KURTULUŞ İSLAM’DADIR…
Üzerimize boca edilen kötü haberler
“KEŞKE” DEMEMEK İÇİN
Bugünlerde araçlarda kış lastiğinin önemi ve zamanı
2025 yılında döviz kurlarında dalgalanmalar(volatilite) yaşanır mı?
Ebu’l-Ala el-Ma’arri’nin Risaletu’l-gufran Adlı Eseri
Beyşehir Gölü’nde Suyun ve Emeğin İzinde
AK EYLESİN
ABD’nin Ortadoğu Haritası
Hak Yok Vazife Var; Fert Yok Cemiyet Var
25. EVREN DENEYİ VE İNSANLIĞIN KARANLIK GELECEĞİ
500’ünü yıktık daha da yıkacağız
NAMAZ; İSLAM DİNİNİN DİREĞİDİR
Alfa Romeo Junior
Organize İşler
Konyaspor Sezonun En İyi Oyununu Oynadı
ÖCALAN SİLAH BIRAKIN DERSE NE OLUR?
KONYALISIN ETLİEKMEK
Corona (covid-19) ölümleri artırdı.
Her tarafımızdan yakın ve uzaklardan sürekli ölüm haberleri alıyoruz.
En adil, en kesin, en beklenen/beklenilmeyen…
Ölüm "en” lerin gerçeği.
Rabbim imtihan için kurduğu dünya düzeninde ölümü hayattan önce zikreder.
"O, davranış ve eylem bakımından hanginizin daha güzel amel edeceğini sınamak için ölümü ve hayatı yarattı. O, mutlak güç sahibidir, çok bağışlayandır. Mülk, 67/2.
Zira başlangıçlar, süreçler hep ölümle başlar.
İslam toplunda Cuma günü Perşembe akşamı güneşin batmasıyla (ölmesiyle) başlar.
Güneşin batışı(ölümü) gerçeğinde, ertesi gün doğusu/doğumu katiyetinde ahret hayatına (hayatın devamına) inanır mümin.
Her sonbaharla kemale eren dünyanın kış ile kefenlere bürünüp öldüğünü ve baharla yeniden dirildiğini görür ve imanını güçlendirir.
"(Ey insanoğlu!) Allah'ın rahmetinin işaretlerine bir bak. Nasıl yeri ölümden sonra diriltiyor? Şüphe yok ki, o ölüleri diriltir. O, her şeye gücü yetendir.”Rum, 30/50.
O halde imtihan dünyamızı mikro ve makro ölümlerin kuşattığını ve akıllı insan için hepsinin dersler ve ibretler içerdiğini unutmayalım.
Ölüm insanın hidayet ve hakikat yolundaki en önemli, en net, en samimi rehberdir.
Asla rol yapmaz, yalan söylemez, ayrım yapmaz.
Karşınıza geçer ve hakikati haykırır.
Bu sebepten taziyeler sessizdir.
Çünkü orada herkes susar, ölüm konuşur.
En bahtiyar insan ise; ölümün en büyüğünü yaşamadan ölümle barışık bir hayatla Yüce Allah'ın istediği kulluğu yaşayandır.
Hatim el Asam sufi olmak için ölümün dört türünü yaşamak gerektiğini söylüyor:
1. Beyaz ölüm, açlık.
2. Kara ölüm, insanlardan gelen eza ve cefaya tahammül.
3. Kızıl ölüm, nefse muhalefet etmek.
4. Yeşil ölüm, yama üstüne yama dikmek ve eski elbiseler kullanmaktan gocunmamak.
Bu nevi ölümlerle hayatını süsleyen mümin için dünya ve ahret bir kitabın iki sayfası gibidir.
Birisini kapatır diğerine geçer mutmain bir halet içerisinde.
Sevgilinin imtihan için araya koyduğu bütün sebepler kalkmıştır artık.
Bizzat huzura davet edilmiştir ölüm sayesinde.
Bu kadar dünya hayatını süslü gösterildiği, kırılacak cam parçalarının muazzam parlatıldığı bir zamanda baki elmaslara davet tabi ki kolay değil.
Ama akıllı insan biraz dikkat ettiğinde cam ve elması ayırır.
Bu işlemin tek mihengi ölüm.
Dünyayı aşıp, ahrette işe yarayacak her şey elmastır, bakidir.
Kabir kapısında kalıp, sizi terk edip, dünyaya dönüp, ahret yolculuğunda sizi terk eden her şey ne kadar parlak ve şaşalı görünse de camdır, fanidir.
Rabbim vefat eden sevdiklerimize rahmet eylesin, bizleri de bu ölümlerden ibret alanlardan kulları arasına katsın. Amin.
Hak Yok Vazife Var; Fert Yok Cemiyet Var
Polimat-Entelektüel
Önce Donanım (Hardware) Sonra Yazılım (Software)
İbretlik Bir Ölümden Ders Çıkarabilmek (Fetö Gerçeği)
Yaşlanma “Süreç Odaklı” Bir Gelişmedir ve Anne Karnından Başlar
Üçü Birleyebilir miyiz?
Beyin-Beyincik-Vicdan=Yasama-Yürütme-Yargı
Geçmek mi, Kalmak mı?
Metafor (Mesnevi/Kabak Metaforu)
İnanç/Düşünce/Ahlak