PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Kıymetli gönül dostları; "TÜRKMEN KÖYÜ BÜKÇE” kitabımda Seydişehir'in kurucusu SEYYİD HARUN VELİ'den söz ettim. Konya'mızın ve Türkiye'mizin her köşesinde mutlaka manevi mimarlar bulunmaktadır. Bunlar ister vefat etmiş olsun, isterse yaşayanlardan olsun. Bu değerlerimizin tek amacı var; insanlığa, ülkeye hizmet etmek. Manevi mimarlar, İslam'ın emir ve yasakları istikametinde hareket etmiş, inançlarından asla taviz vermemişlerdir. Bunlar her zaman baş tacı olmuşlardır. Sözünü ettiğim basılmamış kitabımdan Seyyid harun Veli;
Kardeşi Seyyid Bedreddin'in neslinden gelen Şeyh Musa oğlu Abdülkerim'in h. 962/1554 yılında yazdığı Makâlât-ı Seyyid Harun adlı esere göre; Seyyid Harun Veli, Horasan'da âdil bir hükümdarken, bir gün atalarının kabirlerini ziyareti sırasında gaipten;
"Harun! Anadolu'ya git. Karaman vilayetinde Küpe Dağı'nın doğu tarafına bir şehir kur. O şehrin halkı, sâlih kimselerden ola. Şâki olanların akıbeti hayır olmaya” diye bir ses duyar.
Kafile, Çukurçimen ve May üzerinden Başkaraviran köyüne uğrar, orada bir süre kaldıktan sonra bugünkü Seyyid Harun Camii'nin bulunduğu Çiğdem Tepesi'ne gelir. Seyyid Harun Veli, bulutun üzerinde durduğu Çiğdem Tepesi'ne çıkıp etrafı seyreder, bu sırada bazı ilahî işaretlerle kendisine şehrin planı gösterilir. Seyyid Harun Veli, şehrin inşası için yardıma gelen bölge halkına;
Seyyid Harun Veli, sağlığında halifelerini irşat için değişik bölgelere göndermiştir. Mahmut Seydi'yi Alanya'ya, Zekeriya Baba'yı Manavgat'a, Ali Baba, Gök Seydi, Kilimpuş ve Siyah Derviş'i Teke (Antalya) iline, Akça Baba'yı Germiyan (Kütahya) iline, Nasipli Baba'yı Aydın iline, Gök Demir Baba'yı Atâ'ya yollamış, Haydar Baba'ya ise;
"Suyun öte tarafında Bük'ten beri bir yerde yurt tut.” demiştir.
Seyyid Harun Veli; fikirleri, hayat tarzı ve sahip olduğu misyonu itibariyle toplum nezdinde çok saygın ve önemli bir yere sahipti. O, bölgedeki gayr-i Müslimlere karşı savaşan bir mücahit, insanları İslam'a çağıran bir davetçi, onların hidayete ermesini sağlayan bir mürşit ve rehber, onlara öncülük eden bir lider, duasıyla şifa veren, fakirleri koruyup kollayan bir Allah dostuydu. Ayrıca o, kurduğu medresenin ilk müderrisiydi. Seyyid soyundan gelenlerin ders verdiği bu medrese, bölgenin önemli bir eğitim kurumu olarak varlığını ve faaliyetlerini uzun yıllar sürdürmüştür.
Kaynak: "TÜRKMEN KÖYÜ (BÜKÇE)”
(21 TEMMUZ 2022)
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER