Buhari Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Eğitimde Zirveye Tırmanıyor

Yanılmıyorsam iki yıl önceydi. Buhari Kız Anadolu İmam Hatip Lisesinde bir panele katılmıştık. O günden beri yaptıklarını, eğitime yaptığı katkıları, ülke için döktüğü terleri yakinen bilenlerdenim.

Aynen, bizim öğrencilik yıllarımızdaki İmam Hatiplerin gösterdiği performansı gösteriyorlar. Aslında Ekip 42 (EĞİTİMDE KALİTEYİ İYİLEŞTİRME PROJESİ), bu işte ilk adım atma hamlesi. Adı üstünde "EKİP”. Ekip halinde çalışılıyor. Ama bu çalışmada Buhari Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi başı çekiyor.

Yeni bir projeyi daha uygulamaya koymuş İsmi;

"EĞİTİM DANIŞMANLIĞI PROJESİ”

Üç yıldır "Eğitim Danışmanlığı Projesi" başarıyla sürdürülmektedir.

Öğrencilerin performans ve potansiyellerini en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak için öğrenci-veli öğretmen işbirliği içinde kişisel çalışma planlarını oluşturmalarına yardımcı oluyorlar.

Eğitim Danışmanı öğretmenler kendi gurup öğrencilerine ev ziyaretleri de yapmaktadırlar.

Bu proje kapsamında;

  1. Sene başında 11 ve 12. sınıf öğrencileri, 5'er kişilik gruplara ayırıyor ve bir sene boyunca öğretmenlere emanet ediliyor.
  2. Her öğretmen kendi gurup öğrencileri ile yakından ilgileniyor. Grubunun hedeflerini belirlemesinde ve bu yönde planlı çalışmasına yardımcı oluyor.
  3. Danışman öğretmen gurubuna motivasyonunu arttırmaya yönelik çalışmalar yapıyor ve yıl içerisinde karşılaştığı zorlukları aşmasında yardımcı oluyor.
  4. Gruplar, danışman öğretmenleri ile birlikte vakit geçirirken grup çalışması yapmayı da bu süreçte öğrenmiş oluyor.
  5. Eğitim Danışmanı öğretmenler, gurubundaki öğrencilerin velileri ile de işbirliği yaparak öğrencinin performansını artırmaya çalışıyorlar.
  6. Öğrencilerin öz denetim kazanması, konsantrasyonlarının artması, düzenli ve disiplinli ders çalışmayı öğrenmeleri, konu eksikliklerini zamanında ve doğru tespit edebilmeleri sağlanıyor.
  7. Danışman öğretmenler, belirli aralıklarla okul içerisinde yapılan deneme sınavlarında öğrencilerin durumlarını takip ediyorlar.
  8. Tüm bu akademik başarı hedeflerinin arasında öğrencinin kendine güveni, arkadaşları ve öğretmenleri ile sağlıklı iletişim kurmaları da bu proje kapsamında artmış oluyor.
  9. Kabul gören, sevildiğini ve önemsediğini hisseden, bulunduğu durumun ve varmak istediği yerin farkında olan bireyler yetiştirmek için projenin katkısı son derece önemlidir.
  10. Bu süreçte öğrencilerin değerler eğitimi de hassasiyetle takip ediliyor.

 

Teşekkürler BKAİHL. Sağ olasınız yurdumun kahraman, cengaver, fedakar öğretmenleri. Hepinizi gönülden tebrik ederim. Bir teşekkür ve minnettarlığım da; velilerimiz ve çok kıymetli öğrencilerimize.

En büyük ve bitmeyen teşekkür ve takdirlerimi İl Milli Eğitim Müdürlüğü için gönderiyorum. Böylesine çalışkan insanlar sayesinde hem eğitimde kalite yakalanır, hem ülkeye hizmet babında eller taşın altına sokulur.

 

 

Ne Güzel!

 

"La"lardan, "illa"ya uruç edip,

Esfelden, batıldan huruç edip,

Gayyadan, semaya buruç edip,

Aşk ateşinde yanmak ne güzel!

 

Hamlıktan çıkıp, pişmeye doğru,

Zulmü ve cehli aşmaya doğru,

Kabından dışa taşmaya doğru,

Hak kelamını almak ne güzel!

 

Dünya seninle çok hoş olacak,

İnsan, imanla hep hoş kalacak,

Dostluk, sevgiyle sefa bulacak,

Sevilen insan olmak ne güzel!

 

Her yerde, her zaman var olan O,

Her demde, yarlara yar olan O,

Her anda "illa” ya kâr olan O,

Hu deryasına dalmak ne güzel!


Yazarın Diğer Yazıları