PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Günlük hayatta sık sık kullanırız; "Attığım taş ileri gitmiyor”, "İki yakam bir araya gelmiyor”, "Evimin, işimin bereketi yok”…
Aynı serzenişleri, aynı şikâyetleri, aynı dertleri konuşur ama nasıl giderilmesi gerektiği hususunda kafa yormayız. Ama konuşuruz, bol bol laf üretiriz. Ne hikmetse meseleleri sadece kuru laftan ibaret sanıyoruz. Yalnızca söyleyip de, icraata dökmeden, eyleme geçmeden, elimizi taş altına sokmadan kendiliğinden çözülecek sanıyoruz. Sıkıntımız; Eylemsiz söylem, dil ucu Müslümanlığı, laf olsun beri gelsin anlayışı, dostlar alışverişte görsün hamakatı, toplumda konuşayım da herkes, "ne güzel konuştu” desin düşüncesizliği…
Kur'an, düşünmeyen, aklını terletmeyen, tefekkür etmeyen, zararını faydasını hesap etmeyenlere; "belhum adal” yani "hayvanlardan daha aşağı” olarak belirtir.
Kur'an'la düşünceye girmek, Kur'an'ı tefekkür etmek, Kur'an'ın felsefesini yapmak zorundayız. Bu, Kur'an'la İletişim kurmakla mümkün olur.
Mümin şahsiyet; Kur'an'la iletişim içine girer. Bu, her Ramazan ayında "hatim yarışına girerek, el alem; "ne çok hatim yapmış, ne kadar iyi okuyor” diye iftihar vesilesi yapmakla olmaz. Kur'an'ı, yükseklere koyarak, gelin ve damatların odalarında süs olsun diye nakışlı kaplarda saklamakla şahsiyet elde edemeyiz.
Mümin; aynı zamanda ve her şeyden önce Allah'la iletişim kuran, Kur'an okudukça, Allah'la konuştuğunu bilen insandır.
Kur'an'la iletişime geçen; hurafelerden, akıl ve düşünceye aykırı davranışlardan, ilme ters tutumlardan uzak kalan, Kur'an'ca iletişimi hayat iksiri olarak gören, barışı, kardeşliği, diğer dinlerden olanlara karşı hoşgörüyü, insan sevgisini, adaleti, eşitliği, "veren el” olmayı, "bugün Allah için ne yaptın?” anlayışına ilgisiz kalamayan kimsedir. |
Hasta olan gönüllerimizi, tortu bağlamış ruhlarımızı, içinden çıkılamaz hale gelmiş hayat akışımızı düzene koyacak bir reçeteye ihtiyacımız var. Bunu temin etmedikçe, ne kadar çalışsak, ne kadar mücadele etsek faydasız. Bugün insanlığın çektiği sıkıntı, dünyanın kaynayan kazan oluşunun altında bu reçeteyi kullanmamak yatar.
Temiz toplumun anahtarı; Kur'an'ı yaşamak, hayat iksiri yapmaktır. Çünkü bu ruhla hareket edenler; ticarette hile yapamaz, müşterisine bozuk ve hileli mal veremez, yaya kaldırımlara mal koyup yayaların geçmesine engel olamaz. Teraziyi hileli tutamaz. Faizle alışverişin "haram” olduğu şuuru içindedir. Borçlandığı zaman; yazılı hale getirir ve şahitlendirir. Kur'an'ı gönlüne indirenler; kul hakkı yemez, yiyemez. Bir sorumluluk makamında ise herkese adil davranış sergiler. Bazılarını ihya, bazılarını imha edemez.
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER