28 ŞUBAT DEYİNCE!
28 Şubat krizi ekonomik bir tezgâhtı
TERÖR VE TERÖRİZM
DOLDURUŞA GELEN, UKRAYNA GİBİ OLUR.
SURİYEYİ BEKLEYEN TEHLİKELER
28 ŞUBAT POST MODERN DARBESİNİ UNUTMAYACAĞIZ VE UNUTTURMAYACAĞIZ!
İNCE SES
Şanlı Devrimi Duydunuz mu?
Konyaspor’dan Bahanesiz Kayıplar
BİR ŞEHİR BİN HİKAYE MALATYA
Ortadoğu’da Yeni Oyun: Silahla Olmadı, Parayla Dene
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
Honda Civic Yenilendi
Eğitim de denetim de şart
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Sivas halılarının belli başlı dokuz türü vardır: Döşek halısı, seccade, kurce (at heybesi), yol halısı, yastık, kürt kilimi, Şarkışla, perde kilim, kilim seccade. Sivas ve kız kilimi ile erde kilimi, bilinIi bir dekor anlayışı yansıtır."
P. Lecomte, Türkiyede Sanatlar ve Zenaatler'den 5.99 vd.
İşleme
İşleme sanatlarının deri, kağıt, dokuma sanatlarıyla ilgili tekniklerine, söz konusu bölümlerde değinilmişti.
Anadoludan ve Rumeliden başlayıp İstanbul'a uzanan, yerel birçok adlandırmaların yanı sıra İstanbul'da da "Türk işi” ve "İstanbul işi” adlarıyla evrensel sanat değerlerine dönüşen işlemeciliğin başlıca kolları Oyaişleri, Tığ işleri, çarşaf bağları, gergef işleri, tel işleri, kalem işleri olarak sıralanabilir.
Bu işleme tekniklerinden yazmacılık dışındakilerin kadın ve kızlara özgü ve tamamen amatörce ve çoğunca çeyiz hazırlığına dönük olarak geliştiğini belirtmek gerekir. Osmanlı döneminde, İstanbul, Bursa, Edirne, İzmir gibi büyük şehirlerde el işlemeciliğinin bir çarşı sanatına dönüştüğü de bir gerçektir. Özellikle de hamam takımları, perde ve yazma işleri zamanla birer zenaat olarak daha çok çarşılara kaymıştır... İşleme sanatlarının Anadolu'da ve Rumelide ne zaman başladığına dair tarihler verilememekle birlikte bu sanatların kırsaldan başlayıp kentlere girdiğini, dolayısıyla dokumacılık sanatlarında olduğu gibi, işlewmecilikte de asıl kaynağın göçebe kültürü olduğu bir gerçektir. Zamanla her yörede farklı teknikler, renk ve desen yaklaşımlarıyla gelişen işlemecilik, denilebilir ki ulusal sanat anlayışının halk tabakalarıyla bağı en yaygın ve sık olan sanat dalı konumundadır. İşleme sanatlarının öncelikle vurgulanması gereken bir özelliği, sonsuz denebilecek motif zenginliklerine sahip bulunmasıdır. Kadın ve erkek giyimlerinin başlıca parçaları olan aba, salta, şalvar, potur, entari, çepken, fermene, üç etek, yelek, camadan, mintan, kuşak, yemeni (mendil), arakiye, baş örtüsü, çevre, yağlık, cübbe, uçkur, kavuk örtüsü, bohça, kese, kılıf, sancak, seccade, mevlüt takımı, hamam takımı, duvak, sünnet takımı, çocuk ve beşik takımı, çorap, terlik... gibi sayılmayacak kadar çok eşya üzerinde türlü işleme teknikleriyle desen çalışmaları yapılmıştır.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI