PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Her yıl Mevlana ihtifallerine geliyordu. Her gelişinde, kendisinde bir değişiklik görüyordu. Bu değişiklik; Ebu Said Ebu'l Hayr'ın;
"Ne olursan ol gel, ister kafir, ister Mecusi, ister putperest..
İstersen bin kere tövbeni bozsan yine gel…” sözü mü etkiliyordu?
Bu sözdeki gizem neydi? "ne olursan ol gel” derken; nasıl geldiysen öyle kal mı demek istiyordu? Odun gelmişsen, odun olarak geri git miydi demek istediği? Yoksa içindeki; şehvet hırsını at, nefsine kul köle olma, yun yıkan, tertemiz ol, hayatın düzene girsin gibi bir anlam mı vardı?
Bunları düşünüyordu. Ta ki Mevlana ihtifaline son gelişine kadar. 17 Aralık günü; "Şeb-i Arus” törenlerine gelmişti. Gündüz; Mevlana Türbesini ve hocası, samimi arkadaşı, dostu, sırdaşı Şems-i Tebrizi'yi ziyaret etti. Her ikisinden de çok etkilendi. Mevlana'nın, Şems kaybolduktan sonra terennüm ettiği; "Etme” şiirini okumaya başladı;
Duydum ki bizi bırakmaya azmediyorsun, etme. |
Akşam; "Şeb-i Arus” törenlerine katıldı. Üzerinde, diğer zamanlara göre bir tuhaflık vardı. Hayra yordu. İhtifal başlamamıştı daha. Mistik bir hava vardı. Yanındaki misafir;
-"Hoş geldiniz. Nerden geliyorsunuz?” diye sordu.
-"Hoş bulduk” dedi kırık dökük Türkçesiyle.
-"Fransa'dan geliyorum” cevabını verdi.
Türk misafir;
-"Seni çeken ne oldu da buraya kadar geldin?” diye sorunca,
Şöyle dedi;
"Tasavvuftaki Gönül Dostları” dedi.
Daha fazla konuşmadı. Aklında hep; Mevlana ile ilgili yazacağı kitap vardı. Şaşırıyordu;
-"Türkler neden Mevlana'nın kıymetini bilmiyorlardı? Kimi çıkıp; "Moğol ajanı” diyecek kadar saçmalıyordu. Kimi de; "Homoseksüel” gibi edebe, ahlaka uymayan en Aşağı sözler etmekten geri durmuyordu.
Mevlana ve Şems sürekli gündemin ön sıralarında yer alıyordu. Konuyla ilgili filmler yapılıyor, müzik üretiliyordu. Mevlana'nın ve onun baş eseri Mesnevi'nin Türkiye'de yeterince tanındığını düşünmüyorum. Mesnevi çok satıyor belki ama kaç kişi hakkını vererek okuyor, şüpheliyim. Mevlana sadece bir ticaret metaı durumundaydı. Nereye baksan; "Mevlana” adı geçiyordu.
Şeb-i Arus bitmişti. Oteline gitmek için otobüse bindi. Oteldeki odasına çıktı. Bilgisayarını açtı. Bütün çalışmalarını tek tek gözden geçirdi. Yazacağı kitabının eksikliklerini tamamlamaya çalıştı. Daha önce aldığı mesnevideki ilgisini çeken şu ifadelere göz attı;
Okumaya başladı;
"Şehvete kul olan, Allah yanında köleden, esir olmuş kullardan beterdir. Çünkü köle; bir sözle sahibinin kulluğundan çıkar, hür olur. Şehvete kul olan ise, tatlı dirilir, acı ölür.”
"Şehvet kulu; Allah'ın rahmeti, hususi bir lütuf ve nimeti olmadıkça kulluktan kurtulamaz.”
"Âdem peygamber nefis zevkine bir adım attı, Cennetin başköşesinden ayrılma zinciri boğazına geçti.”
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER