PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Yunaklı Terzi Ahmet (Ünlü) (1899-1974)
Maddenin, çıkar ve menfaatin beşerî ilişkilerde esas olduğu günümüz toplumunda örnek gösterilecek insanlar ne yazık ki gittikçe azalmakta. Sözlü ve yazılı basın hep kötü örnekleri haber etmekte. Belki köşede bucakta tek tük böylesi şahsiyetler varsa da öne çıkartılmamaktadır. Üzerinde yaşadığımız topraklarda idol olarak gösterilecek pek çok örnek şahsiyet yaşamıştır. Bunların günümüz toplumuna tanıtılması büyük önem taşımaktadır. Çok değil yarım asır öncesinde aramızdan ayrılan Terzi Ahmet bunlardan biridir.
Çocukluğumu geçirdiğim Konya'nın Yunak ilçesinde kendilerini tanıma bahtiyarlığına eriştiğim birkaç önemli insandan biridir Terzi Ahmed. Geçen haftaki yazımızda kendisinden bahsettiğim Molla Rahim'le aynı dönemlerde yaşamış, kimi özellikleriyle ondan farklılaşan derviş meşrep bir şahsiyetti. Varlıklı bir insan değildi. Elindeki birkaç tarladan aldığı ürünlerle hem kendi hayatını idame ettirmekte hem de misafirlerini ağırlamaktaydı. Benzeri görülmeyen bir cömertlikle herkesin hayranlığını kazanmıştı. Sahip olduğu kıt imkânlara rağmen çevre köylerden at arabalarıyla gelen kişileri ağırlamasından dolayı gönüllerde taht kurmuştu. Hatta gelen misafirlerin atları için de gerekli arpa ve samanı hazır tutuyordu. Hiçbir ayrım gözetmeksizin tanıdığı veya tanımadığı kişileri evinde günlerce herhangi bir ücret almaksızın ağırlıyordu.
Babamın çok sevdiği bir yakın dostu idi. Onu hep sitayişle anlatırdı. Bir sohbetinde ondan şöyle bahsetmişti: Bir gün birlikte idik. Yakın bir köyden gelen misafirleri ağırladığını görmüştüm. Birkaç gün sonra kendisine gittiğimde o misafirlerin hala yanında kaldıklarını görmüştüm. Kendisine "bunlar hala burada kendilerine bir şey söylemeyecek misin? diye söylediğimde " E bir gün giderler” diyerek misafirlerin gönlünü kıracak herhangi bir davranışta bulunmayıp onların kendi istekleri doğrultusunda hareket etmelerine saygı göstermişti.
"Oda” olarak ifade edilen adeta bir kervansaray ve aşevi gibi hizmet veren Terzi Ahmet'in evi, fakir/varlıklı, yerli/yabancı, kadın/erkek çocuk fark etmeden herkese açıktı.
Yazın harman vakti harman yerine koyduğu küpten oluşan sebile eşeğiyle su taşıyıp, herkesin para kazanmaya çalıştığı bir zamanda o gönülleri kazandı. Cömertliğiyle ilgili pek çok hadise arasında en dikkati çekeni, Yunak'taki mevcut mezarlık yerinin onun tarafından bağışlanmış bir tarla olduğudur. Bu onun dirilere cömertliğinin yanı sıra ölülere de cömert olduğunun bir nişanesi olarak kabul edilir.
Çok fazla bilgili bir insan değildi. Yeni bilgiler edinme konusunda istekli idi. Okumada güçlük çektiğinden, yanına gelen misafirlerine kendisinde bulunan kitapları okutup dinlediği rivayet edilir.
Halk arasında ermiş veli bir kişi olarak bilinmekteydi. Buna delil olarak sayısız şeyler anlatılır. Bir tanesini sizlerle paylaşmak isterim. Eteklerine Yunak ilçesinin kurulduğu Bayatkulu Dağında bir şehitlik bulunmaktadır. Bu şehitlik, hasar görmüştü. Terzi Ahmet, öküzlerine malzeme yükleyerek bu şehitliği tamir etmek için Bayatkulu Dağı'na çıkmaya karar verir. Ancak rakımı yüksek olduğu için öküzler bir noktadan sonra yorularak çıkamaz. Sonra aniden iki öküz gelip malzemeleri şehitliğe çıkardığını görür.
Çocuk denecek yaştaki bizler onun misafir ağırlama cömertliğinin boyutunu pek kavrayamazdık; ancak cebinde taşıdığı şekerleri bizlere ve diğer çocuklara dağıtmasıyla çocukluk dünyamızda önemli bir yer edinmişti.
Rabbim böyle cömert hiçbir menfaat gözetmeden insanlara yardım eden şahsiyetlerin sayısını artırsın. Âmin…
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
ŞEB-İ ARÛS YOKSA ŞEB-İ URS MU?
DÜNYA EDEBİYATLARINDA KÖY VE KÖYLÜ İNSAN
DÜNYA EDEBİYATLARINDA ŞEHİR VE ŞEHİRLİ İNSAN
Ebu’l-Ala el-Ma’arri’nin Risaletu’l-gufran Adlı Eseri
ABDULHAK HAMİD VE MAKBER ADLI ŞİİRİ
MUTLU OLMAK MI YOKSA HUZURLU OLMAK MI?
MEHMET ÂKİF’TE GURBET TEMASI 2
MEHMET ÂKİF’TE GURBET TEMASI 1