Başbakan Ahmet Davutoğlu yoğun gündeme rağmen memleketini ihmal etmiyor. Önceki gün başbakanlıkta Konya masaya yatırıldı. Yeni süreçte Konya’nın hedefleri ve yatırımlarının ele alındığı toplantının koordinasyonunu Ak Parti Konya İl teşkilatı yaptı. Toplantıya başbakanın yanı sıra, başbakan yardımcısı Lütfi Elvan, Ak Parti Konya İl başkanı Musa Arat, Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, Konya Milletvekilleri, Ak Parti MKYK üyesi ve Konya Ticaret Odası başkanı Selçuk Öztürk, bakan yardımcıları Harun Tüfekçi ve Orhan Erdem, İstanbul Milletvekili ve başbakan başdanışmanı Ali Sarıkaya, eski milletvekili Kerim Özkul, başbakan başdanışmanı İsmail Küçükbayrak ve bazı üst düzey Konyalı bürokratlar katıldı.
Başbakan Davutoğlu, 1 Kasım seçimlerinden sonra hükümetin kurulma aşaması ve seçim vaatlerinin bir takvime bağlanmasının hemen ardından Konya yöneticilerini toplayarak, bir taraftan yapılmakta olan işler hakkında bilgi alırken, diğer taraftan yapılması gereken projeler ile ilgili talimatlar verdi.
Davutoğlu, her fırsatta Konya sevgisini ve memleketi için elinden geleni yapmak için hazır olduğunu ifade etmektedir. Tabi başbakan sadece Konya’nın başbakanı değil, tüm illerin başbakanı. Buraya yapılacak hizmet ve yatırımlarda elini güçlendirecek argümanlara ihtiyaç var. Ve bu argümanları hazırlayacak iyi bir ekibe…
İşte bu ekiple toplantı yaptı başbakan. Neler mi konuşuldu? Tabi ki çok şey. Ama ben inanıyorum ki iki konu ön planda olmuştur. Bunlardan biri metro projesi, diğeri yerli otomobil.
İkisi de Konya için hatta bölge için büyük önem arz ediyor. Metro projesi maliyetli bir proje. Konya’nın yavaş yavaş kendini hissettiren trafik sorununu büyük oranda kökten çözecek olan metro projesi yerel imkanlarla yapılabilecek bir proje değil. 100 kilometreye yaklaşan bu projede ulaştırma bakanlığı kaynaklarına ihtiyaç duyulmakta. Ve bu kaynaklardan yararlanılabilecek en uygun vakit bu hükümet dönemi… Bu hükümet döneminde yapılamaz ise bir daha zor yapılır.
Bundan da önemli diğer konu yerli otomobil. Yerli otomobil sadece Konya’nın meselesi değil. Aslında Konya Merkezli bölgesel bir mesele. Bundan dolayı komşu illerin desteğine de ihtiyaç var. Türkiye’de yapılacak olan yerli otomobil için birkaç bölgenin ismi geçiyor. Her ne kadar Sakarya ismi geçtiyse de sonradan bakan Işık tarafından yalanladı. Bakan yerli otomobil için henüz belirlenmiş bir adres olmadığını söyledi.
Konya otomobil yan sanayi potansiyeliyle yerli otomobili hak eden çok az sayıda ilden biri. Bunun da ötesinde başbakanın “İçanadolu bölgesini ikinci Marmara yapacağız” vaadi için de büyük bir fırsat. Eğer biz Konya ve bölge olarak bu projenin ilimize gelmesini başarabilirsek ikinci Marmara bölgesi olma yolunda büyük bir adım atmış olacağız. Yakında yapılacak olan Lojistik köy ve Konya-Mersin demiryolu hattı, bu projeyi Konya’ya kazandırmak için kullanılabilecek en önemli gerekçelerin başında geliyor.
Bu süreçte otomobil fabrikasının Konya’ya yapılması yükünün tamamını başbakana yüklemek doğru olmayacaktır. Evet Konya başbakanın memleketi, ancak herkesin gözü de bu projenin üzerinde. Konya tüm varlığıyla öyle bir lobi yapmalı ki, Türkiye’de herkes “bu otomobilin yapılacağı en doğru yer Konya” diyebilsin. Bu proje için bir artımız daha var. O da Konya milletvekili Ziya Altunyaldız. Altunyaldız, üst düzey bürokrasiden geldi ve devleti iyi tanıyor. Tam da Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı iken bu işi kotarmak lazım.
Peki Başbakan ve Altunyaldız bu iş için yeterli mi? Elbette başbakan tek başına dahi yeterlidir ancak başbakanı bu konuda yalnız bırakmak insafsızlık olur. Çünkü bu büyük projede yerel milliyetçilik yaptığı gerekçesiyle yıpratılma durumu söz konusu. Eğer biz bu süreçte Konya’yı iyi tanıtabilirsek, ilimizin otomobil üretimi için yeterli potansiyele sahip olduğunu hakkıyla anlatabilirsek durumu kolaylaştırabiliriz. Bunun için herkese büyük görev düşüyor. Sivil Toplum Örgütlerine, odalara, borsalara, medyaya, üniversitelere, belediyelere, Konyalı bürokrat ve teknokratlara ve tüm Konyalılara…. Bu şehirde artık gündem yerli otomobil olmalı.
Doğrusunu söylemek gerekirse Konya’yı yönetenleri bu projeyle ilgili pek de heyecanlı görmüyorum. Herkes “ olmazsa, mahcup oluruz” endişesi taşıyor. Halbuki istemezsek, çalışmazsak bu iş olmaz.
Mesela madem ki, Türkiye’nin gündeminde yeril otomobil var. O zaman neden Konya’da otomobil ile ilgili bilimsel toplantılar, paneller, çalıştaylar düşünülmüyor?. Veya neden Konya’da, Ankara’da, İstanbul’da Konya’daki otomobil sanayini ele alan çalışmalar yapılmıyor? Neden medyaya, Konya ve otomobil konulu haberler servis edilmiyor? Yani kısacası neden bu konuyla ilgili farkındalık oluşturacak projeler üretilmiyor? Eleştirirken medya olarak kendimizi de eleştirdiğimizi belirtmek isterim. Biz de Konya medyası olarak bu konuda bir şeyler yapmalıyız. Hatırlıyorum; bu kentte, bir yabancı otomobil fabrikasının Konya’ya kazandırılması için yıllar önce ciddi çalışmalar yapılmıştı. Şimdi başbakanı Konyalı olan bir süreçten geçiyoruz, ama yerli otomobil gibi ciddi bir meselede suskunuz.
Toplantıda iki önemli konu daha ele alındı. Konya’ya kazandırılması düşünülen iki üniversite. Bunlardan biri Teknik Üniversite, diğeri İslam Bilimleri Üniversitesi. Konuşulması dahi heyecan veriyor. Yarının otomobilinin yapılma ihtimali olan Konya’ya Teknik Üniversite şart. Ben şimdiden isminin Ahmet Davutoğlu Teknik Üniversitesi olmasını öneriyorum. İslam Bilimleri Üniversitesine ise ismi okuyucularım bulsunlar.