PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Bugün siz değerli gönül dostlarımla ve okumayı ilke edinen gençlerimle, Nurettin Topçu'nun; Türk düşüncesindeki yeri ve Milliyetçiliğini, Felsefe ve Cemiyet anlayışını, Manevi kalkınmayı, asrımızın hareket adamlarını, mesuliyet hareketini, ahlak nizamını, cemiyeti yoğuracak ruhu, neslimizin geleceğini…konuşacağız. Elbette ki bu fikirler bir günlük köşe yazısına sığmaz. O bakımdan birkaç gün devam edeceğiz bu yazılarımıza.
Ülkemizin 20. Asırda yetiştirdiği fikir ve hareket adamlarındandır Nurettin Topçu. Her türlü gösterişin dışında bir hayat süren bu Anadolu evladı, resmî görüşlerin, büyük kalabalıkların kabulüne yaslanma gayretine düşmeden, son nefesine kadar fikir peteğine; ilim, irfan, ahlak, medeniyet doldurmaya çalışmıştır.
Ömrünü her an büyük mahkemenin huzurundaymışçasına hesap vermeye hazır, hiçbir otoritenin tesirinde kalmadan milletin meseleleriyle geçirdi. Hayatını fikirleri gibi yaşadı, yani; "olduğu gibi göründü, göründüğü gibi oldu”.
Nurettin Topçu, değişen toplum yapımızı dini ve milli temellerde inşa etmenin gerekliliğini ortaya koydu. Batılılaşma karşısında inancımız ve onun uyguladığı tarihimizi savunurken, inançsız ve sapık inanca sahip iki kamp arasında cemaatçi bir nizamın zaruretini öngören "Yeni Nizam”ın ana hatlarını çizdi.
Hareket Dergisinde yayımlanan yazıları, sağlığında çeşitli kitaplarda toplandı. Eserleri "külliyat” olarak yayımlandı. Batıcı bir kültür ihtilalini gerçekleştirmeyi hedefleyen Cumhuriyet Türkiye'sinde 1939'dan itibaren çeşitli aralıklarla yayımladığı "Hareket Dergisi” ile bir dünya görüşü mücadelesini şuurla yürüttü. 1939-1942 Hareket dergilerindeki yazılarıyla, ruhçu ve mistik düşünüşün felsefi temellerini araştırdı. Teknik ve makine medeniyetine duyulan şuursuz ihtirasın, asrın insanını boğduğunu, bu yüzden kendi benliğinden uzaklaşan insanın kurtuluşunun ancak öz benine kavuşmasıyla mümkün olabileceğini vurguladı.
Nurettin Topçu'nun külliyatı;
Aşkı Yaşayan Bilir!
Elle tutulmayan, yaşanan hayat,
Aşkı yaşayanlar, gelsin meydana,
Damarda kan gibi, taşınan hayat,
Aşkı yaşayanlar, gelsin meydana!
Canı canan bilir, var da ona sor,
Mecnun'u Leyla'yı, gör de ona sor,
Aşk oduna düşü ver de ona sor,
Aşkı yaşayanlar, gelsin meydana!
Hallacı Mansur da, aşk içindeydi,
Nesimi'yi sorsan, meşk içindeydi,
Bütün Peygamberler, eşk içindeydi,
Aşkı yaşayanlar, gelsin meydana!
Hacerler misali, çöllere dalan,
İsmail'ler gibi, kurbanlar olan,
Hatice timsali, Habibi bulan,
Aşkla yaşayanlar, gelsin meydana!
Tefekkür
İnsana yerini anlatan mahal,
Esfelden Miraca çıkar tefekkür,
Faydasız ilimler hastalıklı hal,
Batılı Hak sözle yıkar tefekkür!
Mütefekkir insan yücelir gider,
Düşüncesiz olan cücelir gider,
Fikirsiz fikre gücenir gider,
İnsanlık çivisi çakar tefekkür!
Tüm karanlıkları nura gark eder,
Cehil kapısını ilme berk eder,
İmanın tadını böyle fark eder,
Aydınlık ateşi yakar tefekkür!PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER