AHİRETİ ÖNCELEYEREK DÜNYA NİMETLERİNDEN FAYDALANMAKTA BİR SAKINCA YOKTUR
DEVLETİN İHMALLERİ VE GENÇLİK
Sınırları Zorlarken 2025 Mesajı
Öğretmenlik Akademisi eğitim fakültelerine anlatılmalı
DELİLER, DAHİLER, KAPILAR, KÖPRÜLER SEN BEN O
Fedakârlık sırası yüksek gelir gruplarında…
DÜNYA EDEBİYATLARINDA ŞEHİR VE ŞEHİRLİ İNSAN
KAİNATIN AŞKI
Kaybedilen İki Puan
Zahmetten Kaçarak Rahmete Ulaşılabilir mi?
İnce Minaremizi İsteriz
İNSANIN KÖLELEŞTİRİLMESİ VE YENİDÜNYA DÜZENİ
Bugünlerde araçlarda kış lastiğinin önemi ve zamanı
ABD’nin Ortadoğu Haritası
Alfa Romeo Junior
Konyaspor Sezonun En İyi Oyununu Oynadı
ÖCALAN SİLAH BIRAKIN DERSE NE OLUR?
KONYALISIN ETLİEKMEK
Cezayir Sultanı’na “ falan şehirdeki kadı hiç delil olmasa bile hızla gerçeği bulur. Adaletli, isabetli karar verir” diye öyle çok överler ki; Sultan merak eder. Kadıyı tanımak için tebdili kıyafet ederek yola koyulur. Yolda bir ihtiyar: “Delikanlı nereye gidersin?” diye sorar. Sultan gittiği şehri söyler. İhtiyar “ben de oraya gideceğim, götürür müsün?”der. Sultan atına alır, şehre varırlar. Sultan “amca geldik. İner misin” der. İhtiyar “niye ben ineyim? Sen in” demez mi? Sultan;“amca şaka mı yapıyorsun? Seni yoldan ben aldım.” dese de ihtiyar gayet ciddi: “At benim. Yoldan ben aldım. Sen in” diye direnir. Davalık olurlar. O meşhur kadının karşısına çıkarlar. Bakarlar ki; iki olay daha var.
Birinci olayda biri alim, diğeri çiftçi, bir hanımı “benim karım ” diye çekiştirmektedirler.
İkinci olayda terzi ile yağcı, bir avuç mecidiyeyi “benim param” diye çekiştirmektedirler.
Sultan ile ihtiyar arasındaki ihtilafla olay üç olur. Her üç olayda da delil ve tanık yoktur.
Kadı, alim ile çiftçiyi dinler. ”hanımı bırakın, yarın gelin” der.
Terzi ile yağcıyı dinler. ”paraları bırakın, yarın gelin” der.
Sultan ile ihtiyarı dinler. İhtiyardan ağaca bağlı atı getirmesini, Sultan’dan da atı götürerek ağaca bağlamasını ister. Onlara da “atı bırakın, yarın gelin” der. Ertesi gün kadı :
Alime “ karını al git. Çiftçiye kırk sopa vurun.”
Terziye “ paralarını al git. Yağcıya kırk sopa vurun”
Sultana da “atını al git. İhtiyara kırk sopa vurun” der.
Hiç delil yokken Kadı’nın bu kadar hızlı, isabetli ve adaletli karar vermesine başta sultan olmak üzere herkes şaşırır. Sultan merakını yenemez, evine giden Kadı’ya yetişerek:
“Kadı efendi merakımı bağışlayın. Hiç delil yok. Bu kararları neye dayanarak verdiniz?”der.
Kadı: ”Akşam hanımı evime götürdüm. Eşimle hanım sohbet ediyor, ben de çalışıyordum. Hanımdan hokkayı yıkayıp mürekkep doldurmasını rica ettim. İstediğimi maharetle yaptı. Anladım ki bu alimin hanımıdır.”
“Diğer olayda ise mecidiyeleri (paraları) eve getirdim. Su dolu bir bardağa koydum. Sabah baktım. Suyun yüzünde yağ yoktu. Paralar yağcının elinde olsaydı yağ bulaşırdı. Anladım ki paralar terzinin”
“Size gelince: At İhtiyarın elinde huysuzlandı; ama sen götürürken uysaldı. Anladım ki at senin”
Sultan, mührünü göstererek kendini tanıtır. Akıllı, pratik ve adaletli Kadı’yı Baş Kadı yaparak ödüllendirir.
Gökten bir tabak elma düşmüş, biri olayı nakleden Tolstoy'a. Diğerleri okuyuculara.
Demek ki; adliyelere “adalet mülkün temelidir” yazmakla adalet sağlanmıyor.
“Geciken adalet adalet değildir” demekle de yargılama hızlanmıyor.
Başörtü serbestisi esirgenen, adaletsiz davranılan hakim ve savcılardan adalet dağıtmaları beklenemez.
Umulduğu gibi bu, adaletsizlik ve tarafsızlık da sağlamaz. Zira tarafsızlık adaletten ayrı düşünülemez.
Fatih ile yahudiyi yargılayan kadı, müslümandı. İslam’ın emri olduğu için tarafsız ve adil davrandı.
Adaleti ve tarafsızlığı sağlamak, yargıyı hızlandırmak, hakim ve savcıları adli ilahide hesap vereceği bilinciyle yetiştirmekle mümkündür.
Bunun dışında hiçbir kuvvetin adaleti sağlayamadığını tarih ve yaşadıklarımız göstermiştir.
Zarardan ne kadar çabuk dönersek, adaleti de o kadar gecikmeden sağlarız.
DEVLETİN İHMALLERİ VE GENÇLİK
KURTULUŞ İSLAM’DADIR…
KONSERLERE AKITILAN MİLYARLAR
KAYYUM TUZAĞI
ÖCALAN MUHATAP ALINAMAZ
FETÖ ÖLDÜ, ANLAYIŞI ÖLMEDİ.
İSRAİL TEHLİKESİ KAPIMIZA DAYANDI
SİBER İCAT OLDU, MERTLİK BOZULDU
TOPLUMDA ÇÜRÜME BELİRTİLERİ VE TEDAVİSİ
NARİN CİNAYETİ VE İDAM