28 ŞUBAT DEYİNCE!
28 Şubat krizi ekonomik bir tezgâhtı
TERÖR VE TERÖRİZM
DOLDURUŞA GELEN, UKRAYNA GİBİ OLUR.
SURİYEYİ BEKLEYEN TEHLİKELER
28 ŞUBAT POST MODERN DARBESİNİ UNUTMAYACAĞIZ VE UNUTTURMAYACAĞIZ!
İNCE SES
Şanlı Devrimi Duydunuz mu?
Konyaspor’dan Bahanesiz Kayıplar
BİR ŞEHİR BİN HİKAYE MALATYA
Ortadoğu’da Yeni Oyun: Silahla Olmadı, Parayla Dene
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
Honda Civic Yenilendi
Eğitim de denetim de şart
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Daha çok başliklarda, önemli kelimelerde ya da önemli yerleri -bugünkü gibi altını değil üstünü çizerek- belirlemede kullanılan kırmızı mürekkebe rengini veren kırmız böceğidir. Bu böcekten çıkarılan boya çeşitli işlemlerden geçirilerek mürekkebe dönüştürülürdü. Sarı mürekkep sarı ya da kırmızı zırnığın, zer mürekkep ise altın yaragının zamk-i arabı ile karıştırılmasıyla elde edilirdi. Yazının alt yapısı diyebileceğimiz bütün bu araç-gereçlerin birer zenaat kolu olarak ayrı çarşılarda, işliklerde üretildiğini, ürünler arasında talebe bağlı olarak kalite farkları bulunduğunu da ekleyelim.
Osmanlı Hat Sanatının Gelişimi
Osmanlılar 14. yüzyıl başında tarih sahnesine çıktıklarında "aklam-ı sitte" (altı kalem) denilen ve o döneme kadar ortaya çıkmış yazı stilleri olan muhakkak, reyhanı, sülüs, nesih, tevkı ve rıka'ya son biçimini veren Yakut-ı Musta'sımı henüz yeni ölmüştür (1298/95) ve onun öğrencileri İslam dünyasının dört yanına dağıldıkları gibi Anadolu'ya da gelmişlerdi. Osmanlı hat sanatı da başlangıçta Yakut-ı Musta'sımı'nin izinde gelişmiştir. Osmanlıların ilk iki başkentleri Bursa'da, Edirne'de ve İznik'te bu döneme ait yazılardan günümüze çok azı kalabilmiştir. Bunlardan anlaşıldığı kadarıyla Osmanlı hattatları 14. yüzyılın ikinci yarısında yeni bir üslup yaratma yolunda ilk adımları atmışlardı. Asıl gelişme birçok alanda olduğu gibi 1453'te İstanbul'un fethinden sonra yaşanmıştır. Bu dönemin en önemli hattatları Edırneli Yahya Sofi ile oğlu Ali bin Yahya Sofi'dir. Fatih Camii'ndeki, Topkapı Sarayı'nda Bab-ı Hümayun'un kapı kemeri aynasındaki ve Amasya'dan. Bayezid Camii'ndeki eserleri bugün de izlenebilen bu baba-oğul hattatların özellikle celı sülus yazıları 19. yüzyıla kadar aşılamamıştır.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI