PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Eğitim; Bedensel, Ruhsal ve Zihinsel olarak ele alır. Üçünden birini ihmal eder ve yok sayarsanız, eğitimden isteneni yakalayamazsınız. İnsan; bu üçlü özellikle insandır. Üçünü birlikte devreye soktuğumuz zaman başarı yakalanır.
Eğitimde insan kazanımını sadece okula bırakamazsınız. Ailenin yapacakları, okulun yapacakları ve çevrenin yapacakları vardır.
Bu cümleden olmak üzere Konya Milli Eğitim Müdürlüğü;”EKİP 42” Projesini uygulamaya koydu. Açılımı; Eğitimde Kaliteyi İyileştirme Projesi.
EKİP42’nin gerekçesi; “Bütün bireylerin bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimlerine yönelik faaliyetlere katılım oranını ve öğrencilerin akademik başarı düzeyini artırmak.” Tır.
Eğitim-öğretimin kalitesini artırmak; sürekli okumayı ve okuyarak öğrenmeyi gerekli kılar. Gelişen iletişim ve bilgi teknolojileri ile bireylerin yeni gelişmeleri takip edebilmesi ve çağı yakalayarak üretken bireyler olabilmesi için okumak; artık bir tercih değil, bir temel ihtiyaç hâlini almıştır. Geri kalmış toplumların karşılaştıkları sorunların başında, okuma oranının düşüklüğü ve eğitimsizlik gelmektedir. Bu toplumlarda kişiler, okuyarak geçirecekleri zamanı çoğunlukla yararsız işlerde harcamaktadır. Bu yararsız alışkanlıkların yerini doldurabilecek en değerli alternatif hiç şüphesiz okumaktır.
Eğitim-öğretim süreçleri, birçok alandaki faaliyetleri ve çalışmaları içermektedir. Bu faaliyetler ve çalışmalar birbirini tamamlayıcı mâhiyette olduğu takdirde başarı tam anlamıyla gerçekleşebilir. Okullarda verilen eğitim-öğretim faaliyetleri, öğrencinin okul dışındaki alışkanlıkları ve hayat tarzı ile desteklenmedikçe tam anlamıyla bir başarıdan söz edilemez. Bundan dolayı öğrencilerin okul dışında da okumaları ve kendilerini geliştirmeleri, aldıkları eğitim ve öğretimin kalıcı hale gelmesini sağlayacaktır.
Eğitimde Kaliteyi İyileştirme Projesi (EKİP 42); 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Konya’da bütün okullarda öğrenim gören öğrencilerin, öğretmen ve velileri ile birlikte kitap okuma faaliyetlerine katılarak bunu bir alışkanlığa dönüştürebilmek maksadıyla hazırlanmıştır. 2015-2016 eğitim-öğretim yılında kitap okuma faaliyetleri üzerinde yoğunlaşılmış, 2016-2017 eğitim-öğretim yılından itibaren ise okuma faaliyetlerinin yanında yazma faaliyetlerine de proje de yer verilmesi düşünülmüştür. Ayrıca, okuma ve yazma alışkanlıklarını artırmak için yalnızca okul değil, diğer toplumsal alanlarda da yaygınlaştırıcı faaliyetlerle projenin çeşitli açılardan desteklenmesi düşünülmektedir.
Öğretmenlerimiz ve velilerimiz de bu projede yer alarak hem öğrencilerini takip edebilecek hem de çoğulcu bir katılımla kitap okumayı ve yazmayı alışkanlık haline dönüştürmek için katkıda bulunacaklardır. Okuma ve yazma sevgisi toplumun her kesimine yayıldıkça toplumumuz daha sağlıklı, daha kültürlü, daha hoşgörülü kişilerden oluşacaktır. Böylece toplumun yaşam ve eğitim kalitesi de büyük oranda artacaktır.
Konya İl Millî Eğitim Müdürlüğü koordinatörlüğünde çoğulcu bir katılımla hazırlanan Eğitimde Kaliteyi İyileştirme Projesi (EKİP42), Konya’da öğrenim gören tüm öğrencilerimize öğretmenleri ve velileriyle birlikte kitap okuma ve yazma alışkanlığı kazandırmak maksadıyla hazırlanmıştır.
Bu çalışma kapsamında Konyada bulunan yazarların, öğrencilerle buluşması, yazarların kitaplarının öğrenciler tarafından okunarak, ilgili okula giderek yazarın kitapları hakkında bilgi sunması ve söyleşi yapıp kitaplarını imzalaması da önemsenecek bir husustur. Değişik zamanlarda, değişik ilçelerdeki okulları yazarlarımız ziyaret etmektedir.
Bendeniz de 06 Nisan’da Beyşehir Cahit Zarifoğlu Anadolu Lisesi’nde söyleşi yapıp, kitaplarımı imzaladım. Milli Eğitim Müdürüne ve tüm ekibine teşekkür ederim. Cahit Zarifoğlu idarecilerine, çalışanlarına ve tüm öğrencilere sevgilerimi iletiyorum.
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER