PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Çocukluğumda babam; "İmsak kesilmeden sahurumuzu bitirelim” derdi. Takvim yapraklarında; "imsak” diye yazar. O zaman; imsak nedir? Nasıl kesilir? Kim keser? Neden kesilir? Diye düşünürdüm.
Büyüdükçe, işin içine girdikçe imsakın ne olduğunu, kesilmeden kastın ne anlama geldiğini öğrendik. Ama yine de bir eksiklik, özüne inilmemiş bir husus var. Biz meseleyi yani imsakı sadece Ramazan ayına has, yalnızca orucun başlaması olarak biliyoruz. Temeline indiğimiz zaman böyle olmadığı açıktır. Zira İmsak: "tutmak” demektir.
Tutmak; ağzımızı, dilimizi, elimizi, ayağımızı, nefsimizi… hülasa bütün organlarımızı tutmak. Neye karşı? Elbette şerre, kendimizi, bedenimizi her türlü kötü davranış ve uygulamalara karşı muhafaza etmek.
İmsakı sadece Ramazana tahsis edemeyiz. Hayat boyu bizi ilgilendiren bir olaydır bu. Sevgili Peygamberimizin: "Ben güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim” dediği husus budur. Zaten bütün ibadetlerin özünde güzel ahlaklı insan olmak yatar. Yani ademlikten Âdem'liğe, Âdem'likten, adamlığa ve kamil insanlığa yükseliş amaçlanır. Rabbimiz: "namaz, ötülük ve fuhşiyattan alıkor” der Kur'an'ı Kerim kitabımızda.
Amel-i salih içinde; İmsak, İman, İslam, İhsan, İz'an, İrfan, İkram…yer alır. Bunun için sevgili Peygamberimiz: "Mümin, elinden ve dilinden başkalarının emin olduğu kişidir” buyurur. Mümn; güvenilen, itimat edilen anlamına gelir. öyle bir tavır sergilemeliyiz ki herkes- dini, ırkı, rengi, memleketi…- ne olursa olsun herkesi, Allah'ın yarattığı bir kul yani insan olarak görme seviyesini yakalamaktır.
Hz. Mevlana'nın Kâmil insan anlayışında; kendini her türlü hatadan, günahtan, Allah'a karşı gelici hal ve hareketlerden uzak kılan, imsak şuurunu edinmiş Müslüman ruhu yer alır.
İmsak şuuruna sahip olmadan yapılan hiçbir ibadetin tadına varılamaz. Aynı zamanda böyle ibadetler makbul olmaz.
Tefekkür
Cihana Allah'ı anlatan mahal,
Esfelden eşrefe çıkar tefekkür,
İmansız hayatlar yaşanmaz muhal,
Batılı Hak sözle yıkar tefekkür!
İnsan-ı kâmile varılan yapı,
Vahiy tuğlasıyla örülen yapı,
İmanın harcıyla karılan yapı,
Varlığa bu gözle bakar tefekkür!
Karanlık ortama ışık yakıyor,
İrfan tezgâhında ahlak dokuyor,
Âlem-i insanlık fikre akıyor,
Dünyaya ışıklar yakar tefekkür!
Samimiyet!
Tertemiz bembeyaz tortusuz hayat,
Dostların geçtiği yol samimiyet,
Amasız fakatsız korkusuz hayat,
Yıkmayan dökmeyen yel samimiyet!
Alnı açık gezer dümdüz saflarda,
Hiç hilafı olmaz asla laflarda,
Her zaman her vakit gözü aflarda,
İnsanca uzanan el samimiyet!
Göründüğü gibi gezer dolaşır,
Gönüller fetheder cana ulaşır,
Muhabbetlerle her yana ulaşır,
Sevgiyle sarılan kol samimiyet!
Kafanın içinde art niyet yoktur,
Aslından süzülen berraklık çoktur,
İçilen süt gibi bembeyaz aktır,
Riyaları silen sel samimiyet!
Kalpleri fetheyle Yunus misali,
Ahlakta irfanda Yusuf emsali,
Canlara canlar kat Leyla timsali,
Düpedüz dosdoğru kal samimiyet!
Elinle dilinle kimseyi kırma,
Şefkat kanadı ger bîgane durma,
Günahı setreyle yüzüne vurma,
Elif gibi dimdik ol samimiyet!PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER