PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
İdeal Gençlik!
Bir grup gençlik gördüm bugün camide,
Hepsinde heyecan, hepsinde tebessüm,
Huşu içinde namaz kılıyor, hepsi nadide!
İdeal gençlik, boydan boya edeb timsali,
"Âsım'ın nesli” bunlar, Âkif misali!
El bağlıyor, kıyama duruyor,
Kıraat ediyor, tefekküre eriyor,
İlahi mesajla huzura varıyor,
İşte bu, gönüllere inşirah veriyor!
Namazı camide bırakmıyorlar,
Gönül almaktan, selamdan bıkmıyorlar,
Rahman'a söz vermiş, harama bakmıyorlar,
Nefislerine hakim, yasağa akmıyorlar.
İdeal gençlik; geleceğin teminatıdır. İdeal gençliğin ilkesi; Hayata atılmadan önce, talebelik döneminde, sorumluluk yüklenmeli, toplum hayatına hazırlanmalı, ülke meselelerine vakıf olmalıdır. Sadece derslerden aldığı notları, edindiği bilgileri yeterli görmemeli, bilgi yanında, moral ve maneviyat bakımından da verilecek göreve hazır olmalı, hadiselerin özünü tahlil edebilmelidir. İdeal gençlik; Milli kültüre sahip şahsiyeti edinmelidir.
İdeal gençlik, dünyanın her yerinde bu gücünden dolayı, talebe hareketleri daima ülkelerin ve toplumların kaderlerine etki etmiş hatta tamamen değiştirmiştir.
MTTB, ideal gençliğin mayasını oluşturmaktadır. Zaman zaman düşünceleri ve çalışmaları farklılıklar gösterse de Türkiye'nin en önemli gençlik hareketi olarak hala saygın ve özgündür. Kimsenin kendisinden bir şey beklemediği bir dönemde, sadece mesleki eğitimiyle yetinmeyerek, ülke meselelerine kafa yoran gençler için; sorumluluk yüklenmeyi, ekip çalışmasını, araştırmayı, paylaşmayı, heyecanı öğreten adeta bir akademidir.
Türkiye'mizde de Yüksek öğrenim gençliğini ülke çapında temsil eden en büyük teşkilat, Milli Türk Talebe Birliği (MTTB) olmuştur ve bu özelliğini yeniden kurulmasıyla halen korumaktadır.
Uzun yıllar yüksek öğrenim gençliğine hitap eden MTTB, ilk olarak 14 Aralık 1916 yılında kuruldu. Millete hedef tayininde, gençliğin öneminin farkında olan cumhuriyetin yönetim kadrosu da resmi görüşü doğrultusunda örgütlediği MTTB'ye devlet olarak destek verdi. 1916′dan 1980′ e kadar, (arada kapalı olduğu dönemler hariç), MTTB dört devre geçirmiştir;
I. Devre (1916 – 1920 )
MTTB'nin ilk kuruluşunu İttihat ve Terakki iktidarı gerçekleştirdi. Osmanlı devletimizin batışının müsebbibi olan, dış destekli, dönme ve mason yönetimindeki İttihat Terakki, Pan Türkist bir cereyan geliştirdi. Bu gayeyle kurdurduğu teşkilatlardan birisi de Milli Türk Talebe Birliğiydi.1916-1920 arasındaki bu ilk dönemde gençlik, siyasi çekişmelerde rol aldı.
II. Devre (1926 – 1936 )
1926-1936 yılları arasında da MTTB, cumhuriyet kadrosunun resmi görüşü doğrultusunda, devlet desteğiyle birtakım çalışmalar yaptı. Turancı çizgide kalarak kozmopolitliği reddetti. "Vatandaş Türkçe Konuş” kampanyası başlattı. Aynı zamanda ülke meselelerine sessiz de kalmadı. Hatay'ın Türkiye'ye ilhakında, Suriye'yle Türkiye arasında oluşan sorunlara karşı izinsiz miting düzenledi ve 22 Kasım 1936 da kapatıldı. Bu dönemde MTTB ile birlikte pek çok STK da kapatıldı. Sadece halkevleri açık kaldı.
MTTB; 1946 yılında yeniden kurulmasıyla 2 ayrı devre geçirdi; 1.1946 – 1965 yılları arasında sol cereyanların etkisinde bir MTTB, 2.1965 – 1980 arasında ise milliyetçi ve muhafazakâr bir MTTB.
III. Devre (1946-1965)
MTTB'nin fetret dönemi on yıl kadar sürdü. 1946 yılında, merkezi İstanbul'da olmak üzere, birlik; "Türk Talebe Birliği” adıyla tekrar kuruldu. Daha sonra yapılan müracaat neticesi bakanlar kurulu kararıyla başına "Milli” kelimesi eklendi.
Tek adam yönetiminden demokrasiye geçişin yaşanmaya başladığı 1946 sonrası yıllarda, gençlik daha hür bir çalışma ortamında kendini ifade etmek ve yetiştirme imkânına kavuştu. MTTB'nin, sol cereyanlar yönündeki görünüşü 1965 yılına kadar sürdü.
IV. Devre (1965-1980)
1965 yılından itibaren MTTB faaliyetlerini milliyetçi bir yapıda sürdürmüştür. Komünizmle mücadele alanında toplantılar tertip etmiş ve kampanyalar başlatmıştır. 18 Mart 1965 tarihinde yapılan Genel Kurul'da Genel Başkanlığa Rasim CİNİSLİ seçildi. Rasim CİNİSLİ ile birlikte bir anlamda yeniden doğuş yaşandı. Zira bu dönem; milli ruh ve milli şuura bağlı bir kuruluş haline gelişin başlangıcı sayılır. Yeniden kazanılan milliyetçi ve mukaddesatçı Anadolu gençliği ile MTTB'nin müspet çalışmalarına hız kazandırıldı ve birlik tarihine ve misyonuna uygun çizgisine oturtuldu. Rasim CİNİSLİ' den sonra 48. Dönem Genel Başkanlığı'na seçilen İsmail KAHRAMAN'la MTTB'nin fikri çizgisi daha da netleşti. Bu dönemde sol öğrenci olaylarına karşı ortak bir zemin oluştu. MTTB, milliyetçi ve mukaddesatçı görüşün buluşma ve yönetim yeri haline geldi, milliyetçi çizgide olduğu gibi muhafazakâr çizgide de belirgin bir tavır aldı.
53. Dönem Genel Başkanı Rüştü ECEVİT'in döneminde göze çarpan çalışma MTTB'nin ambleminin değiştirilmesi olmuştur. Kurulduğu yıldan beri MTTB'yi temsil eden "Bozkurt” resmi, ”Kitap” resmi ile değiştirilmiştir.
12 Eylül 1980 askeri darbesi ile MTTB'nin IV. devresi de sona ermiş oldu. (DEVAM EDECEK)
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER