PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Toplum tarafından sevilen, sayılan insan olmak için gönüllere girmek lazım. Ötelerden bugüne kadar herkesin sevgisini kazanan Mutasavvıflar, ilhamlarını Kur'an ve sünnetten alarak toplumu aydınlatmışlardır. Sevgide en başta gelen; iletişimi iyi kurabilmektir. Mevlana'yı Mevlana yapan iksir, toplumla iletişim kurabilmesindedir. 05 mart tarihli yazımda da belirttiğim gibi, hafta sonu Cumartesi günü dolu dolu bir Mevlana sohbetiyle gönüllerimiz inşirah buldu. TYB konya Şubesindeki Mevlana sohbetinden sonra, Koyunoğlu İkindi sohbetlerinde de değerli yazar ve iletişimci Cemil Paslı, Mevlana'nın İletişim metodunu ele aldı. Cemil paslı kardeşimden şu güzel cümleleri işittik;
"Mesnevî market gibi her türlü ihtiyaca cevap veriyor. Mevlânâ her geçen gün daha çok konuşuldu, daha çok duyuldu, daha çok büyüdü.
İletişim konusu aileden, yani toplumun en küçük parçasından başlayarak ümmete ve insanlığa kadar giden bir serüvendir. Söz, çok önemlidir ve bununla ilgili yüzlerce âyet vardır. Peygamberlerin kıssalarıyla ilgili sözler vardır. Allah-u Teâlâ Musa Aleyhisselam'a Firavun'a gitmesini ve yumuşak söz söylemesini emrediyor. Bu durumun günümüzdeki karşılığı iletişimdir. Mevlânâ'da iletişimin kodları, yani arka planı Ebu Mansur Matûrîdî'ye dayanmaktadır.
Yaşadığımız Anadolu kültüründe Mevlânâ ve çağdaşlarının çok büyük etkileri olmuştur. Ahmet Hamdi Tanpınar bir gün Yahya Kemal'e soruyor:
-"Üstat biz Viyana kapılarına nasıl oldu da gittik?”
Yahya Kemal cevap veriyor:
-"Pilav yiyerek ve Mesnevî okuyarak gittik.”
Gerçekten de Mesnevî bugün tüm dünyayı etkiliyor. Ve her geçen gün de bu etkisi büyüyerek, artarak devam ediyor. Çünkü Mesnevî bir market gibi her türlü ihtiyaca cevap vermektedir. 6.Asırda yükselmeye başlayan İslâm Medeniyeti zirveyi 12.Asırda yakalamıştır.
Endülüs Medeniyeti Sadreddin Konevî tarafından Konya'ya getirildi. Doğudan ve batıdan bütün bilgiler, İslâm Medeniyetinin zirve olduğu bir dönemde en güzel şekilde Hz. Mevlânâ'nın iletişimiyle Mesnevî'de yoğruldu ve insanlığın dikkatine sunuldu. Bu nedenle Mevlânâ ve eserlerinin etkisi her geçen gün büyüyor ve büyümeye de devam ediyor.
Güzel sözler nerden gelirse gelsin müminin malıdır. Mevlânâ, ‘Dinle Ney'den!' derken, dar anlamda kendini tanı, geniş anlamda da âlemi tanımayı istiyor. Mevlanâ Camide vaaz ederken Şems;
-"Yeter!” Diye çıkışıyor ve
-"Biz Kur'an-ı Kerim'i ve Peygamberimizin hadislerini öğrenebiliriz. Sen bize ne diyorsun?” Takliti bırakmamızı, özgün olmamızı istiyor. Taklit eden dağ gibi görünse de aslında bir samandan ibarettir. Çünkü kendine ait özgünlü bir durum değildir.
Mevlânâ bütün eserlerinde ve hem kalbi hem aklı beraber yürüyen bütün insanlar bize bunu öğüt veriyor, buna dikkat çekiyor, bizi buraya doğru çekiyor. 8 Asır önceki miras tabi ki bizim mirasımızdır; fakat bizim de çağımıza, özellikle de gençlerimize söyleyecek özgün söylemlerimiz olması lazım ve bunları çağın iletişim imkânlarına, iletişim gereçlerine göre aktarmamız gerekiyor. Bunu yaparken de yüzümüzde gülümsememiz eksik olmayacak.”
Her zaman, Mevlana'yı, Şems'i, Konevi'yi, İbni Arabi'yi, Hacı Bayram Veli'yi, Hacı Bektaş'ı…daha nicelerini dinliyoruz. Evet, bilgi sahibi de oluyoruz. Ufkumuz genişliyor! Buraya kadar doğru. Pekala, biz, onların ahlakından, ilminden, edebinden, bakış açılarından kendimizde ne gibi hisseler aldık? Alıyoruz? Alacağız? Yoksa hisse almak yerine hoşça vakit geçirmeyi kendimize meslek mi edindik? Çayca gidip, yolca mı geliyoruz?
Bu fakire sorarsanız, yalnızca dinliyoruz, işitiyoruz, duyuyoruz o kadar. Gerisi mi? Gerisi yok! Birisi bize sorsa, "senin bu konudaki görüşün ne? Sen neler yaptın veya neler yapıyorsun?” diye sorsa cevabımız ne olur? Taklidi hareket yerine, tahkiki tavır sergilemek en önemlisi. Bunu şöyle de diyebiliriz; "kavli duadan ziyade, fiili dua önem kazanır, etkili olur.”
Dua
Mazlumlar ezilirken birer birer,
Allahım bize nusratını gönder!
Uyandır müslümanları
Kaldır ayağa inananları!
Aç gözlerimizi şerre karşı,
Tut elimizden, utandırma.
Zalimlerin ateşiyle yandırma!
Alvarlı Efe Hazretleri
Hazer kıl, kırma kalbin kimsenin, cânını incitme
Esîr-i gurbet-i nâlân olan insânı incitme
Târik-i ışkda bî-çâreyi hicrânı incitme
Sabır kıl her belâya hâne-yi Rahmân'ı incitme.
Felekde, hâsılı insân isen, bir cânı incitme
Günahkâr olma, fahr-i âlem-i zî-şânı incitme.
Elin çek meyl-i dünyadan, eğer âşık isen yâre
Muhabbet câmını nûş et, asıl Mansur gibi dâre
Misafirsin felek bağında, bendin salma efkâre
Düşersin bir belâya, sabır kıl, Mevlâ verir çâre.
Felekde, hâsılı insân isen, bir cânı incitme
Günahkâr olma, fahr-i âlem-i zî-şânı incitme.
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER