AHİRETİ ÖNCELEYEREK DÜNYA NİMETLERİNDEN FAYDALANMAKTA BİR SAKINCA YOKTUR
DEVLETİN İHMALLERİ VE GENÇLİK
Sınırları Zorlarken 2025 Mesajı
Öğretmenlik Akademisi eğitim fakültelerine anlatılmalı
DELİLER, DAHİLER, KAPILAR, KÖPRÜLER SEN BEN O
Fedakârlık sırası yüksek gelir gruplarında…
DÜNYA EDEBİYATLARINDA ŞEHİR VE ŞEHİRLİ İNSAN
KAİNATIN AŞKI
Kaybedilen İki Puan
Zahmetten Kaçarak Rahmete Ulaşılabilir mi?
İnce Minaremizi İsteriz
İNSANIN KÖLELEŞTİRİLMESİ VE YENİDÜNYA DÜZENİ
Bugünlerde araçlarda kış lastiğinin önemi ve zamanı
ABD’nin Ortadoğu Haritası
Alfa Romeo Junior
Konyaspor Sezonun En İyi Oyununu Oynadı
ÖCALAN SİLAH BIRAKIN DERSE NE OLUR?
KONYALISIN ETLİEKMEK
Bir ülkenin gelişmesini, ilerlemesini, dünyada söz sahibi olmasını istiyorsanız eğitimde kaliteyi artırmanın yollarını aramalısınız.
Eğitimde kaliteyi artırmak da, ol deyince olacak bir şey değil.
Bu konuda Cumhuriyet kurulduğu günden beri hemen herkes kafa yoruyor ama henüz ciddi bir ilerleme kaydedilmiş değil.
Kimisi eğitim kökenli bakan gelirse sorun çözülür, diyor. Kimisi eğitime ayrılan bütçe artarsa kalite artar, diyor. Kimisi öğretmenlerin özlük hakları iyileştirilirse bu iş olur, diyor. Kimisi üniversitelerin öğretmen yetiştirme felsefesinin değişmesine bel bağlıyor.
Öğretmen öğrenciden, öğrenci-veli ve okul müdürü öğretmenden, bakan herkesten şikâyetçi.
Okul müdürü, okulu fiziki açıdan güzelleştirip, sınıfa öğretmenin zamanında derse girmesini sağlayınca kendisini her türlü sorumluluktan muaf zannediyor.
Öğretmen hala eskiden kalma yöntemlerle derse girdiği vakit, test çözdürüp, çok ödev verdiği zaman bu işi tam yaptığından emin.
Veliler de okula gelip öğrencisinin kulağının çeken öğretmeni okulda rezil ettiği ve o öğretmeni bir yerlere şikâyet ettiği zaman görevini yerine getirdiğini zannedip işine bakıyor.
Müdür yardımcılarının da herhangi bir memurdan farkı yok, yazı yaz, müdürün emrini öğretmene bildir, öğretmenin talebini müdüre ilet gibi aşırı derecede ilkel ve günümüz Türkiye’sine yakışmayacak görevleri üstlendiğinden herhangi bir konu hakkında fikir yürütme ehliyetine sahip değil, fikir yürütünce de zaten kabul görmeyeceği için fikri körelen bir konumda.
Genel hatlarıyla resim bu!
Peki, kalite nasıl artırılır?
Öncelikle tüm Türkiye’ de okul müdürlerinin tamamı görevlerinden el çektirilmelidir!
Evet, yanlış duymadınız.
Hepsi mi? Evet hepsi!
Bir kısmı falan değil, kurunun yanında yaşın yanma olayı da değil.
Bir kısmını görevinde bırakırsanız kriteriniz ne olacak?
O yüzden hepsinin görevine son verilmelidir.
Sonra sendikaları, siyasileri, akademisyenleri dışarıda bırakıp, ülkede akil adamlar diye bilinen ve hemen herkesin üzerinde hem fikir olduğu bu işten anlayan, en önemlisi lider denilebilecek kişileri aydınlık bir odaya günlerce hapsedip;
Okulları hangi niteliğe sahip insanlar yönetmeli? Sorusuna kafa yormalarını istemek.
Yöneticiyi yetiştirecek okul mu açılacak?
Lider yetiştirecek okul mu açılacak?
Mevzuat ezberleyen insanlar mı yönetici olacak?
Kapıya dikilen güvenlik görevlisi gibi kâğıtta yazılan kuralları uygulatıcı tipler mi okulları yönetecek?
Bu akil adamlar dediğimiz kimseler bunu tartışacak.
Daha sonra taslak kamuoyuyla paylaşılacak, siyasetçiler, sendikalar, akademisyenler, görevlerinden alınan müdürler, öğretmenler, öğrenciler ve velilerden durum değerlendirmesi istenecek.
Eksileri, artıları tartılacak ve geniş bir konsensüs oluşturulup, okul yönetici seçme kriteri belirlenecek.
Peki, neden okul müdürleri?
Çorak toprağa sahip, adam akıllı bir çiftçinin toprağı işleyip aldığı verimle, sulak toprak sahibi mıymıntı ve iş bilmez bir çiftçinin aldığı verimi karşılaştırdığımızda, okulları iyi müdürler yönetirse eğitimde kalitenin gözle görülür bir seviyede artacağına inanıyorum.
Bana katılmıyorsanız sizin fikirlerinizi alalım?
Öğretmenlik Akademisi eğitim fakültelerine anlatılmalı
Üzerimize boca edilen kötü haberler
Sesi çok çıkanın haklı sayılması
Sesi çok çıkanın haklı sayılması
Devlet belediyelere dur demeli
Zulüm içimizde!
Konjonktür garantili kutuplaşma
Sorunlu değil sorumlu muhalefet
Savaş bize yaklaşıyor
Milattan önceki gençler