PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Selçuk Üniversitesi Mevlana Araştırmaları Enstitüsü Müdürü Doç.Dr.Nuri Şimşekler, “Gel ne olursan ol yine gel’ rubaisi 30 yıldır gündemde. Mevlana’nın şiir divanına dikte edilmiş ve kendisinin zannedilerek atfedilmiş bir beyittir. Ancak 1368 yılına ait en eski ve muteber Divan-ı Kebir’de bahsi geçen rubai yer almamaktadır. İlerleyen yıllarda bu sözler, rubai sıralamasında en sona, farklı karakterle yazılmıştır” dedi. Şimşekler, bahsi geçen sözün yapılan araştırmalar sonucunda Mevlana’dan 200 yıl önce Horasan Bölgesi’nde yaşamış olan din alimi ve sufi Ebu Said-i Ebul Hayr’a veya Efdalüddin Kaşani’ye ait olabileceğini belirterek, “Son yıllarda Mevlana’nın 7 öğüdü diye bilinen bir mesajı ortaya atılmıştır. Oysa 7 öğüdü yoktur. ” diye konuştu.
BAŞKA BİRİ TARAFINDAN YAZILMIŞ
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nden Mevlana Araştırmacısı Prof. Dr. Emine Yeniterz ise, şunları söyledi:
“Gel, ne olursan ol, yine gel’ sözü Mevlana’ya atfedilir. Bu rubai, Mevlâna Müzesi’nde bulunan el yazması bir Divân-ı Kebir’in kabında kayıtlıdır. Diğer Divân-ı Kebir nüshalarında rastlanmadığı gibi, eserin içinde olmayıp da kapakta kayıtlı olmasından anlaşılacağı gibi; herhangi birisi tarafından oraya yazılmış, Mevlâna’ya ait olmayan bir şiirdir.”
SONRADAN UYDURULMUŞ
Mevlana Araştırmaları Derneği Başkanı Kırıkkale Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr Adnan Karaismailoğlu da, “‘Nice insanlar gördüm üzarinde elbise yok gibi ya da ben lafı söyleneyene bakarım’ şeklindeki sözler de Mevlana’ya ait değildir. Bunlar sonradan uydurulmuştur” dedi.
HZ. MEVLANA'YA AİT OLMAYAN SÖZLER SOSYAL MEDYADA TÜRÜYOR
Türk tasavvuf düşünürü Ömer Tuğrul İnançer, "Hz. Mevlana’ya ait olmayan birçok lakırdıya sosyal medya denilen makinelerde çok rastlanıyor" diyerek şöyle konuştu:
"Ben Hazreti Pir’in bütün eserlerini okudum, hem de birkaç defa. O sözlerin hiçbiri ona ait değil. Meşhur 'Gel, ne olursan ol gel' diye tercüme edilen söz de onun değildir. Bunu rahmetli Şefik Can Hoca delilleriyle yazdı, kimsenin taktığı yok. O 'Ne kadar günahkâr olursanız olun Allah’ın rahmetinden ümidi kesmeyin' ayetinin dörtlük haline getirilmesidir."
Prof. Dr. İlber Ortaylı ve Murat Bardakçı, “gel”şiirinin, Mevlana'ya ait olmadığını söyledi.
İki isme destek, konunun uzmanlarından Prof. Dr. İskender Pala ile Prof. Dr. Mahmut Erol Kılıç'tan geldi. Onlara göre de bu dize Mevlana'nın hiçbir kitabında yer almamıştı.
Şiir, Orta Asyalı ünlü sufi Ebu Said Ebu'l Hayr'ındı.
Divan edebiyatı araştırmaları üzerine çalışmalarıyla tanınan Prof. Dr. İskender Pala
ve tasavvuf tarihi araştırmalarının önemli ismi Prof. Dr. Mahmut Erol Kılıç da Bardakçı ve Ortaylı ile aynı fikirde. Dizeler Mevlana'dan önce yaşamış başka bir mutasavvıfa, Ebu Said Ebu'l Hayr'a ait.Mevlana'nın beyitlerinin yer aldığı farklı Divan-ı Kebir nüshalarında
bu dizeler alıntılanmış. Ancak son yıllarda yayımlanan karşılaştırmalı metinlerde bu tartışmalı beyitler ayıklanmış.
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER