ORTA-DOĞU’DA KARTLAR YENİDEN DAĞITILIYOR.
Honda Civic Yenilendi
ŞİİR MEKTEBİ
ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 2
MERHAMET ETMEYEN KİMSEYE MERHAMET OLUNMAZ
YÜZYILIN SOYKIRIMI SONRASI BARIŞ
Kutup Yıldızı
Yıldız mı, Ay mı, Kara Delik misiniz?
Değerli Galibiyet
Ruhun şad olsun ağabey
Konya için tehlike çanları çalıyor
Eğitim de denetim de şart
FACİALAR KADER DEĞİL
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
AVRUPA’NIN KARANLIK TARİHİ
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -3-
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Kelime anlamı yaklaşmak yakınlaşma olan Kurban kelimesinin dini terim olarak Allaha yaklaşmak ve Allah rızasını elde etmek için kesilen / kurban edilen hayvan anlamına gelir. Birbirine zıt gibi görünen iki kavramın yaklaşmak ve teslim olarak yok olmak gibi esasen birbirini tamamlayan ve ulvi bir anlam içeren iki kavramdır. Adeta tasavvufun temel kaidelerinden biri olan "Fena fillah/ Allah'ta yok olmak” kavramını hissettirmektedir.
Yüce yaratıcı gönderdiği peygamberler aracılığıyla kullarına doğru yolu göstermektedir. Peygamberler şehri olarak bilinen Urfa'da bir müddet yaşadığı rivayet edilen Hz. İbrahim (AS) bu peygamberlerden biridir. Diğer peygamberlere karşı çıkanlar olduğu gibi ona da karşı çıkanlar olmuş. Bunların başında kendisini ateşe atan Hz. Nuh'un torunu Sümer kralı Nemrut gelmektedir. Hanif dinin savunucusu olan Hz. İbrahim, bir teslimiyet örneği göstermiştir. Allah bu teslimiyeti ödüllendirerek ateşi suya dönüştürmüş yanmasını engellemiştir. Aynı durum oğlu İsmail için de vaki olacaktı.
Hz. İbrahim yanında hanımı Sare ile Urfa'dan ayrılır. Filistin'e göç eder. Daha sonra oradan Mısır'a gider. Çocukları olmadığından Hz. İbrahim orada bir Mısırlı kız olan Hacer validemizle evlenir. Bu evlilikten Hz. İsmail dünyaya gelir. Suudi Arabistan'ın Mekke şehrinde hayatlarını sürdürürlerken küçük bir çocuk olan Hz. İsmail susayınca ona su (zemzem) getirmek için çabalayan annesinin gidip geldiği güzergâh şimdi Safa ile Merve arası olarak anılmaktadır.
Allah, Hz. İbrahim'im teslimiyetini imtihan etmek üzere ondan oğlu İsmail'i kurban etmesini ister. Hiçbir tereddüt yaşamayan Hz. İbrahim'in bu duruşuna oğlu Hz. İsmail de muvafakat eder. Baba oğul bir teslimiyet nişanesi. İmtihandan başarıyla çıkarlar. Bir hayvanın kurban edilmesi ritüeli buradan doğar.
Esasen kurban kesmek salt bir hayvan kesimi ve peşinden gelen et dağıtımından ibaret değildir. En çok değer verdiğiniz çocuklarınızdan, malınızdan, makamınızdan yeri geldiğinde feragat etmeyi bilebilmektir. Sahip olduğumuz tüm insani değerlerle aramızı kesen her şeyle aramızı kesebilmektir. Kurban ritüelini böyle anlamak gerek. Yoksa hiçbir manevi, ulvi, dini bir gerekçesi amacı olmayan bir etkinlik olarak anlamamalıyız. Nasıl ki Ramazan'da bir ay boyunca vücudu aç ve susuz bırakarak fakir ve yoksul kişilerin durumlarını daha iyi anlayabiliyoruz. Burada da kestiğimiz kurban ile yüce yaratıcıya teslimiyetimizi göstermeliyiz ve bu arada günlerce hatta aylarca ağzından bir lokma et girmeyen fakir fukarayı garip gurabayı sevindirmeliyiz.
Bu vesileyle başta Yeni Konya okurları olmak üzere tüm İslam aleminin Kurban Bayramı'nı tebrik ediyor başta Gazze olmak üzere tüm İslam dünyasındaki zulüm ve işkencenin son bulmasını diliyorum.
ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 2
MODERN DÖNEM ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 1
AHLAKI DİNDEN AYRI DÜŞÜNEBİLİR MİYİZ?
KENDİSİNE NOBEL EDEBİYAT ÖDÜLÜ VERİLEN İLK “MÜSLÜMAN” YAZAR NECİP MAHFUZDA DİN VE BİLİM İLİŞKİSİ
2024’Ü GERİDE BIRAKIRKEN
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
ŞEB-İ ARÛS YOKSA ŞEB-İ URS MU?
DÜNYA EDEBİYATLARINDA KÖY VE KÖYLÜ İNSAN
DÜNYA EDEBİYATLARINDA ŞEHİR VE ŞEHİRLİ İNSAN