PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Türkiye'nin ilk yerli otomobili Devrim için ilk adımlar 16 Haziran 1961 günü atıldı. Türkiye'nin ilk yerli otomobili için 1961 yılında 20 kadar mühendis Ankara'da yapılan toplantıya Genel Müdür Yardımcısı Emin Bozoğlu başkanlık yaptı. Toplantıda açıklama yapan Bozoğlu, 29 Ekim 1961 tarihine yetişecek tamamen yerli ürünlerden yapılacak bir otomobil için kaynak ayrıldığını duyurdu.
Yerli otomobil Eskişehir'de Demiryolu Fabrikalarında yaklaşık 4,5 ay süren çalışmalar ile Türkiye'nin ilk yerli otomobili Devrim ortaya çıktı. Devrim'in yapılış sürecinde yaklaşık 48 mühendis ve 200'e yakın işçi görev aldı. O dönemde yerli otomobilin seri üretime geçilmesi ile ilgili gerekli çalışmalar da yapıldı. Seri üretime geçmesi sonrasında fiyatı ise 30 bin lira olarak belirlenmişti. Otomobilin yapımında kullanılan motordan, direksiyona koltuk kaplamalarına kadar bütün malzemelerinde yerli ürünler kullanıldı. Üretilen ilk otomobil beyaz renkli olurken, bir diğer otomobil ise siyah makam arabası olarak yapılmıştı.
Siyah renkteki 2 numaralı Devrim' in son kat boyası ancak 28 Ekim akşamı vurulabildi. Pasta ve cilası Ankara' ya sevk edilirken gece trende yapıldı. Buharlı lokomotiflerle çekilen trende bacadan sıçraması muhtemel kıvılcımlardan ötürü güvenlik önlemi olarak benzin depoları boşaltıldı.
Ankara'ya giden otomobillere manevra imkanı sağlamak için depolarına yalnızca birkaç litre benzin kondu. Asıl ikmal sabahleyin Sıhhiye' deki Mobil Benzin İstasyonundan yapılacak, sonra da Meclis' e gidilecekti. 29 Ekim sabahı, Devrimler motosikletli oldukça kalabalık bir trafik ekibinden oluşan eskortun arasında yola çıktı. Çıktı ama eskorttakiler, benzin alma işinden haberleri olmadığı için, Mobil'e uğramadan yola devam ettiler. Meclis' in önüne gelindiğinde durum anlaşıldı, acele getirilen benzin 1. Arabaya kondu. 2 numaraya konacağı sırada Cemal Paşa Meclis' in önüne gelmiş ve Anıtkabir'e gitmek üzere 2 numaralı Devrim Otomobiline binmişti. Yola çıkıldı. Fakat 100 m. Kadar sonra motor öksürerek durdu. Cemal Paşa' nın " Ne oluyor?” " sorusuna direksiyondaki Yüksek Mühendis Rıfat SERDAROĞLU " Paşam, benzin bitti. " cevabını verdi. Paşa' dan özür dilenilerek 1 numaralı Devrim' e geçmesi rica edildi. Buna uyan Cemal Paşa Anıtkabir' e bu otomobil ile gitti. İnerken ünlü " Batı kafasıyla otomobil yaptınız, ama doğu kafasıyla benzin ikmalini unuttunuz " sözlerini söyledi. Devrim otomobili Eskişehir'de Tülomsaş Müzesi'nde ziyaretçilerini ağırlıyor.
Türkiye'nin yerli otomobilinin tanıtım toplantısı ardından araç görücüye çıktı. Yerli otomobilde tanıtımında ön plana çıkan TOGG merak konusu oldu.
TOGG: Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu
TOGG İÇERİSİNDE YER ALAN GRUPLAR;
Anadolu Grubu,
BMC,
Kıraça Holding,
Turkcell Grubu
Zorlu Holding
TOGG Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A.Ş.'nin kısatlmasıdır.
Devrim, bildiğiniz gibi Türkiye'nin ilk yerli otomobiliydi. Fakat sonuç alınamadı. Bazı gizli eller buna engel oldu!
Ülkeye hizmet etmek isteyenlerin önüne her zaman engeller çıkmıştır, hala da çıkmaktadır! Yerli düşünemeyen, yerli üretemeyen, milli duygudan mahrum olanların en büyük becerileri; iftira atmak, oyunbozanlık etmek, yalan yanlış beyanlarda bulunarak milletin kafasını bulandırmaktır! Bu tipler sık sık; "istemezzük, yaptırmayız…” diyerek mızıkçılık yaparlar. Desek onlara; "haydi siz yapın” onu da beceremezler.
Türkiye'nin, daha doğrusu Türkiye sevdalılarının hayaliydi. İlk yerli otomobil akamete uğradı diye vatan evlatları durmadı, durmamalıydı. hayallerini, düşünceye, düşüncelerini, eyleme geçirdiler. Tebrik ediyorum TOGG'u. Bu işe soyunan yiğitlere selam olsun. Vatanseverlik budur.
Hayırlısıyla 2022 yılından itibaren TOGG'a bineceğiz, kendi aracımıza, yerli malımıza!
TOGG'un tanıtımından sonra Sosyal medya Twitter'da çok güzel paylaşımlar gördüm. Şöyle deniyordu;
Türkiye haberlerini Arapça olarak yayınlayan S.medya sayfalarında #TOGG ile ilgili yorumlar; 1)Yeni yerli araba Tr'ye hayırlı olsun çok güzel görünüyor. 2) Bu arabaları Ürdün'e ne zaman ithal edebiliriz 3) Erdoğan liderliğindeki Tr'yi muzaffer et.
Çakallara Kaptırmam!
Bu vatan Anadolu, tarihim bunu söyler,
Çakallar yenemedi, Fatih'im bunu söyler.
Geçmişe bak istersen, yurduma Haç yaptırmam,
Türkiye benim ülkem, çakallara kaptırmam!
Tarihte; şan, şöhretim, eserlerim, izim var…
Ceddimden miras bana kahramanlık hızım var.
Adaletten sapmam ben, kimseyi de saptırmam,
Türkiye benim ülkem, çakallara kaptırmam!
Binlerceniz geliniz, korkarsam ben namerdim,
Bayrak ve Kur'an için can veren bir Mehmet'im.
Minareden mahyamı düşmanlara teptirmem,
Türkiye benim ülkem, çakallara kaptırmam!
Şehit verdi bu vatan, iman için, hars için,
Prim vermez haçlıya, taviz vermez hans için.
Yiğitlerim var benim, kökenimden kopturmam,
Türkiye benim ülkem, çakallara kaptırmam!
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER