28 ŞUBAT DEYİNCE!
28 Şubat krizi ekonomik bir tezgâhtı
TERÖR VE TERÖRİZM
DOLDURUŞA GELEN, UKRAYNA GİBİ OLUR.
SURİYEYİ BEKLEYEN TEHLİKELER
28 ŞUBAT POST MODERN DARBESİNİ UNUTMAYACAĞIZ VE UNUTTURMAYACAĞIZ!
İNCE SES
Şanlı Devrimi Duydunuz mu?
Konyaspor’dan Bahanesiz Kayıplar
BİR ŞEHİR BİN HİKAYE MALATYA
Ortadoğu’da Yeni Oyun: Silahla Olmadı, Parayla Dene
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
Honda Civic Yenilendi
Eğitim de denetim de şart
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Kal'a-yı Sultaniyye'nin adını değiştiren Çanakçılık
Osmanlı tarihlerinde Çanakkale'nin adı Kal'a-yı Sultaniye'dir. Burada üretilen çanak çömlekler, 18. Yüzyıldan itibaren Osmanlı ülkelerinde ve deniz aşırı memleketlerde geniş bir pazar bulduğundan, halk arasında "Çanak Kalesi" olarak ünlenmiştir.
Daha önceleri de testi ve çanak çömlek üretilen yerlerden olan Çanakkale'de bir oranda sanat kaygısı da güdülerek keramik üretimine geçilmesi 18. Yüzyılın ortalarına doğrudur. Burada yapılan ve bin bir çeşit denebilecek keramikler, genellikle günlük gereksinimlere ve daha geç bir dönemden itibaren de hatıra eşyasına dönük olmuştur. Yörenin kırmızı ve sarımtırak kil hamurlarından yapılan Çanakkale çanak çömleği, formları, desen ve renkleri, açık kahve, san, açık yeşil, krem renginde astar üzerine betimlemeleri ve sırlama tekniği ile İznik ve Kütahya işlerinden farklı bir üçüncü boyut olmuştur.
Saydam sır altına siyah, beyaz, mor, kahverengi, san renklerle ve basit çizgilerle işlenen gemi ve cami betimlemeleri, insan ve hayvan figürleri, benekler, çiçekler, rozetler, 18. Yüzyıl üretimlerinin daha özenli ve sanatsal olduğunu göstermekte iken, 19. yüzyıla ait, su testisi,kuş ve at başlı süs testileri, nargileler, fincan, matara, vazo, sürahi, bardak, şamdan, kandil, kalemlik, tuzluk, şekerlik vb. örnekler koyu yeşil, kirli san, kahverengi tek renk sır üstüne bezemeli kaba formlardır.
Çanakkale keramiklerini naif sanat ürünleri olarak değerlendirenler, Avrupalı turistler olmuştur. Bu nedenle de Osmanlı dönemine ait Çanakkale işi özgün keramikler, Türkiye'den çok Avrupa'daki koleksiyonlarda bulunmaktadır.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
SANAT ve SANATTA İLAHÎ GÜZELLİK