28 ŞUBAT DEYİNCE!
28 Şubat krizi ekonomik bir tezgâhtı
TERÖR VE TERÖRİZM
DOLDURUŞA GELEN, UKRAYNA GİBİ OLUR.
SURİYEYİ BEKLEYEN TEHLİKELER
28 ŞUBAT POST MODERN DARBESİNİ UNUTMAYACAĞIZ VE UNUTTURMAYACAĞIZ!
İNCE SES
Şanlı Devrimi Duydunuz mu?
Konyaspor’dan Bahanesiz Kayıplar
BİR ŞEHİR BİN HİKAYE MALATYA
Ortadoğu’da Yeni Oyun: Silahla Olmadı, Parayla Dene
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
Honda Civic Yenilendi
Eğitim de denetim de şart
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Lale-i Münevveran
Lale'nin yaydığı ışık ve yapan sanatçısının adıyla da anılan bir dizi İstanbul lalesine günümüzde Dr. Münevver ÜÇER'in verdiği isim olan lale-i münevveran, değişik kağıt, zemin, boyama teknikleri kullanılarak yapılmış tezhip çalışmalarıdır. Cumhuriyet dönemiyle birlikte duraklamaya girmiş olan Türk tezhip sanatında, 18. yüzyıldan bu yana tarama tekniği ve tezhip tekniğinin bağdaştırılarak ve de güncel bir yorum katılarak yapıldığı ilk lale serisi tezhip çalışması olma özelliğini taşımaktadır. Yaklaşık iki yıldır süren İstanbul Laleleri serisinin yapıldığı tezhip çalışmaları 30 adedi bulmuştur. Bu eserlerin kitaplaştırılma çalışmaları halen devam etmektedir. Mimar Sinan Güzel sanatlar Üniversitesi, Güzel sanatlar Fakültesi, Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Tezhip dersi Öğr. Gör. Dr. Münevver Üçer tarafından yapılan bu çalışma ile yok olmaya yüz tutmuş olan lale ve tasavvufi manadaki yorumları gün yüzüne çıkarılmakta, tezhipten akan gizli güç ile sanat sevenlerle tekrar buluşmaktadır. Genç nesil arasında pek bilinmeyen altmışaltı (66), Allah, Hilal, Lale espirisininde vurgulandığı müzehhibe Münevver Üçer'in lale çalışmalarında, sanatın yanında, tasavvufi yaklaşıma da yer verilmiştir. 18.yüzyılın ince tarama tekniği 16. yüzyılın en ince tezhip teknikleri günümüz yorumlarıyla harmanlanarak gelecek yüzyıllarda geriye dönüp bakıldığında, işte 21. yüzyılda da bu tarz çalışılmış denecek kadar yenilikçi bir o kadar da tezhipin özünü koruyarak yapılmış olan çalışmalardır.
Bir başka özellik ise tezhibin yüzyıllardır süregelen yazısının elbisesidir lafsasına da, yapılan çalışmalarla nokta koymuş olmasıdır. Yeri geldiğinde bir lale için bir hafta, yeri geldiğinde bir ay gibi sürelerde fırça sallayan sanatçımız Münevver Üçer, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Tezhip Bölümü'nde verdiği derslerin yanı sıra, 2005-2006 eğitim sezonunda Kadıköy Hasanpaşa ISMEK'te ve Caddebostan'da yer alan Atölye isimli çalışma atölyesinde tezhip sanatına ilgi duyanlara ve meraklılarına bu sanatı öğretmekte ve sanatçılar yetiştirmektedir.
KAYNAKÇA
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Kalem işi Öğretim Görevlisi,İSMEK,2006, İstanbul
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI