ORTA-DOĞU’DA KARTLAR YENİDEN DAĞITILIYOR.
Honda Civic Yenilendi
ŞİİR MEKTEBİ
ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 2
MERHAMET ETMEYEN KİMSEYE MERHAMET OLUNMAZ
YÜZYILIN SOYKIRIMI SONRASI BARIŞ
Kutup Yıldızı
Yıldız mı, Ay mı, Kara Delik misiniz?
Değerli Galibiyet
Ruhun şad olsun ağabey
Konya için tehlike çanları çalıyor
Eğitim de denetim de şart
FACİALAR KADER DEĞİL
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
AVRUPA’NIN KARANLIK TARİHİ
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -3-
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Cibran, Lübnan'da Maruni Katolik bir ailede dindar bir anne ve din adamlarını fazla önemsemeyen bir babanın çocuğu olarak dünyaya geldi. 1895 yılında henüz 12 yaşında iken ailesiyle birlikte Amerika'ya gitti. Bir süre burada kalan Cibran daha sonra Beyrut'a dönüp eğitimini tamamladıktan sonra tekrar Amerika'ya döndü.
Kız kardeşi Marianna'nın veremden ölmesi, kardeşi Butrus ve annesinin ölümleri onu derinden sarstı. Sanat sergilerinin birinde Mari Huxsel adında kültürlü bir Amerikalı bayanla tanıştı. Sevdiği bu kadın Paris'e gidip üç yıl boyunca sanat eğitimi alabilmesi konusunda ona destek verdi. Onun bütün eğitim giderlerini karşıladı. Paris'te üç yıl, kendisine "Amerika'nın Blake”i unvanını veren meşhur Rodin ile çalıştı ve ondan dersler aldı.
Batıda daha ziyade ressam ve heykeltıraş olarak şöhret kazandı. Yaptığı resimlerin bir kısmı Beyrut ve New York'un çeşitli müzelerinde sergilenmektedir. Bir düşünür ve yenilikçi olarak da bilinen Cubrân, New York'ta, 1920'de edebî bir cemiyet olan Kalem Birliği cemiyetini kurdu. Bu edebî cemiyet, Arap edebiyatının geleneksel şekil ve üslûbundan kurtulmasına büyük katkıda bulundu. Cubrân "serbest nazım”ı Arap şiirinde etkin bir biçimde kullanan ilk şairlerden biriydi. Geleneksel biçimciliğe karşı bayrak açmış ve bu alanda sonraki kuşak Arap şair ve yazarlarını önemli ölçüde etkilemiştir. Cubran, sadece romantizmin önünü açan bir şair olarak değil, aynı zamanda bir öykü yazarı olarak da modern Arap hikâyesinin gelişimine katkıda bulunan, bu alanda da kendi dönemi Arap hikâyecileri üzerinde etki bırakan bir kişidir.
1931'de New York'ta henüz 48 yaşındayken kanserden vefat etti.
Arapça kaleme aldığı ve hikayelerden oluşan Vadinin Perileri/Gelinleri, Asi/İsyankar Ruhlar ve Kırık Kanatlar adlı romanı başta olmak üzere eserlerinde kiliseye ve her tür mutlak otoriteye karşı çıkar. Ayrıca The Prophet (Nebi/Ermiş), Sand and Foam (Kum ve Köpük), Jesus the Son of Man (İnsanoğlu) gibi İngilizce eserleri olan yazarın eserlerindeki ana tema hürriyet ve adalet tutkusu ile geleneksel âdetlere karşı çıkıştır.
Vatanını çok sevmesine rağmen milliyetçilik fikrine karşı çıkan Cibran, ailesinin Hristiyan olmasına rağmen kendisi dinlere mesafeli davranmıştır.
Onun ülkemizde tanınıp sevilmesini sağlayan en önemli etken sanırım derin anlamlar içeren etkileyici sözleridir. Birçok kişi bu sözlerde kendini bulur. İnsan duygularını, büyüleyici bir üslupla anlatan Cibran toplumsal ilişkilerdeki çarpıklıkları bütün çıplaklığıyla ortaya serer.
Onun etkileyici sözlerine bazı örnekler:
Eğer herkesi karşında, senden farklı ve sana ters hareket ediyor görürsen; kalbinin arkasında gitmede tereddüt etme, prensiplerine sarıl, onlara kesinlikle iltifat etme, yalnız kalsan da yalnız yaşaman başkalarını hoşnut etmen için kendinin dışında yaşamandan daha iyidir. Hayat resim, mevsim, renkler ve tecrübelerle doludur. Hepsini yaşa ve en güzel olanını seç.
"Ne gariptir ki en çok sevdiğimiz kişi hayatımızı en çok altüst edendir.”
"Asıl gözyaşı gözkapaklarımızdan süzülen yaşlar değil kalplerimizde gizli olandır.”
"Ne gariptir ki toplum olarak aklı yavaş olana değil de ayağı yavaş olana, yüreği kör olana değil de gözü kör olana acırız.”
"Sevgisiz Yaşam çiçeksiz ve meyvesiz bir ağaç gibidir. Güzelliğin eşlik etmediği bir sevgi kokusuz çiçekler ve tohumsuz meyveler gibidir. Yaşam, Sevgi ve Güzellik bir beden içinde birbirinden ayrılamayan ya da değiştirilemeyen üç kişidir.”
ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 2
MODERN DÖNEM ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 1
AHLAKI DİNDEN AYRI DÜŞÜNEBİLİR MİYİZ?
KENDİSİNE NOBEL EDEBİYAT ÖDÜLÜ VERİLEN İLK “MÜSLÜMAN” YAZAR NECİP MAHFUZDA DİN VE BİLİM İLİŞKİSİ
2024’Ü GERİDE BIRAKIRKEN
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
ŞEB-İ ARÛS YOKSA ŞEB-İ URS MU?
DÜNYA EDEBİYATLARINDA KÖY VE KÖYLÜ İNSAN
DÜNYA EDEBİYATLARINDA ŞEHİR VE ŞEHİRLİ İNSAN