RİM’İN DEDESİ
VATAN VE İSLAM ŞAİRİ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
İNGİLİZLER VE HİNDİSTAN’IN KARANLIK TARİHİ
‘DİNDE ZORLAMA YOKTUR’ U NASIL ANLAMALIYIZ?
TÜRKİYE VE SURİYE: DAHA GÜZEL GÜNLERE
Batılı eğitim sistemi ne zaman iflas eder?
Araç satışında yetki belgeli esnafımız bu sistemden muaf olsun
Ticari ahlaksızlık enflasyondan daha hızlı yükseliyor
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
İman-Hikmet-Gayret-Tevekkül
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
Nasrettin Hoca’nın İzinde:AKŞEHİR
Merhaba Yeni Suriye
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Kur'an-ı Kerim'deki kıssalar insanlar ve cinler için sınırsız hisseler içermektedir.
Hz. Süleyman (a.s.) kıssası özellikle devlet yönetimi, insanın gücü/kabiliyeti/derinliği, bilim ve teknoloji etkisi ve insan-cin ilişkileri üzerine muhteşem veriler sunmaktadır.
Biz bu yazımızda "kıssadan hisse” nevinde üç misal vereceğiz.
Birincisi; edindiği ilim üzerine yönetimini tesis eden bilge insanların emri altına Allah Teâlâ çok şeyi hatta cinleri dahi vermektedir.
İkincisi, kendisini bilgi ve teknoloji ile donatmış insan, cinlerden üstün olup, onları da istihdam edebilir. Belkıs'ın tahtının Yemen'den Şam'a getirilmesi kıssasında cinleri en üstünü ifritin "sen yerinden kalkıncaya kadar tahtı getiririm” önerisine; kendisine ilim verilmiş bir insanın "göz açıp kapayıncaya kadar getiririm” teklifi insanın ilimle Miraç'ta "kab-ı kavseyn” olayında olduğu üzere cinleri ve melekleri geçebileceğine onlara üstünlük kurabileceğine işaret etmektedir.
Üçüncüsü, yönetimini gelişen ve değişen bilgi teknolojileri üzerine kuran lider insanların son nefese kadar süren işleri ve onları sürdürecek manevi otoriteleri ve enerjileri vardır.
Onların maddi iktidarlarına ilaveten ondan daha önemli olan manevi otoriteleri vardır.
Öyle maddi iktidar, manevi otorite ki; Hz. Süleyman (a.s.) misalinde olduğu gibi öldükten sonra dahi devam eder.
O maddi iktidar manevi otorite sahipleri yatakta değil ayakta ölürler ve öldükten sonra da kıyamete kadar devam eden bir manevi otorite bırakırlar.
Bir kıssadan çıkarmaya çalıştığımız üç hisseden sonra kendimize dönebiliriz.
Başta nefsimiz, sonra ailemiz, yakın çevremiz, uzak çevremiz ve tüm insanlar ve cinler üzerinde maddi iktidar ve manevi otoritemiz ne durumda???
O maddi iktidar ve manevi otoriteyi tesis edecek ilim, amel, ihlâs ve samimiyete sahip miyiz?
Ayakta ölecek bir maddi iktidar, manevi otorite, sağlık, sıhhat, zihin, beyin v.b. kapasitemiz var mı?
Kur'an her harfi/kelime/ayetiyle bir hayat kitabıdır ve kendisine samimiyet ile yönelenlere ab-ı hayatı cömertçe sunar.
Rabbim bizleri ayakta ölen Süleymanlardan olma dilek ve duasıyla o ab-ı hayattan hissesi bol olanlardan eylesin.
Solomons Die Standing.
The stories in the Holy Quran contain unlimited shares for humans and jinn.
Hz. The story of Solomon (a.s.) provides magnificent data, especially on state administration, the power/capability/depth of man, the impact of science and technology, and human-jinn relations.
In this article, we will give three examples in the form of "share of the story".
First; Allah Almighty places many things, even jinns, under the command of wise people who establish their rule based on the knowledge they have acquired.
Secondly, humans who have equipped themselves with knowledge and technology are superior to jinn and can employ them as well. In the story of bringing the throne of Belqis from Yemen to Damascus, the highest of the jinn is the demon's suggestion, "I will bring the throne until you leave your place"; The offer of a person who has been given knowledge, "I will bring it to you in the blink of an eye" indicates that with knowledge, a person can surpass the jinns and angels and gain superiority over them, as in the "kab-ı kavseyn" incident in the Miraj.
Thirdly, leaders who base their management on developing and changing information technologies have jobs that continue until their last breath and the moral authority and energy to continue them.
In addition to their material power, they have spiritual authority that is more important.
Such material power and spiritual authority that; Hz. It continues even after death, as in the example of Solomon (a.s.).
Those who have material power and spiritual authority die standing, not in bed, and after death, they leave a spiritual authority that continues until the end of time.
We can return to ourselves after the three feelings we try to extract from a story.
What is the state of our material power and spiritual authority over our soul first, then our family, our immediate environment, our distant environment and all humans and jinn???
Do we have the knowledge, deeds, sincerity and sincerity to establish that material power and spiritual authority?
A material power, spiritual authority, health, wellness, mind, brain, etc. that will die standing. Do we have the capacity?
The Quran is a book of life with every letter/word/verse and generously offers the water of life to those who sincerely turn to it.
May God make us one of those who wish and pray to be one of the Solomons who died standing, and who have a rich share of that water of life.
İman-Hikmet-Gayret-Tevekkül
Zıtlıkların Ortasında Vasatı Bulmak
Mecelle Pusulası (Altın Formül İçerir)
Zahmetten Kaçarak Rahmete Ulaşılabilir mi?
Hak Yok Vazife Var; Fert Yok Cemiyet Var
Polimat-Entelektüel
Önce Donanım (Hardware) Sonra Yazılım (Software)
İbretlik Bir Ölümden Ders Çıkarabilmek (Fetö Gerçeği)
Yaşlanma “Süreç Odaklı” Bir Gelişmedir ve Anne Karnından Başlar
Üçü Birleyebilir miyiz?