PAYİTAHTA RUH VERENLER
Konya için tehlike çanları çalıyor
HER NEFİS ÖLÜMÜ TADACAKTIR
PUZZLE
MUSİBETLER BİZİM ESERİMİZDİR
Eğitim de denetim de şart
FACİALAR KADER DEĞİL
MODERN DÖNEM ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 1
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
Keyifsiz Maç, Ortada Hakem Yok
Felaketlerin İlk Adımı Suçlunun Masa İlan Edilmesiydi
SURİYE
Enflasyonu düşürmek için talebi öldürmek yerine, üretim arzındaki sorunlara çözüm aramalıyız
AVRUPA’NIN KARANLIK TARİHİ
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -3-
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Alfa Romeo Junior
Kıymetli gönül dostları; "TÜRKMEN KÖYÜ BÜKÇE” kitabımda Seydişehir'in kurucusu SEYYİD HARUN VELİ'den söz ettim. Konya'mızın ve Türkiye'mizin her köşesinde mutlaka manevi mimarlar bulunmaktadır. Bunlar ister vefat etmiş olsun, isterse yaşayanlardan olsun. Bu değerlerimizin tek amacı var; insanlığa, ülkeye hizmet etmek. Manevi mimarlar, İslam'ın emir ve yasakları istikametinde hareket etmiş, inançlarından asla taviz vermemişlerdir. Bunlar her zaman baş tacı olmuşlardır. Sözünü ettiğim basılmamış kitabımdan Seyyid harun Veli;
Kardeşi Seyyid Bedreddin'in neslinden gelen Şeyh Musa oğlu Abdülkerim'in h. 962/1554 yılında yazdığı Makâlât-ı Seyyid Harun adlı esere göre; Seyyid Harun Veli, Horasan'da âdil bir hükümdarken, bir gün atalarının kabirlerini ziyareti sırasında gaipten;
"Harun! Anadolu'ya git. Karaman vilayetinde Küpe Dağı'nın doğu tarafına bir şehir kur. O şehrin halkı, sâlih kimselerden ola. Şâki olanların akıbeti hayır olmaya” diye bir ses duyar.
Kafile, Çukurçimen ve May üzerinden Başkaraviran köyüne uğrar, orada bir süre kaldıktan sonra bugünkü Seyyid Harun Camii'nin bulunduğu Çiğdem Tepesi'ne gelir. Seyyid Harun Veli, bulutun üzerinde durduğu Çiğdem Tepesi'ne çıkıp etrafı seyreder, bu sırada bazı ilahî işaretlerle kendisine şehrin planı gösterilir. Seyyid Harun Veli, şehrin inşası için yardıma gelen bölge halkına;
Seyyid Harun Veli, sağlığında halifelerini irşat için değişik bölgelere göndermiştir. Mahmut Seydi'yi Alanya'ya, Zekeriya Baba'yı Manavgat'a, Ali Baba, Gök Seydi, Kilimpuş ve Siyah Derviş'i Teke (Antalya) iline, Akça Baba'yı Germiyan (Kütahya) iline, Nasipli Baba'yı Aydın iline, Gök Demir Baba'yı Atâ'ya yollamış, Haydar Baba'ya ise;
"Suyun öte tarafında Bük'ten beri bir yerde yurt tut.” demiştir.
Seyyid Harun Veli; fikirleri, hayat tarzı ve sahip olduğu misyonu itibariyle toplum nezdinde çok saygın ve önemli bir yere sahipti. O, bölgedeki gayr-i Müslimlere karşı savaşan bir mücahit, insanları İslam'a çağıran bir davetçi, onların hidayete ermesini sağlayan bir mürşit ve rehber, onlara öncülük eden bir lider, duasıyla şifa veren, fakirleri koruyup kollayan bir Allah dostuydu. Ayrıca o, kurduğu medresenin ilk müderrisiydi. Seyyid soyundan gelenlerin ders verdiği bu medrese, bölgenin önemli bir eğitim kurumu olarak varlığını ve faaliyetlerini uzun yıllar sürdürmüştür.
Kaynak: "TÜRKMEN KÖYÜ (BÜKÇE)”
(21 TEMMUZ 2022)
PAYİTAHTA RUH VERENLER
DOSTLARDAN KURTULUŞ YOK
RUBAİLERİMDEN SEÇMELER
VATAN SEVGİSİ LAF İLE OLMAZ
AYMANAS’TA ZAMAN
İNSANLIĞI KAYBETMEYELİM!
ASR-I SAADETTE ŞİİR
GERÇEKTEN SAMİMİ MİYİZ?
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
HAYATA BAKIŞ