PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
TYB, Her hafta, birbirinden değerli konu ve konuklarla; kültür, edebiyat ve sanata ait güzellikler sergilemektedir. Bu hafta da, unutulmaz ve gönül kapılarını açarak, gönle girmeyi hedefleyen bir mevzuya şahit olduk.
"Vakti şerifiniz hayrola. Şerler def ola. Biz çekilelim aradan sen kal Yaradan” Mevlana aşkı, yaradana kavuşma olarak görür.” Diyerek söz başlayan Mim Kemal Öke'den nefis bir konferans dinledik.
"İnsanın kalitesi, belgesi, yüreğidir. Hani bir şarkı vardır "Bir garip yolcuyum Allah yolunda” Gerçekten de insan dünyaya garip olarak gelir. İnsanın dünyaya geliş amacı Allah'ı bulmak olunca garip bir yaşam sürdürür. Derviş gönüllü oluyor.
Aşk için çile çekmek gerekir. İnsan aşık olunca kendinden geçer. Gerçek aşık olan kişi iki dünyadan vazgeçer. O, ne cennet için sever ne de cehennem korkusuyla cenneti talep eder. O, sadece Yaradan'ın muhabbetini kaybetmekten korkar. Yaradan'ın muhabbetini kazanmak, onunla sarhoş olmak, onunla "bir” olmak ister. Bir anlık sohbet için iki dünyayı feda eder. Bir anlık sohbet için bin can feda eder.
Tasavvufta aşk ve muhabbet çok önemlidir. Aşksız tasavvuf olmaz. İnsan, sonsuz merhamet sahibi olan El-Vedud'u bulmak gayesiyle dünyaya gelmiştir. Aşkın amacı budur. Yaradan'ı bilmek ve onunla kalabilmek…
Ben uzun süre yazılarımda Mim rumuzunu kullandım. Tasavvufta Mim çok anlamlıdır. Mim harfinin derin manaları vardır. Aşka, muhabbet dedik ve Mimle başlattık. Mim, muhabbet ilmini Marifetullaha dönüştürme bilgisidir. Marifet dedik, yine Mimle başladık.
Mim Kemal unvanıyla epey mücadele ettim.
Dedemin adı da Mim Kemal'di. Beni gördüklerinde hep "Senin deden Mason” derler. Beni "ben” olarak kabul etmiyorlar. Dedemin unvanıyla değerlendiriyorlar. O dedem Mim Kemal, ben de torun Mim Kemal Ökeyim, farklı bir kişiyim.
Mevlana "Şayet kalbi aşk için atmıyorsa Platon bile olsa eşektir” der. Günümüzde gençler hep birbirine aşık olduklarını söyler. Ama onlar aşık değildir. Çünkü muhabbeti tadamamışlardır. Muhabbet aradan çekilince nefret doğuyor. Sonra sokak ortasında karısını, sevdiğim dediği insanı birkaç yerinden bıçaklıyor.
Kim ne derse desin Hazreti Mevlana bir ekolisttir. O, en büyük ruh terbiyecisidir.
Cenabı Allah insanı ne için yaratmıştır? Tasavvufi düşünceye göre Allah insanı Yaradan'ını bilmesi, tanıması için yaratmıştır. Diğer bir görüşe göre insanı sevdiği için var etmiştir. Allah sevilmek, tanınmak ve bilinmek için insanı yaratmıştır. Bütün yaratılmışların arkasındaki nokta aşktır.
İngilizcede Tu bi olmak demektir. Hâlâ insanlar bu yaratılış şifresini çözebilmiş değil.
Hazret-Peygamberin hayatını incelediğimizde Muhabbetullahı görürüz. Allah'ın muhabbetini kazana bilmek için ne çileler çekmiştir. Doğup büyüdüğü yerleri terk etmek zorunda kalmıştır. Peygamberimizin hayatında iki defa hicret gerçekleşmiştir. Biri; Mekke'den Medine'ye hicret, diğeri bu dünyadan ayrılarak Göğe hicret. Göğe hicrete Miraç diyoruz. Biliyorsunuz ki Hz. Peygamber Cebrail Aleyhisselamla birlikte göğe yolculuk etti. Sidretü'l Müntehaya geldikleri zaman Cebrail Aleyhisselam,”Ben buradan öteye geçemem. Geçersem yanarım” dedi. Ama Hz. Peygamber, Allah'ın muhabbetini kazanabilmek için ölümü göze aldı, yanacağını düşünmedi. Bismillah diyerek yoluna devam etti.
Kutsal emanet budur işte: Aşk! Allah aşkı. Bu aşkı kimler taşır? Peygamberler taşır, enbiyanın varisi veliler taşır. Hz. Mevlana ve Yunuslar taşır. Aşk, Allah'a ulaştıran Burak'tır. Yunus Emre, "ben niye geldim” diye soruyor. Daha sonra "la ilahe İllallah” diyor. Bunun yolu Muhabbetullahtır, aşktır. Şimdi evlilik programlarında elektrik alamadım diyorlar. Sen, gel bizim santrale nasıl alırsın! Vallahi cayır cayır yanarsın. Materyalist insan başkalarını öldürür, tasavvufta ise aşık kendini başkasına feda eder. Leyla ile Mecnun kıssasında Leyla bir eşiği aşıyor diğeri aşamıyorsa Mecnun olarak kalır.
Dengeyi sağlamak, ilahi mizanı gözetmek gerekir. Mizanı muhabbet Allah'tır. Benim bir kızım var. Onu çok seviyorum. Kızını kızın olarak sev, Allah'ı Allah olarak sev.
Semada 4 selam vardır. Birince Selamda kulluğu öğretirler. Kul olmak için kül olmak gerekir. İkinci selamda bahşedilen âlemi görürsünüz. Siz dönmezsiniz âlem sizin etrafınızda döner. Çarha dönerken Muhammed'in tokmağının kalbinizde vurulduğunu duyarsınız. Üçüncü selamda hayranlık başlar. Muhabbet aşka dönüşür. O anda Hz. Mevlana hakikat bilgisine ulaştırır. Bu gördüğü hakikati insanlara ulaştırmak ister. Dördüncü selam da dünyaya döndürür. Mevlana gel diyor. Ne için diyor biliyor musunuz? Kulub-u Aşka gel diyor.
Tasavvuf, insanı Allah'a götüren, aşka götüren yoldur. Kesret içinde yaşıyoruz ama Bir'i bulamıyoruz. Sufliden vaz geçemiyoruz. Bir türlü muhabbeti bulamıyoruz. Ayrılıkları dert ediyor, ötekileştiriyor, bizim gibi düşünsün istiyor, gerekirse yok etmeyi göze alıyoruz. Hâlbuki asıl olan farklı fikirlerin bir arada yaşayabilmesidir.”
Diline sağlık değerli gönül insanı! İşte "MİM” olmak böyle bir şey!
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER