ORTA-DOĞU’DA KARTLAR YENİDEN DAĞITILIYOR.
ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 2
MERHAMET ETMEYEN KİMSEYE MERHAMET OLUNMAZ
YÜZYILIN SOYKIRIMI SONRASI BARIŞ
Kutup Yıldızı
O KADAR MI ZOR?
Yıldız mı, Ay mı, Kara Delik misiniz?
Değerli Galibiyet
Ruhun şad olsun ağabey
Konya için tehlike çanları çalıyor
Eğitim de denetim de şart
FACİALAR KADER DEĞİL
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
AVRUPA’NIN KARANLIK TARİHİ
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -3-
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Alfa Romeo Junior
Bu iki kavramı günlük hayatımızca çokça kullanır ve duyarız. Çoğu zaman içerdiği anlama pek vakıf olmayız. Bazen aynı anlamda bazen de kendimizce bir anlam atfederek kullanırız.
Esasen birbirini tamamlayan iki kavram gibi görünse de farklı anlamları içerir. Mutluluk, daha çok somut, huzur ise soyut bir anlam içerir. Mutluluk insanın dünyevi istek ve arzulara ulaştığında duyulan bir duygu iken, huzur, insanın iç dünyasında hissettiği gönül rahatlığı, dinginlik halidir. Mutluluk, anlık belirli periyotlar çerçevesinde elde edilen haz veya üzüntü ve keder çerçevesinde oluşan bir duygu iken, huzur süreklilik arzeden bir duygudur.
İnsan mutlu iken huzurlu olamayabilir mi? veya tersinden bakarak huzurlu iken mutsuz olabilir mi? Kanaatimce mutlu iken huzurlu olamamak mümkünken huzurlu iken mutsuz olabilmek mümkün değildir. Dolayısıyla bizlerin esasen huzurlu olabilmek için çaba ve gayret içerisinde olmamız gerekir. Huzur dediğimiz şey kalbin itminana ruhun doygunluğa erişmesi demektir.
Bulunduğumuz toplumda hepimizin gördüğü manzara şudur: Hedefe dünyevi amaçları koyan insanlar bu amaçlarının gerçekleşip gerçekleşmemesi doğrultusunda kendilerini mutlu veya mutsuz hissederler. Oysa huzuru kendilerine gaye edinenler dünyanın geçici olduğunu kendisinden önceki insanların yaşam ve tecrübelerini hatırlayarak kendisini mutsuz kılacak olaylar karşısında daha sabır ve sükûnetle dururlar. Kalbin ve ruhun gıdasının manevi değerler olduğu bilinciyle manevi duygularını harekete geçirirler. Yüce yaratıcının kendilerini boşuna yaratmadığını belli bir amaca matuf olarak yarattığını ve kendilerine bir yol haritası çizdiğini ve bu yolda ilerlerken kendilerine bir kılavuz oluşturduğuna inanırlar. Nitekim Kuran-ı Kerim'in bir ayetinde yüce yaratıcı; "Allah'ı anarak kalpler huzura kavuşur.” demektedir.
Eskilerin çok güzel bir sözü vardır. "Bu da geçer yahu”. Bu sözün gereğini yapan insanlar, karşılaştıkları olumsuz bir hadise karşısında aşırı bir tepki göstermeden sabırla hareket edip o anki karşılaştıkları olumsuz durumun, problemin, krizin veya sıkıntının zamanla etkileme gücünün azalacağını düşünürler.
Hedefe dünyalık nimet ve hazları koyan kişi her ulaştığı bir hazdan sonra diğer bir hazzı arzulayacaktır. Bu hazdan haza giden hayatın her aşaması bir sonrakine henüz ulaşamamış olması da mutsuzluğu getirecektir. Bir diğer husus da Epikür felsefesi doğrultusunda tamamen maddi zevke dayalı sürdürülen bir hayat, belli bir noktadan sonra haz vermeyip anlamını yitirecektir. Mutluluklar ve hazlar anlamla birleşir ve sürdürülebilirse huzur ortaya çıkar”.
Dile getirilmesi gereken bir husus da bu iki duygunun Yüce Yaratıcı tarafından beyne yerleştirilmiş "beşerî ruh” un harici unsurlara olan tepkisinden doğmaktadır. Kalp ve beyin bu ruhun kontrolündedir. Kişinin bir olay karşısında heyecanlanıp kalbinin sıkışması veya hızlı atması ya da birine duyduğu aşk ve özlem duygusu kalp merkezli değil; beyinde yerleşik soyut manevi ruhun beynin ilgili yerini harekete geçirip kalbin bu doğrultuda tepki göstermesinden ibarettir.
Günümüzde dünyada mutluluğa ulaşma arzusunun yerini huzura ulaşma arzusu alsa ve bu yönde bir gelenek oluşsa sanırım pek çok sorun çözülecek, herkes birbiriyle barış ve esenlik içerisinde yaşayacaktır.
Rabbim öncelikle kendi iç dünyamızda sonra aile hayatımızda ve daha sonra da bütün toplumumuzda huzuru hâkim kılsın inşallah. Amin…
ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 2
MODERN DÖNEM ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 1
AHLAKI DİNDEN AYRI DÜŞÜNEBİLİR MİYİZ?
KENDİSİNE NOBEL EDEBİYAT ÖDÜLÜ VERİLEN İLK “MÜSLÜMAN” YAZAR NECİP MAHFUZDA DİN VE BİLİM İLİŞKİSİ
2024’Ü GERİDE BIRAKIRKEN
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
ŞEB-İ ARÛS YOKSA ŞEB-İ URS MU?
DÜNYA EDEBİYATLARINDA KÖY VE KÖYLÜ İNSAN
DÜNYA EDEBİYATLARINDA ŞEHİR VE ŞEHİRLİ İNSAN