursak gene altyapısını paylaştığı kuzeni Puma ile motorlarını da paylaşıyor.

Toplamda 3 farklı motor seçeneğine sahip araçta 1.0 Ecoboost benzinli 100 PS, 1.0 Ecoboost benzinli 125 PS ve 1.5 EcoBlue dizel 100 BG motorlar mevcut. Benzinli 125 PS motoru isterseniz 6 ileri manuel isterseniz de 7 ileri otomatik şanzımanla da alabiliyorsunuz. Ama dizel motorda maalesef otomatik seçeneği yok.

Puma incelemesinde öve öve bitiremediğimiz bu 1.0 Ecoboost motor burada da görevini tam anlamıyla yerine getiriyor. Sessiz çalışması düşün devirlerde maksimum performansı sunması ve sakin kullanımda düşük yakıt tüketimi ile dikkatleri üzerine topluyor. Sakin kullanımda düşük yakıt tüketimi dedim çünkü motoru biraz fazla sıkıştırırsanız tasarruftan biraz fazla uzaklaşıyor. Testimiz boyunca bizim ortalamamız 7,2 litre olduğunu da belirtmek isterim. Yük altında veya rampada sizi üzmeyecek olan bu motor 7 ileri oranlanmış şanzımanla size konforlu sürüş sunabiliyor. Şanzıman genel olarak düşük devirlerde çalışmak isterken, vites üzerinde L konumuna aldığınızda aracı 3.000 devir civarında tutarak rampada güç kaybınızın önüne geçmeye çalışıyor.

Genel olarak yenilenen Courier tasarım olarak artık daha gösterişli ve geniş. Bunun yanında güvenlik donanımlarının artması artık binek olarak bu aracı kullanmak isteyenlerin daha çok ilgisini çekecek gibi görünüyor. Severek testi tamamladığım aracın uzun inceleme versiyonuna Youtube Oto Start Kanalından ulaşabilirsiniz. Kendinize iyi bakın Hoşçakalın…

Emre ALTINKAYNAK

Otostart


Yazarın Diğer Yazıları