PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
"Men be her cem'iyyetî nâlân şodem,
Coft-i bed hâlân u hoş hâlân şodem”
Ben her cemiyette inledim durdum,
Kötü huylularla da iyi huylularla da arkadaş oldum
Mevlana, ney'in diliyle konuşuyor; ben her toplumda, her cemiyette, insan olan her yerde inliyorum, ağlıyorum. İyi halliler de, kötü halliler de benimle eş, bana arkadaş olmuşlardır.
"Hoş hâlân”; güzel sıfatlı, ahlaklı, Hakkı bilen, davranışlarının sonunu idrak eden, işin akıbetini düşünen iyi huylular,
"Bed hâlân”; gafil, nefsani duygularla yaşayan, ruhani yönü olmayan nasipsizlerdir.
Mevlana diyor ki; ben sadece aşk ehline söz söyleyen biri değilim. Allah'ın yarattıkları arasında mümin de var kâfir de. Bunların hepsi Allah'ın, peygamberinin ve kamil insanların muhatabıdır. Bu konuda Rabbimiz şöyle buyurur:
"Sizi yaratan O'dur. İçinizden kimi kafir, kimi mümindir. Allah, yaptıklarınızı görmektedir.” (Tegabun/ 2)
Toplumu, "inananlar” ve "inanmayanlar” diye ayırmak, ne insanîdir ve ne de İslâmîdir. Zira böyle olursa inanmayanların İslam ile buluşmaları zorlaşır. Toplumda her türlü insan bulunur. Hoş halli mümin insanlar, inanmayanlara güzel ahlakıyla örnek olarak değişmelerini sağlayabilir.
Eğitim, kemal sahibi insanların, diğerleri üzerinde yaptığı tabii etkidir. Eğitim, yazılı metin ve kurallar manzumesi değildir. Nasıl ki meyve, güneş ışığından yararlanarak sararıp olgunlaşırsa, insanlar da güzel ahlak sahibi insanların yanında bulunarak olgunlaşıp kemale ererler. Bu da, kemal sahibi insanlarla birlikte olmak, onların sohbetinde bulunmak ve onlarla dost olmakla mümkündür.
Ahmet Yesevi şöyle der:
"Sünnet imiş kafir olsa verme azar,
Könglü katığ dil- âzârdan Huda bîzar”
Buna rağmen Rabbimiz, zalim, fasık insanlarla bulunmayı hoş görmemekte ve şöyle buyurmaktadır:
"Âyetlerimiz hakkında ileri geri konuşmaya dalanları gördüğünde, onlar başka bir söze geçinceye kadar onlardan uzak dur. Eğer şeytan sana unutturursa, hatırladıktan sonra artık o zalimler topluluğu ile oturma” (En'am/68)
Hafız Şirazî diyor ki:
"Aşk tezgahında küfrün bulunması zaruri,
Ebu Leheb olmasa, ateş kimi yakacak?”
Yunus şu güzelliği terennüm eder:
"Elif okuduk ötürü,
Pazar eyledik götürü,
Yaratılanı severiz,
Yaratandan ötürü.”
Mümin, kamil insandır. Kamil insanlar da; düşmüşleri kaldırmak, gaflettekileri uyandırmak, kötülüğü iyilikle gidermekle mükelleftir. (15 NİSAN 2022)
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER