Konyaspor İstediğini Aldı
İMSAK “İ”LERİMİZİN 4. SÜ
Şubat ayı enflasyon verileri merkez bankasının faiz indirim kararını kolaylaştıracak
YAŞA ONU
Şeytanı Ne Davet Eder?
Ramazan’da Sağlıklı Beslenme Önerileri
BEREKET, HUZUR, UMUT...
TERÖR VE TERÖRİZM
DOLDURUŞA GELEN, UKRAYNA GİBİ OLUR.
SURİYEYİ BEKLEYEN TEHLİKELER
28 ŞUBAT POST MODERN DARBESİNİ UNUTMAYACAĞIZ VE UNUTTURMAYACAĞIZ!
Ortadoğu’da Yeni Oyun: Silahla Olmadı, Parayla Dene
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
Honda Civic Yenilendi
Eğitim de denetim de şart
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
1980 Anayasası’nı hiçbir siyasi parti, sivil toplum kuruluşu ve vatandaş beğenmemiş; “darbelere zemin hazırlayan, antidemokratik” buluyorlardı. Bu anlayıştan hareketle birçok maddelerinde değişiklik yapılmış, 2010 yılında da referandumla kabul görmüştür.
12 Haziran 2011 seçimleri öncesinde bütün siyasi partilerimiz tarafından gündeme getirilen yeni bir anayasa yapılması konusu, seçim sonrasında da gündemin en önemli maddelerinden biri olmuştur.
Türkiye’de ilk defa halkın da katılımıyla bir anayasa yapılacak olması, sürece ilişkin usul ve esasların iyi tespit edilmesini zorunlu kılmaktadır.
Yeni Anayasa çalışmalarını yürütmek üzere Türkiye Büyük Millet Meclisinde temsil edilen 4 siyasi parti (AK Parti, CHP, MHP ve BDP) üçer üye bildirmiştir.
Siyasi partiler, “yeni anayasa geniş katılımla ve herkes tarafından tartışılabilir” konusunu gündeme getirmiş, o günden itibaren her kesimle görüşmeler sürdürülmekte, halka yeni Anayasanın getirileri anlatılmaktadır.
Bugüne kadar tanık olduğumuz anayasa yapma ve değiştirme süreçlerinin ötesinde şeffaf ve katılımcı bir süreç tasarlayabilmek adına, örgütlü sivil toplumun anayasa gibi toplumsal bir uzlaşıyı yansıtması gereken en temel metin konusundaki görüşlerini derlemek ve belgelemek; bunun için mümkün olan en kapsamlı sivil toplum katılımını sağlamak.
Anayasa Platformu'ndan bağımsız olarak, anayasa yapım sürecinin daha sağlıklı bir temelde ilerleyebilmesine olanak tanımak adına, gerek kuramsal birikimden gerekse diğer ülke örneklerinden yararlanarak, süreç ve içeriğe ilişkin geniş kapsamlı bir metin hazırlamak gerektiği ortaya çıkmaktadır.
Anayasa mahkemesi başkanının haklı olarak çıkışı, artık yeni bir anayasa hazırlamanın kaçınılmaz olduğu noktasındadır.
Yeni anayasayla birlikte başkanlık sistemi de tartışılmaya devam ediyor. Meseleye nereden bakarsak bakalım, 2014 yılında üç sandık konacak önümüze; mahalli seçim, Cumhurbaşkanlığı seçimi ve Anayasa referandumu.
Eğer ülkemiz demokrasiyi özümseme durumundaysa; mutlaka kendisini yönetecek, kendisi adına karar verecek olan halka sorulması, halkın görüşünün alınması en doğru olanıdır. Nasıl ki, milletvekillerini, muhtarları, belediye başkanlarını, İl genel meclis üyelerini seçiyorsak; Cumhurbaşkanını, Başkanı, yeni anayasaya da onay vermemiz önemlidir.
Yeni anayasa, yeni bir ülke, yeni bir Türkiye, en önemlisi; darbesiz, terörsüz, kalkınmaya namzet, dünyada söz sahibi, Orta Doğu’da sözü ünlenen itibarlı bir dış politikaya sahip onurlu ülke demektir!
İMSAK “İ”LERİMİZİN 4. SÜ
28 ŞUBAT DEYİNCE!
“İ” LERİMİZ (3)
SEVGİYE AÇILAN KAPILAR VEYA DİLARA
“İ” LERİMİZ (2)
“İ” LERİMİZ
DÜŞÜNCE ÜZERİNE
ALTI ŞUBAT DEPREMİNİN ARDINDAN
ŞİİR MEKTEBİ
O KADAR MI ZOR?