YÜZYILIN SOYKIRIMI SONRASI BARIŞ
Kutup Yıldızı
O KADAR MI ZOR?
Yıldız mı, Ay mı, Kara Delik misiniz?
Değerli Galibiyet
Ruhun şad olsun ağabey
Konya için tehlike çanları çalıyor
HER NEFİS ÖLÜMÜ TADACAKTIR
MUSİBETLER BİZİM ESERİMİZDİR
FACİALAR KADER DEĞİL
Eğitim de denetim de şart
MODERN DÖNEM ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 1
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
AVRUPA’NIN KARANLIK TARİHİ
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -3-
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Alfa Romeo Junior
Cumhurbaşkanı Erdoğan ve KKTC Cumhurbaşkanı Tatar, KKTC'nin 37. kuruluş yıldönümü ve Cumhuriyet Bayramı törenlerinde "Kıbrıs'ta iki ayrı halkın, iki ayrı demokratik düzenin ve iki ayrı devletin varlığına” ve "egemen eşitlik temelinde iki devletli çözümün müzakere edilmesi gerektiğine” işaret etmişlerdir.
Bunun anlamı şudur: İki toplum arasında 57 senedir "iki toplumlu, iki bölgeli federasyon" formülü ile çözüm sağlanamadı. Artık bu formülün devri kapandı.
Bundan sonra "iki bağımsız ve egemen devletin siyasi eşitliği” anlamına gelen, BM Yasası'nda da yer alan "egemen eşitlik” ilkesi temelinde görüşmeler yapabiliriz.
Bunu da kabul etmezseniz "Bağımsız Kıbrıs Türk Cumhuriyeti”ni ilan ederiz.
Geç kalınmış olsa da, bu politika değişikliği isabetlidir.
Türkiye ve KKTC bu formülde kararlı ve ısrar kâr olursa istediğimiz neticeyi elde ederiz.
BM ve Rumlar adadaki gerçekleri yok saymıştır. BM, 3 yıl, 4 ay, 5 gün yaşayabilen, Rumların Kıbrıs Türk halkına uyguladığı soykırım sonunda yıkılan "Kıbrıs Cumhuriyeti”nin sürdüğü varsayımıyla çözüm aramış, adada birbirinden ırk, din, dil, kültür, milli ülkü bakımından farklı iki halkın olduğunu, yarım yüzyıla yakın bir zamandır kendi bağımsız devletlerinin çatısı altında yaşadıklarını göz ardı etmiştir.
Cenevre toplantısında yine Annan Planı'nın formülü olan "iki toplumlu ve iki kesimli federasyon” formülünü önümüze süreceklerdir. Türkiye ve KKTC, Rumların Annan planını reddettiğini, bunun mazide kaldığını vurgulamalı, "egemen eşitlik temelinde iki devletli çözüm” tezini ve Türkiye'nin "etkin ve fiili garantisini” ısrarla ve kararlılıkla savunmalıdır.
Türkiye ve KKTC, AB'nin Cenevre'ye gözlemci olarak katılma isteğini kabul etmemelidir. Yunanistan ve Güney Kıbrıs AB üyesidir. Menfaatleri ortaktır. Taraf olan tarafsız ve gözlemci olamaz.
KKTC ve Türkiye, Cenevre Toplantısı'na gitmeden önce "egemen eşitlik temelinde iki devletli çözüm” tezi doğrultusunda meclislerinden karar çıkarmalı, bu ilkenin milli iradeye dayandığı vurgulanmalıdır.
Tahminim odur ki; Yunanistan ve Rum tarafı, BM'in, AB'nin ve Hristiyan dünyasının desteğine güvenerek uzlaşmaz tutumunu sürdürecektir.
Tarafsızlığını, etkisini ve yetkisini yitirmiş BM'nin arabuluculuğundan ve Cenevre görüşmelerinden de bir sonuç çıkmayacaktır.
Ufukta "Bağımsız Kıbrıs Türk Cumhuriyeti”nin ilan edilmesi görünmektedir.
İslam devletlerinden, dost, müttefik diğer ülkelerden -dış baskılarla karşılaşmadan- "Bağımsız Kıbrıs Türk Cumhuriyeti” ni tanıyacaklarına dair söz şimdiden alınmalıdır.
Allah yar ve yardımcımız olsun…MUSİBETLER BİZİM ESERİMİZDİR
BİR DÜNYA DELİSİ: TRUMP
AİLE KURUMU TEHDİT ALTINDA
MEMUR VE EMEKLİ ZAMLARI ÜZERİNE…
PKK ÖCALAN’I TAKAR MI?
SURİYE’YE “OSMANLI YÖNETİM MODELİ” LAZIMDIR.
TÜRKİYE VE SURİYE: DAHA GÜZEL GÜNLERE
SURİYE’NİN YENİ DÜZENİ İÇİN TAVSİYELER
TÜRKİYE VE SMO SURİYE’DEKİ OYUNU BOZDU
DEVLETİN İHMALLERİ VE GENÇLİK