PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Merhum Necip Fazıl'ın, "Sakarya Türküsü” çok hoşuma gider. Oradaki; "Benimse alın yazım yokuşlarda susmak” ifadesi tam da yerini bulur. Bir zamanlar, hayranlığını duyduğumuz Batı'nın nasıl bir hastalıklı yapıya sahip olduğunu, nasıl, İslamî değerlere, Müslümanlara gizli ve açık kin güttüğünü Mondros Mütarekesiyle görmek mümkündür. Mondros'u iyi anlayan, onun nasıl bir pranga olduğunu idrak edenlerin; Türkiye ile, Türkiye sevdasıyla, Osmanlı ruhuyla, İslam'ı şiar edinenlerle yan yana, el ele, birlikte olmamasını düşünebileceğini sanmıyorum;
Konya Aydınlar Ocağı'nın bu haftaki Selçuklu Salı Sohbetlerinde "100.Yılında Mondros Mütarekesi” anlatıldı.
Konya Halk Kütüphanesi Konferans Salonu'nda Mondros Mütarekesi'ni 24 Maddesiyle birlikte ele alan NEÜ Beşeri Bilimler Fakültesi Tarih Bölümü Başkanı Prof. Dr. Caner Arabacı, "Osmanlı başkentine ve Çanakkale'ye saldırırken düşman ileri gelenlerinin hesapları şöyleydi: 232 yıl sonra Viyana'nın öcünü alacağız” idi. Mondros'ta bu rövanşı aldılar. Yani bin yıllık zaferlerin ve ileri harekâtın rövanşını aldılar” dedi.
Her sohbetinde, tarihi gerçeklere parmak basan, gizli kalmış belgelerle tarihe ışık tutan değerli ilim adamı Prof. Dr. Arabacı şu çarpıcı ifadeleri kullandı;
"1071'den itibaren Anadolu'nun çok hızlı bir şekilde vatan haline getirildi. Vatanı askerî harekâtlar oluşturmaz. Vatanı millet oluşturur. Vatanı halk meydana getirir. Askerî harekât yol açar, fırsat tanır. Ama toplum olmadan millet olmadan ne vatan kurulur ne devlet kurulur ne de yaşatılır. 1071'den itibaren Anadolu'yu vatanlaştırma Türk milletinin İslâm medeniyeti adına bir ileri hamlesidir. Ama Türk milleti çok tehlikeli bir millettir. Anadolu'yu vatanlaştırır. Burayla durmaz Balkanlara geçer. Balkanlar'la durmaz Orta Avrupa'ya Tuna'ya gider. Tuna'yla da kalmaz.
"Türk Olmak İslâm Olmak Demektir”
Balkan coğrafyasında yaşayanlar kendilerini ay-yıldız ile ifade ederler. Kabir taşlarının üzerinde ay yıldız vardır ve Müslüman olduklarının kimliğini ay yıldız ile ifade etmektedirler.
Türk olmak İslâm olmak demektir. Ama Hıristiyan ileri gelenleri ve siyasetçileri İslâm varlığını, yani Türk varlığını Balkanlar'dan atmayı, Orta Avrupa'dan atmayı; Balkanlar'dan sonra İstanbul'dan ve Anadolu'dan atmayı ve bu milleti geldiği yere sürmeyi veya toptan yok etmeyi asırlarca planladılar.
Bu 1000 yıllık bir dâva. Şark Meselesi ve Doğu Sorunu dendi. Şark meselesinin Mondros Antlaşması en ileri noktasıdır. Yâni Müslüman ve Türk varlığını, İslâm medeniyetini Avrupa'dan ve Balkanlar'dan attıktan sonra Anadolu'da da yok etme, İslam'ı silme hareketinin en ileri adımlarından biri.
Osmanlı, Mondros'la Felçli Hale Getirildi. 24 maddeden oluşan Mondros Antlaşması'na göz atacak olursak şu maddeleri görürüz;
"Meselâ Trakya, Boğazlar, Anadolu, Kafkasya Mondros'la anahtar teslimi verilir. Ordu terhis edilir, silahların teslimi kabul edilir. Bütün ulaşım ve haberleşme vasıtaları ihtilaf devletlerinin kontrolüne verilir. Bu korkunç bir şeydir ve ölümdür!
Bazı yazarlarımız ve âlimlerimiz, Osmanlı'nın Mondros'la "meflûç” hale geldiğini ifade ederler. Yani parmağını kıpırdatamaz, göz kapağını hareket ettiremez, ayaklarını kımıldatamaz felçli hale geldiğini ifade ederler. Bütün bunlar Osmanlı Cihan Devleti'nin varlığına son verme ve Türk milletinin bütün direncinin kırılması anlamına gelir. Topraklar işgal edilecek, direnme gücü kırılacak ve bu işlere hukukî bir zemin hazırlanmış olacak. Tabi Mondros Mütarekesi İngilizlerin, Fransızların, İtalyanların yani müttefiklerin (ihtilaf devletlerinin), haçlıların bize bakışlarını, politik niyetlerini çok net ortaya koyar. Bu, şark meselesini ve doğu sorununu kökten halletmek demektir. Bir kere Mondros karşılıklı bir antlaşma değil, diktedir. Türk Milleti Yeniden Mücadele Başlattı.
Bu antlaşmadan sonra Türk milletine tek bir yolun kaldı ve bunun da; "Yeniden Diriliş” ve "Yeniden Mücadele”! "Mondros'u düşmanlarımızın niyetlerini okuma, anlama, ellerine fırsat geçtiği zaman Türk Milletine nasıl bir felaket hazırlayabileceklerini kavrama yönünden anmak lâzım.
Ben Türkiye'yim!
Ezelden beridir, buranın eriyim,
Burada yerim, buranın neferiyim.
Ben, Türkoğlu Türk'üm, ben, Anadolu'yum!
Yıllarca hep yokuşlarda susatıldım,
Dört tarafımdan düşmanla kuşatıldım,
Dinime, ülkeme savaş da açtılar,
"Allah" diyenlere kurşunlar saçtılar...
Ben, Türkoğlu Türk'üm, ben, Anadolu'yum!
Yılmadım, yılmam asla, hiç bir hainden,
Topyekûn Türkiye'yim, Anadolu'yum!
Zerrelerim korku veriyor düşmana,
Namahrem eli değmedi bu toprağa.
Ben, Türkoğlu Türk'üm, ben, Anadolu'yum!
Her hain nefes, bir bir söndü, yok oldu,
Sayısı az değil bunların, çok oldu…
Türkiye; cennet vatan, atamın yurdu,
Şehitlerin, kefensiz yatanın yurdu.
Ben, Türkoğlu Türk'üm, ben, Anadolu'yum!
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER