PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
İrfan ve arif, tasavvufi bir terimdir. Ethem Cebecioğlu'nun; Tasavvuf Terimleri ve Deyimleri Sözlüğünde Ârif şöyle tarif edilir; İrfan sahibi. Allah'ı gerçek yönüyle bilen kişi. Ârif, Âlim gibi bilen manasına gelirse de, ondan farklıdır. Âlim, ilmi bir tahsil ve çalışma sonucu elde eder. Ârif ise, irfana, ilham ve hal ile ulaşır. Cenab-ı Hakk'ı keşf ve müşahede yoluyla bilen kişidir. Bu bakımdan ümmi bir insana da Ârif denilir, ancak Âlim denemez. Ârifler için; ehl-i yakîn, ehl-i din, kutb ve genel olarak "Ârif-i bi'llah” denir.
İrfan; sezgi, ruhi tecrübe ve manvi yolla elde edilen bilgi anlamındadır.
"Yüz dinle, bin düşün, bir tek söz söyle,
Sözünden bilinir irfan demişler.” (Mir'âtî)
Buna en iyi örnek, Hz. Musa ile Hızır kıssasıdır. Hızır, olayların irfani boyutunu bilirken, Hz. Musa bunu bilemiyor.
İrfan boyutu kaybedilince hiçbir şeyde ruh kalmıyor. Her şey kabukta bırakılıyor. Öze inilmeyince, ruh yakalanmayınca da insanlarda huzursuzluk başlıyor. Bu açıdan, irfani boyutu yakalamak için tasavvufi anlayışa ihtiyaç hasıl oluyor.
TYB'nin, haftalık kültür etkinliklerinde; "MUSİKİDE İRFAN BOYUTU” konuşuldu. Kim mi Ahmet Çalışır?
Konya'da doğdu, 13 yaşında Hafız oldu. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliğinden mezun. Yüksek Lisansını Sosyoloji ana bilim dalında tamamladı. Konya Selimiye Camiinde müezzinlik yaptı.
1991 Kültür ve Turizm Bakanlığı Konya Türk Tasavvuf Musikisi Topluluğu Ses Sanatkarı, 1996 Kültür ve Turizm Bakanlığı Konya Türk Tasavvuf Musikisi Topluluğu Genel Sanat Yönetmenliği, 1998 Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu Ses Sanatkarlığı, 2014 Kültür ve Turizm Bakanlığı Konya Türk Tasavvuf Musikisi Topluluğu Genel Sanat Yönetmen Yardımcılığı görevlerini üstlendi.
Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Misafir Öğretim Görevlisi,
Gazi Üniversitesi Devlet Türk Müziği Konservatuvarı Misafir Öğretim Görevlisi, Bilkent üniversitesi Türk Musikisi Kulübü Misafir Eğitmen olarak çalışmaktadır.
2004 -2009 Odunpazarı Belediyesi Kültür Ve Sanatsal Projeler Danışmanlığı, 2004-2007 Konya İl kültür Ve Turizm Müdürlüğü Proje Danışmanlığı Ve Koordinatörlüğü, 2007 Kültür ve Turizm Bakanlığı Unesco Hz Mevlana Yılı Üst Kurul Üyeliği, 2010 Kültür ve Turizm Bakanlığı Unesco Yürütme Kurulu Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü Temsilcisi, 2013 Konya Büyükşehir Belediyesi Komek Müzik ve Kur'an Hocaları Koordinatörlüğü….
Bu hafta, böyle bir değerli insanla "MUSİKİDE İRFAN BOYUTU” üzerine sohbet yapıldı.
Diyor ki Ahmet Çalışır: "İrfan Ruhunu Kaybettikçe Musikîden Uzaklaştık. Ne zaman irfan ruhunu kaybettik, işte o zaman musikîden uzaklaşmaya başladık. Allah Teâlâ bizleri yaratırken ‘Ben sizin rabbiniz değil miyim?' diye sordu. Kullar ise hep bir ağızdan ‘Evet sen bizim rabbimizsin' dedi. Yani kullarıyla konuştu. Bir bebek doğduğunda niçin kulağına ezan ve kamet okunur. Çünkü doğduğunda kulaklarında hala Allah-u Teâlâ'nın kullarına seslenişini hisseder. Bizler her zaman musikîyle beraberiz. Ezan-ı Muhammedî bir musikîdir. Fakat bizler ne zaman irfan ruhunu kaybettik, işte o zaman musikîden uzaklaşmaya başladık. Ezanın Türkçe okunmasından Arapça okunmasına geçilmesi arasındaki zaman farkı tesadüf değildir. O zaman zarfında da irfan ruhunu kaybetmiştik” dedi.
Her şeyin bir özü ve bir de kabuğu var. Özü yakalamak için kabuğu kırmak gerekir. Türkiye yıllarca kabukla, görünüşle uğraştı. Bir türlü öze inemedi. İlimde zirveyi yakaladık belki ama irfanı kaybettik. Âlim olanımız oldu fakat Ârif olamadık ve Ârif bulamadık. Bütün sıkıntıların temelinde irfanı kaybetmek yatar. İrfan, tasavvufla yakalanır. Tasavvufun özünü ise Kur'an ve peygamberler oluşturur.
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER