PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
"İş, ehil olmayan ellere verilince kıyameti bekleyin” Peygamberî sözü boşuna söylenmemiş. İmanla amel-i salih birlikte zikredilir Kur'anda. Amel-i salih; güzel davranış, dürüstlük, işi yerli yerince yapmak…
Liyakat; işin uzmanı olmak, bu konuda aklını ve alnını terletmek, ömrünü bu uğurda serf etmektir.
Her zaman söylediğim bir söz var; Kurumlar, başarılı, işinin ehli, yaptığı işi Allah rızasına uygun yapan, işin lafını değil icraatını yapan müdürlerle ayağa kalkar, ihya olur.
Bendeniz böyle bir okul müdürü tanıdım. Gittiği her okulda ses getiren, okulun ruhuna uygun hareket tarzı izleyen, tamamen hasbi ve harbi çalışan. İcabında cebinden harcama yapmaktan çekinmeyen, özverili çalışmaktan geri durmayan, gecesini gündüzüne katan, yaptığı işi ibadet aşkıyla yerine getiren…”adam gibi adam”, "işte gerçek müdür” diyebileceğimiz vefa örneği insan.
Kimden mi bahsediyorum? Tabii ki Hayrünisa Özer'den. Zira bu çalışkan müdür kardeşim, bendenizin kızı yerinde. Ne zaman okuluna gitsem, kızımın evine gitmiş gibi oluyorum. Bundan önce Buhari Kız Anadolu İmam Hatip Lisesinde idi. Burada yaptığı hizmetleri saymaya kalksak sayamayız. O kadar çok çabası oldu ki bu okulda tarifi mümkün değil.
Şimdi de Prof. Dr. Ömer Dinçer Kız Anadolu İmam Hatip Lisesinde görevini sürdürüyor. Eski okulundaki hizmetlerine burada devam ediyor.
Onun hassasiyetlerinden birini söyleyeyim; Başörtüsü. Kız İmam Hatip'te olması onun bu husustaki hassasiyetinin haklılığını ortaya koyuyor. Aslında İmam Hatip'te olmak, hele bir de Kız İmam Hatip ise buradaki öğrencilerin tesettürsüz ve başörtüsüz olması kabul edilemez. Bu, işin bir yönü. Asıl olanı ise Müslüman bir hanımın veya Müslüman bir kızın tesettürsüz olması ve başörtüsü takmamasını anlamakta zorlanıyorum doğrusu. Okul müdürümüzü bu konudaki titizliğinden dolayı kutluyorum, tebrik ediyorum, alkışlıyorum.
Bu tür başarılı müdürlere; okul öğretmenleri ve özellikle Meslek dersleri öğretmenlerinin, şuurlu Müslümanların destek vermesi, yanlarında olmasını tavsiye ederim. Öğrenci velilerimiz İmam Hatip Şuuru içindedirler ki çocuklarını böyle bir okula tahsile gönderiyor.
Demem odur ki okullar bir aile kurumudur. Aile kurumunda sen ben olmaz. Bana ne, denmez. Hele hele özveriyle çalışan aile reisinin tekerine takoz konmaz. Aksine destek lunur, yanında yer alınır.
Bütün okullarımızda böyle çalışkan, özverili, samimi müdürlerin bulunduğuna inanıyorum. O zaman eğitim bir anlam taşır. Ülkenin maddi ve manevi kalkınması başarılı okullardan ve özverili idarecilerden geçer. Rabbim, yaptığı işi hak rızasına uygun yapanlardan eylesin.
Öğretmen!
Kerpiçten bir ev, okul sayılmış,
İçine birçok, canan yığılmış,
Her taraf dökük, çatı eğilmiş,
Zorda kolayı, bulur öğretmen!
Burası bir köy, okula muhtaç,
Tüm öğrenciler, öğrenmeye aç,
Ders kitapları, derdine ilaç,
Dertlere derman, olur öğretmen!
Gözleri parlar, okutmak için,
Kültür kilimi, dokutmak için,
Beyne bilgiler, akıtmak için,
Aşkla okula, gelir öğretmen!
Yok onların hiç, gündüz gecesi,
Dilinden düşmez, kitap hecesi,
Çabalar üşür, daha nicesi...
Hüznü içinde, kalır öğretmen!
Gönül Mimarı! (Muallimlere)
Toplum; eğitimsiz, temelsiz olmaz,
İnsanı inşa eder gönül mimarı,
Muallimin sözü amelsiz olmaz,
Canı ihya eder gönül mimarı!
Kalb-i selimini ihsanla kurar,
Talibin kalbini sevgiyle sarar,
Her zaman öğretir, öğrenci arar,
Şerri imha eder gönül mimarı!
Yedi gün hizmettir gündüz gecesi,
Bulunmaz hikmettir harfi hecesi,
Aklını terletir daha nicesi…
Hakkı ifşa eder gönül mimarı!
Bacıyan-ı Rum'la yolları aşar,
Gazıyan-ı Rum'la illeri aşar,
Abdalan-ı Rum'la halleri aşar,
Hatır ihsa eder gönül mimarı!
Yalansız riyasız bütün işleri,
Hakka yöneliktir tüm gidişleri,
İrfana yönelik hep gülüşleri,
Canı ibka eder gönül mimarı!
İlimde, iz'anda, ahlakta öncü,
Rahmanî emirde her dem birinci,
Gençlere örnekte nadide inci,
Vicdan ilka eder gönül mimarı!
Öğrencilerime!
Gönlümdeki arzu gözüm halesi,
Öğrenciler bembeyaz kar tanesi,
Masumdur samimi her bir tanesi,
Canlarım her şeyim öğrencilerim!
Öğrenmeye can atar gündüz gece,
"Oku” emrindeki ilahi güce,
Akılları terletir hece hece,
Canlarım her şeyim öğrencilerim!
Kalp kulağı açar anlamak için,
Her şeyinden geçer dinlemek için,
Ahlakı irfanı tamlamak için,
Canlarım her şeyim öğrencilerim!
Öğrenciler için okumak hedef,
Ülke sevdasını dokumak hedef,
Bülbüller misali şakımak hedef,
Canlarım her şeyim öğrencilerim!
Bütün kârlarımız öğrenci için,
Olan varlarımız öğrenci için,
İlmî sırlarımız öğrenci için,
Canlarım her şeyim öğrencilerim!
Muallimim anlar feda eylerim,
İlim için canlar feda eylerim,
Ölürüm de kanlar feda eylerim,
Canlarım her şeyim öğrencilerim!
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER