PAYİTAHTA RUH VERENLER
Konya için tehlike çanları çalıyor
HER NEFİS ÖLÜMÜ TADACAKTIR
PUZZLE
MUSİBETLER BİZİM ESERİMİZDİR
Eğitim de denetim de şart
FACİALAR KADER DEĞİL
MODERN DÖNEM ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 1
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
Keyifsiz Maç, Ortada Hakem Yok
Felaketlerin İlk Adımı Suçlunun Masa İlan Edilmesiydi
SURİYE
Enflasyonu düşürmek için talebi öldürmek yerine, üretim arzındaki sorunlara çözüm aramalıyız
AVRUPA’NIN KARANLIK TARİHİ
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -3-
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Alfa Romeo Junior
Selçuk Üniversitesi Mevlana Araştırmaları Enstitüsü Müdürü Doç.Dr.Nuri Şimşekler, “Gel ne olursan ol yine gel’ rubaisi 30 yıldır gündemde. Mevlana’nın şiir divanına dikte edilmiş ve kendisinin zannedilerek atfedilmiş bir beyittir. Ancak 1368 yılına ait en eski ve muteber Divan-ı Kebir’de bahsi geçen rubai yer almamaktadır. İlerleyen yıllarda bu sözler, rubai sıralamasında en sona, farklı karakterle yazılmıştır” dedi. Şimşekler, bahsi geçen sözün yapılan araştırmalar sonucunda Mevlana’dan 200 yıl önce Horasan Bölgesi’nde yaşamış olan din alimi ve sufi Ebu Said-i Ebul Hayr’a veya Efdalüddin Kaşani’ye ait olabileceğini belirterek, “Son yıllarda Mevlana’nın 7 öğüdü diye bilinen bir mesajı ortaya atılmıştır. Oysa 7 öğüdü yoktur. ” diye konuştu.
BAŞKA BİRİ TARAFINDAN YAZILMIŞ
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nden Mevlana Araştırmacısı Prof. Dr. Emine Yeniterz ise, şunları söyledi:
“Gel, ne olursan ol, yine gel’ sözü Mevlana’ya atfedilir. Bu rubai, Mevlâna Müzesi’nde bulunan el yazması bir Divân-ı Kebir’in kabında kayıtlıdır. Diğer Divân-ı Kebir nüshalarında rastlanmadığı gibi, eserin içinde olmayıp da kapakta kayıtlı olmasından anlaşılacağı gibi; herhangi birisi tarafından oraya yazılmış, Mevlâna’ya ait olmayan bir şiirdir.”
SONRADAN UYDURULMUŞ
Mevlana Araştırmaları Derneği Başkanı Kırıkkale Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr Adnan Karaismailoğlu da, “‘Nice insanlar gördüm üzarinde elbise yok gibi ya da ben lafı söyleneyene bakarım’ şeklindeki sözler de Mevlana’ya ait değildir. Bunlar sonradan uydurulmuştur” dedi.
HZ. MEVLANA'YA AİT OLMAYAN SÖZLER SOSYAL MEDYADA TÜRÜYOR
Türk tasavvuf düşünürü Ömer Tuğrul İnançer, "Hz. Mevlana’ya ait olmayan birçok lakırdıya sosyal medya denilen makinelerde çok rastlanıyor" diyerek şöyle konuştu:
"Ben Hazreti Pir’in bütün eserlerini okudum, hem de birkaç defa. O sözlerin hiçbiri ona ait değil. Meşhur 'Gel, ne olursan ol gel' diye tercüme edilen söz de onun değildir. Bunu rahmetli Şefik Can Hoca delilleriyle yazdı, kimsenin taktığı yok. O 'Ne kadar günahkâr olursanız olun Allah’ın rahmetinden ümidi kesmeyin' ayetinin dörtlük haline getirilmesidir."
Prof. Dr. İlber Ortaylı ve Murat Bardakçı, “gel”şiirinin, Mevlana'ya ait olmadığını söyledi.
İki isme destek, konunun uzmanlarından Prof. Dr. İskender Pala ile Prof. Dr. Mahmut Erol Kılıç'tan geldi. Onlara göre de bu dize Mevlana'nın hiçbir kitabında yer almamıştı.
Şiir, Orta Asyalı ünlü sufi Ebu Said Ebu'l Hayr'ındı.
Divan edebiyatı araştırmaları üzerine çalışmalarıyla tanınan Prof. Dr. İskender Pala
ve tasavvuf tarihi araştırmalarının önemli ismi Prof. Dr. Mahmut Erol Kılıç da Bardakçı ve Ortaylı ile aynı fikirde. Dizeler Mevlana'dan önce yaşamış başka bir mutasavvıfa, Ebu Said Ebu'l Hayr'a ait.Mevlana'nın beyitlerinin yer aldığı farklı Divan-ı Kebir nüshalarında
bu dizeler alıntılanmış. Ancak son yıllarda yayımlanan karşılaştırmalı metinlerde bu tartışmalı beyitler ayıklanmış.
PAYİTAHTA RUH VERENLER
DOSTLARDAN KURTULUŞ YOK
RUBAİLERİMDEN SEÇMELER
VATAN SEVGİSİ LAF İLE OLMAZ
AYMANAS’TA ZAMAN
İNSANLIĞI KAYBETMEYELİM!
ASR-I SAADETTE ŞİİR
GERÇEKTEN SAMİMİ MİYİZ?
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
HAYATA BAKIŞ