FEDAKÂR, DAVA ADAMI EĞİTİMCİLERİMİZİN 24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ KUTLUYORUM
İnce Minaremizi İsteriz
İNSANIN KÖLELEŞTİRİLMESİ VE YENİDÜNYA DÜZENİ
FIRSAT
KURTULUŞ İSLAM’DADIR…
“KEŞKE” DEMEMEK İÇİN
Üzerimize boca edilen kötü haberler
Bugünlerde araçlarda kış lastiğinin önemi ve zamanı
2025 yılında döviz kurlarında dalgalanmalar(volatilite) yaşanır mı?
Ebu’l-Ala el-Ma’arri’nin Risaletu’l-gufran Adlı Eseri
Beyşehir Gölü’nde Suyun ve Emeğin İzinde
ABD’nin Ortadoğu Haritası
Hak Yok Vazife Var; Fert Yok Cemiyet Var
Alfa Romeo Junior
Organize İşler
Konyaspor Sezonun En İyi Oyununu Oynadı
ÖCALAN SİLAH BIRAKIN DERSE NE OLUR?
KONYALISIN ETLİEKMEK
Randevu saatinden önce geldiğim için 10 dakika bekleme odasına alındım. İçeri girdiğimde örtülerin altında tabletle oynayan çocuğu görünce gülümsedim ve:
- Seni uyandırmadım değil mi ? dedim.
Altı yaşında var- yok bir erkek çocuktu. Başını tabletten kaldırıp:
- Yok, ben uyumuyordum. Biraz midem kötü, o yüzden. Sanırım biraz abur cubur yediğim için ya da karnımı üşüttüm için oldu. Kusuyorum.
Bir taraftan otururken, bir taraftan çocuğa hayranlıkla baktım. Sonra :
-Haklısın, ikisi de olabilir. Yediklerimiz bizi çok etkiliyor ,soğuk da öyle, dedim.
Çocuk:
- Şimdi biraz toparladım, balık kraker iyi geldi.
- Haklısın , tuzlu iyi gelir, sevindim.
Çocuk biraz tabletle ilgilenip birden başını kaldırdı:
- Biliyor musun benim kolum da kırılmıştı, alçıya aldılar, önce kalın sonra ince bir alçı ,çok kaşınmıştı.
- Niye çok mu koşturuyordun? Düştün mü?
- Yok; ablam beni omuzlarına almıştı, yatağın üzerinden düşürdü, ablam kırdı. Biraz dikkat etmeliydik ama işte oldu..
Aman Allah'ım! çocuğa bayılmıştım. Kaçımız hayatı bu kadar güzel özetleriz? Kaçımız kendimizi böyle tahlil ederiz?..
" Keşke "lerle geçirilen bir hayat, adımların boşa gitmesi gibi.. Doğru ifade ;”oldu işte!”. Artık olanla ilgili çözümler üretmeli, tedbirler almalı, dersler çıkarmalı ,şunları şunları yaptığım için böyle oldu ama şu iyi geldi…
İnsan tanımadığına güvenmez. Taa bebekliğinde bile sesler arasında annenin sesini, kokular arasında yurdum dediği anne kokusunu arar. O yüzden çocuğun ilk gördüğü biriyle böyle güzel iletişim kurması beni hayran bırakmıştı. Üstelik tüm dikkatlerimize, algımıza ambargo koyan; bizi değil bizden başkasına, kendimize bile kapatan, yabancı eyleyen tablet, telefon vesaire gibi bir iletişimsizlik(!) aracından başını kaldırıp bunu yapması ve 2 dakikalık sohbetiyle yaşamını tahlil etmesi bu hayranlığın artışıydı.
Randevu saatimin gelmesiyle odadan ayrıldım ama içimde bir burukluk kaldı. Bu kadar zeki, çevresine ilgili, farkında bir çocuğun eline verdiğimiz bu tabletler ile onları biraz da biz gerçeklikten koparıyor muyuz?
Uçurtmayı, deve- cüceyi, çelik- çomakı, 7 kiremiti, saklambaçı sanaldan bilen bu çocuklar hayata karşı dipdiri olan özenlerini sahteliğin içinde harcayarak gitgide duyarsızlaşıyorlar.Biz buna hizmet edip sonra şikayet ediyoruz:
- Neden hayatı öylesine, gelişi güzel yaşıyorlar? Diye.
İhtiyacımız var; muhatabımızla bir ekran gerisinden değil, göz göze bakmaya, dinlemeye, hayran olmaya, keşke demediğimiz hayatlar için özenle yaşamaya ihtiyacımız var…
FIRSAT
AK EYLESİN
HANGİ TUŞ
RUHUN IŞIĞI
TARAF
FARKLI OL
DOLANDIRICI
HAİN
TELBİS
İNSAN KALALIM!