AHİRETİ ÖNCELEYEREK DÜNYA NİMETLERİNDEN FAYDALANMAKTA BİR SAKINCA YOKTUR
Sınırları Zorlarken 2025 Mesajı
Öğretmenlik Akademisi eğitim fakültelerine anlatılmalı
DELİLER, DAHİLER, KAPILAR, KÖPRÜLER SEN BEN O
Fedakârlık sırası yüksek gelir gruplarında…
DÜNYA EDEBİYATLARINDA ŞEHİR VE ŞEHİRLİ İNSAN
KAİNATIN AŞKI
Kaybedilen İki Puan
Zahmetten Kaçarak Rahmete Ulaşılabilir mi?
İnce Minaremizi İsteriz
İNSANIN KÖLELEŞTİRİLMESİ VE YENİDÜNYA DÜZENİ
KURTULUŞ İSLAM’DADIR…
Bugünlerde araçlarda kış lastiğinin önemi ve zamanı
ABD’nin Ortadoğu Haritası
Alfa Romeo Junior
Konyaspor Sezonun En İyi Oyununu Oynadı
ÖCALAN SİLAH BIRAKIN DERSE NE OLUR?
KONYALISIN ETLİEKMEK
Türk havacılık tarihi Osmanlı Devleti'ne kadar uzanır. Havacılık faaliyetlerine dair ilk resmi yazı 1909 tarihlidir. Bu tarih Türk Askeri Havacılığının da kuruluş tarihi olarak kabul edilir.
Vecihi Bey, 1925'te görev yeri olan İzmir'de Yunan kuvvetlerinden kalan uçak motoru ve diğer parçaları birleştirerek ilk uçağını ortaya çıkardı. Uçağa onay almak için yaptığı başvuruya uzun süre yanıt alamayınca komutanlarına haber vermeden deneme uçuşu yaptı Vecihi Bey. Emre itaatsizlikten 15 gün disiplin cezası alınca da istifasını verip ordudan ayrıldı.
1930'da Kadıköy'de kiraladığı kereste deposunda yurt dışından getirttiği motoru kullanarak ürettiği "Vecihi 14” (RESİM 1) adlı uçağıyla Türkiye'nin çeşitli yerlerinde gösteri uçuşları yapmaya başladı. Uçuş izni almak için Ankara'ya da bu uçakla giden Vecihi Bey'e izin verilmedi. Kendisine gönderilen yanıtta "İstanbul'dan kalkarak Ankara'ya kadar yaptığı uçuşlarla uçuş kabiliyetinin yerinde olduğu anlaşılmış ise de elimizde tayyarenin aerodinamik vasıflarını tespit edecek hiçbir vasıta bulunmadığından fennen muayenesine imkân görülmemiş ve bu suretle icap eden seyrüsefer vesikası verilememiştir” deniliyordu.
Vecihi Bey 1932'de Kadıköy'de, bugünkü Fenerbahçe Dereağzı Tesisleri'nin olduğu yerde Vecihi Sivil Tayyare Mektebi'ni açıp pilot yetiştirmeye başladı. Ancak işler yine istediği gibi gitmeyecek, okulun diplomalarına denklik verilmediği için eğitim görenler resmen pilot olamayacaktı. Başka bürokratik engellerle de karşılaşan okul 1934 sonlarında sivil havacılık faaliyetlerinin devlet tarafından yürütüleceği gerekçesiyle kapatıldı.
Vecihi Bey, 1937'de Türk Hava Kurumu'nun uçuş okulu Türkkuşu'nda görev yaparken Almanya'ya uçak mühendisliği eğitimine gönderildi. Dört yıllık okulu iki yılda bitirmeyi başarıp yurda döndü ama bu başarısı da başına dert olacak, "iki yılda mühendis olunmaz" denilerek diplomasına denklik verilmeyecekti. Vecihi Bey denklik belgesini bir yıl sonra mahkeme kararıyla alabildi. Dava süreci Türk Hava Kurumu'yla arasını bozunca Vecihi Hürkuş hiçbir uçuş tesisinin olmadığı Van'a sürülmüş ve bu kurumdan da istifa etmişti.
Vecihi Bey 29 Kasım 1954'te Hürkuş Havayolları'nı kurdu. Çünkü hiç parası olmamasına rağmen Ziraat Bankası'ndan kredi kullanarak DHY'nin seferden kaldırdığı sekiz uçağı satın almıştı. Satış işlemi bittiğinde kötü bir sürprizle karşılaştı, Ulaştırma Bakanlığı uçaklara uçuş izni vermiyordu. Hürkuş, Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı DHY'nin "uçuşa hazır” güvencesi vererek sattığı uçakların uçurulması için revizyon gerektiği yazısını alınca çok şaşırmıştı. Üstelik uçak mühendisi olmasına karşın uçakların revizyonunu yapmasına da izin verilmiyordu.
Daha sonra dönemin Başbakanı Adnan Menderes'in müdahalesi ile uçuş yapma iznini almayı başardı. Rekabete tahammül edemeyen DHY, sivil uçuşları denetleyen Sivil Havacılık Dairesi'ni etkileyerek Bursa'da oynanan bir maç sırasında stadyumun üzerinden alçak uçuş yapılarak futbolcuların korkmasına yol açtığı gerekçesiyle Hürkuş Özel Havayolu Şirketinin yolcu taşıma uçuş izinleri iptal edildi.
Zor günler geçiren Hürkuş Havayolları'nın tüm uçaklarına kredi borcuna karşılık el konulacak, Vecihi Bey'in emekli maaşının bir bölümü dahi haczedilecekti. Vecihi Hürkuş 1969'da vefat etti.
Sadece Vecihi HÜRKUŞ değil daha sonra Türk Havacılık Tarihine katkılarıyla ismini yazdıran Nuri DEMİRAĞ'da aynı şekilde ardı arkası kesilmeyen ihanetler zinciriyle karşı karşıya kalacaktı. Sonunda oda devletin işlediği ihanetler zinciri sonrası iflas ederek uçak yapımı hayalleri hüsranla sonuçlanacaktı.
İNSANIN KÖLELEŞTİRİLMESİ VE YENİDÜNYA DÜZENİ
25. EVREN DENEYİ VE İNSANLIĞIN KARANLIK GELECEĞİ
DÜNYAMIZIN MANYETİK ENERJİ KANALLARI, LEY HATTI
İNSANLIK TÜKENİYOR, MİLLETLER YOK OLUYOR
KÜRESEL GÜÇLER TARİHİN GERÇEKLERİNİ KARARTIYOR
KÜRSEL GÜÇ MERKEZLERİNİN TÜRKİYE PLANI, “KAOS”
KIYAMET SAVAŞI SENARYOSU VE TÜRKİYE GERÇEĞİ
ORTA DOĞU ŞEYTAN ÜÇGENİNDE TÜRKİYE KUŞATILMASI
DÜNYANIN ALGI YÖNETİM MERKEZİ; TOVİSTOCK
ROTHSCHİLD HANEDANLIĞININ KARANLIK TARİHİ