AHİRETİ ÖNCELEYEREK DÜNYA NİMETLERİNDEN FAYDALANMAKTA BİR SAKINCA YOKTUR
DEVLETİN İHMALLERİ VE GENÇLİK
Sınırları Zorlarken 2025 Mesajı
Öğretmenlik Akademisi eğitim fakültelerine anlatılmalı
DELİLER, DAHİLER, KAPILAR, KÖPRÜLER SEN BEN O
Fedakârlık sırası yüksek gelir gruplarında…
DÜNYA EDEBİYATLARINDA ŞEHİR VE ŞEHİRLİ İNSAN
KAİNATIN AŞKI
Kaybedilen İki Puan
Zahmetten Kaçarak Rahmete Ulaşılabilir mi?
İnce Minaremizi İsteriz
İNSANIN KÖLELEŞTİRİLMESİ VE YENİDÜNYA DÜZENİ
Bugünlerde araçlarda kış lastiğinin önemi ve zamanı
ABD’nin Ortadoğu Haritası
Alfa Romeo Junior
Konyaspor Sezonun En İyi Oyununu Oynadı
ÖCALAN SİLAH BIRAKIN DERSE NE OLUR?
KONYALISIN ETLİEKMEK
Dünyada yüzlerce araba markası, o markaların da binlerce modeli var.
Ama ne yazık ki, şimdiye kadar içlerinde bir tane bile Türk markası yok.
Bir ara kendi markamızı yapmak için niyetlenmiş, kolları sıvamıştık.
''Devrim projesi”, teknolojimiz sıfıra yakın bir yerde iken, 130 günde dört otomobil ve yedi motor yapmayı başaran mühendis ve ustalarımızın azim ve gayretiyle hayata geçmiş, sıfırdan araba üretebilmiştik.
Sonra? "Benzini bitti” gibi uyduruk bir gerekçeyle proje rafa kaldırıldı.
Gerekçe tam bir fiyasko. Hatta fıkra gibi. Benzini bitmeyen araç var mı? Her benzini biten aracı "benzini bitti” diye yol kenarına terk mi ediyoruz? Benzin bitince doldurur, devam edersin.
Ama mesele başka. Otomobil üretmemizden rahatsız olanlar devreye girdi.
Türkiye'nin Kıbrıs'a müdahalesini önlemek için 5 Haziran 1964'te ABD başkanı Johnson'un İnönü'ye gönderdiği "tehdit mektubu” benzeri bir tehditle "Devrim projesi”ni rafa kaldırttılar.
İlk uçak fabrikamız benzer şekilde ve Nuri Killigil'in silah sanayii de sabotajla engellendi.
Bilim adamlarımızı taşıyan uçak sabotajla düşürüldü.
Ya içimizden adam satın alarak, ya tehditle, ya da sabotajla ayağa kalkmamızı engellediler.
Bu engellemeler olmasaydı bugün uçak, silah ve otomobil üreten gelişmiş ülkeler seviyesinde ve piyasada söz sahibi ülkelerden biri olacaktık.
Her yıl dışarıya milyarlarca dolar döviz akıtmayacak, hatta dünyaya satıp döviz kazanacaktık.
Düşman ve rakip ülkelerin tutumlarını doğal karşılıyorum da, bu milletin fertlerinin atılan güzel adımlar konusunda milli bir duruş sergilememelerini, aşağılamalarını, hatta kösteklemelerini anlamıyorum.
Kılıçdaroğlu 2019'da "Oturdular büyük gösteriler yaptılar, iş adamları bir araya geldi, bakanlar cumhurbaşkanları bir araya geldi, otomobil üretiyoruz dediler.. Nerde? Milleti kandırmak için" demişti. Şimdi TOOG'un açılış davetine ve ilk arabanın banttan inmesine gitmeye yüzü var mı? Yüzü olmadığı için de gidemedi.
Yılmaz Özdil "Reno var, Pejo var, bunun adı da Reco olsun" şeklinde alaycı bir Twit attı
İYİ Parti Milletvekili Lütfü Türkkan "Kirasını ödeyemeyen karnı TOGG olmayan adam neylesin TOGG'u?" Twiti paylaştı.
Bu vekile ve onun gibilere soruyorum: Yerli üretim yapmaz, yabancı marka otomobil alırsak kiracılara nasıl bir katkı sunulmuş olur? Veya şöyle soralım: Bu çabaların "her yıl dışarıya milyarlarca dolar döviz akıtmayalım, dünyaya satıp döviz kazanalım ve böylece kalkınalım” diye yapıldığını idrak etmekten aciz misiniz?
Yani anlayacağınız Devrim'den TOOG'a aradan altmış yıl geçti. Araçlar benzinli veya mazotlu idiler. Şimdi elektrikli otomobillere geçiliyor. Teknolojileri, modelleri, süratleri, konforları değişti.
Ama bazılarının zihni hala "fosil” yakıtla çalışıyor. Elektrikle çalışırsa çarpılırız diye korkuyorlar herhalde?! Eski model zihniyetten vazgeçip, çağa ayak uydurmaya niyetleri yok anlaşılan.
Bir de bunlar ilerici (!) devrimci (!) çağdaş (!) pozlarıyla arz-ı endam etmiyorlar mı?
Gel de çıldırma…
DEVLETİN İHMALLERİ VE GENÇLİK
KURTULUŞ İSLAM’DADIR…
KONSERLERE AKITILAN MİLYARLAR
KAYYUM TUZAĞI
ÖCALAN MUHATAP ALINAMAZ
FETÖ ÖLDÜ, ANLAYIŞI ÖLMEDİ.
İSRAİL TEHLİKESİ KAPIMIZA DAYANDI
SİBER İCAT OLDU, MERTLİK BOZULDU
TOPLUMDA ÇÜRÜME BELİRTİLERİ VE TEDAVİSİ
NARİN CİNAYETİ VE İDAM