PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
Laiklerin gücü nereden geliyor?
Bitcoin altına rakip olabilir mi?
HAK AŞIĞI AHMED-İ KUDDÛSİ
Yeni Bir Yıla
BİZ YAPTIK BİZ
“Ver Korkuyu” Değil; “Ver Coşkuyu”
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
1980 Anayasası’nı hiçbir siyasi parti, sivil toplum kuruluşu ve vatandaş beğenmemiş; “darbelere zemin hazırlayan, antidemokratik” buluyorlardı. Bu anlayıştan hareketle birçok maddelerinde değişiklik yapılmış, 2010 yılında da referandumla kabul görmüştür.
12 Haziran 2011 seçimleri öncesinde bütün siyasi partilerimiz tarafından gündeme getirilen yeni bir anayasa yapılması konusu, seçim sonrasında da gündemin en önemli maddelerinden biri olmuştur.
Türkiye’de ilk defa halkın da katılımıyla bir anayasa yapılacak olması, sürece ilişkin usul ve esasların iyi tespit edilmesini zorunlu kılmaktadır.
Yeni Anayasa çalışmalarını yürütmek üzere Türkiye Büyük Millet Meclisinde temsil edilen 4 siyasi parti (AK Parti, CHP, MHP ve BDP) üçer üye bildirmiştir.
Siyasi partiler, “yeni anayasa geniş katılımla ve herkes tarafından tartışılabilir” konusunu gündeme getirmiş, o günden itibaren her kesimle görüşmeler sürdürülmekte, halka yeni Anayasanın getirileri anlatılmaktadır.
Bugüne kadar tanık olduğumuz anayasa yapma ve değiştirme süreçlerinin ötesinde şeffaf ve katılımcı bir süreç tasarlayabilmek adına, örgütlü sivil toplumun anayasa gibi toplumsal bir uzlaşıyı yansıtması gereken en temel metin konusundaki görüşlerini derlemek ve belgelemek; bunun için mümkün olan en kapsamlı sivil toplum katılımını sağlamak.
Anayasa Platformu'ndan bağımsız olarak, anayasa yapım sürecinin daha sağlıklı bir temelde ilerleyebilmesine olanak tanımak adına, gerek kuramsal birikimden gerekse diğer ülke örneklerinden yararlanarak, süreç ve içeriğe ilişkin geniş kapsamlı bir metin hazırlamak gerektiği ortaya çıkmaktadır.
Anayasa mahkemesi başkanının haklı olarak çıkışı, artık yeni bir anayasa hazırlamanın kaçınılmaz olduğu noktasındadır.
Yeni anayasayla birlikte başkanlık sistemi de tartışılmaya devam ediyor. Meseleye nereden bakarsak bakalım, 2014 yılında üç sandık konacak önümüze; mahalli seçim, Cumhurbaşkanlığı seçimi ve Anayasa referandumu.
Eğer ülkemiz demokrasiyi özümseme durumundaysa; mutlaka kendisini yönetecek, kendisi adına karar verecek olan halka sorulması, halkın görüşünün alınması en doğru olanıdır. Nasıl ki, milletvekillerini, muhtarları, belediye başkanlarını, İl genel meclis üyelerini seçiyorsak; Cumhurbaşkanını, Başkanı, yeni anayasaya da onay vermemiz önemlidir.
Yeni anayasa, yeni bir ülke, yeni bir Türkiye, en önemlisi; darbesiz, terörsüz, kalkınmaya namzet, dünyada söz sahibi, Orta Doğu’da sözü ünlenen itibarlı bir dış politikaya sahip onurlu ülke demektir!
PAYİTAHTTA BİR ÖMÜR
SÖZLERDE KENDİMİZİ ARAMAK
SEVGİ, İNSANA HAS BİR MEZİYETTİR!
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
YAZARLIK HAYATIM-YAYIMLANAN KİTAPLARIM VE EVRENSEL MESAJLAR SERİSİ
VAKT-İ MUHABBET
VUSLATININ 751. YILINDA MEVLANA
HER ZALİM CEZASINI ÇEKECEK!
TEVHİD’İN HAYATA YANSIMASI
PAYİTAHTA RUH VERENLER