RİM’İN DEDESİ
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
‘DİNDE ZORLAMA YOKTUR’ U NASIL ANLAMALIYIZ?
TÜRKİYE VE SURİYE: DAHA GÜZEL GÜNLERE
Batılı eğitim sistemi ne zaman iflas eder?
Araç satışında yetki belgeli esnafımız bu sistemden muaf olsun
Ticari ahlaksızlık enflasyondan daha hızlı yükseliyor
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
İman-Hikmet-Gayret-Tevekkül
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Nasrettin Hoca’nın İzinde:AKŞEHİR
Merhaba Yeni Suriye
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
İnsan denen mükemmel makineyi yöneten üç merkez vardır.
Bunlar:
1.Kendisine faydalı şeyleri celb etmek için kuvve-i şeheviye,
2.Kendisine zararlı şeyleri def etmek için kuvve-i gadabiye,
3.Hangi şeyin faydalı, hangisinin zararlı olduğunu bilmek için kuvve-i akliye.
Şeheviye duygusu için toprak, gadabiye duygusu için ateş, akliye duygusu için su temsil anlamında kullanılabilir.
Öyleyse insan toprak-ateş dengesini su ile sağlamalı.
Akıl bir kumandan olarak bir elinde toprak diğer elinde ateş dünya-ahiret menfaatleri ve zararlarını yönetebilmelidir.
Hz. Adem'den, Hz. Muhammed'e bütün peygamberler bu üç kuvvetin nasıl kullanılması gerektiğini hayatlarında bizzat uygulayarak gösterdiler.
Peygamberimiz (s.a.v.) ile tamamlanan "güzel ahlak” bu üç kuvvetin dengesinin sonucudur.
O halde mümin hayatını şu dua çerçevesinde yaşamalıdır.
Ey Rabbimiz!
Bana yapabileceğim şeyler için cesaret ve azim (kuvve-i şeheviye
Yapamayacağım şeyler için sabır ve tahammül (kuvve-i gadabiye)
Bu ikisini ayırt etmek için akıl ver. (kuvve-i akliye)
Earth/Fire/Water
There are three centers that manage the perfect machine called man.
These:
1. Kuvve-i şeheviyye in order to attract useful things to him,
2. Kuvve-i gadabiyyah to ward off harmful things,
3. The power of intelligence to know which thing is beneficial and which is harmful.
It can be used to represent earth for the sense of shaheviyya, fire for the sense of gadabiya, and water for the sense of aqliya.
So, man must maintain the earth-fire balance with water.
As a commander of the mind, he should be able to manage the earth-earth in one hand and fire in the other, the benefits and harms of the world and the hereafter.
Hz. From Adam, St. All prophets showed Muhammad how to use these three forces by applying them in their own lives.
The "good morals” that were completed with our Prophet (pbuh) are the result of the balance of these three forces.
In that case, a believer should live his life within the framework of this prayer.
O our Lord!
Courage and determination for the things I can do to me (kuvve-i şeheviye)
Patience and endurance for the things I cannot do (kuvve-i gadabiye)
Give your mind to distinguish these two. (Kuvve-i Akliye)
İman-Hikmet-Gayret-Tevekkül
Zıtlıkların Ortasında Vasatı Bulmak
Mecelle Pusulası (Altın Formül İçerir)
Zahmetten Kaçarak Rahmete Ulaşılabilir mi?
Hak Yok Vazife Var; Fert Yok Cemiyet Var
Polimat-Entelektüel
Önce Donanım (Hardware) Sonra Yazılım (Software)
İbretlik Bir Ölümden Ders Çıkarabilmek (Fetö Gerçeği)
Yaşlanma “Süreç Odaklı” Bir Gelişmedir ve Anne Karnından Başlar
Üçü Birleyebilir miyiz?