İNSANA YATIRIM YAPMAK
NAMAZIM, HER TÜRLÜ İBADETİM, HAYATIM VE ÖLÜMÜM ALLAH İÇİNDİR
DÜŞÜNCE DURUMUMUZ NEDİR?
TÜRKİ CUMHURİYETLERİN JEOPOLİTİK KÖRLÜĞÜ
Dilli şeytan
REZİLLİK DİZ BOYU
Altın Bitcoin dâhil hiçbir rakip tanımıyor…
CHP entübe aşamasında…
Ölümden Kim/Niçin Korkar?
SÂBIGUN
Çok Kötü Oyunla Galip Gelmek
Ölümüzü Seviyorlar Bizim!
Mart Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
İRAN – ABD İLİŞKİLERİ
Ramazan’da Sağlıklı Beslenme Önerileri
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
Doyurma anlamına gelen aharlamada nişasta ya da yumurta akı kağıdın üstüne sürülerek düzgünce bir yüzeyelde edilir; aharı kağıda iyice sabitlemek, bütünüyle düzgün bir yüzeyelde etmek için de cam ya da çakmak taşından yapılmış mühre pesterek denen mühre tahtası üstünde serili kağıt üzerinde sıkıca gezdirilirdi.
Mührelenen kağıtlar üstüste dizilip, kıvrılmamaları için üzerlerine ağırlık konularak bir yıl bekletilirdi. İşte usta bir hattatın kullanabileceği kağıt ancak bir yılda hazır hale gelirdi.
Son olarak da mürekkepten söz etmek gerekir. Osmanlı döneminde yaygın biçimde siyah, kırmızı (la'lı), sarı ve zer (altın) mürekkep kullanılmıştır. Siyah mürekkebin temelini balmumu, zeytinyağı, beziryağı, çıra gibi yağlı maddelerin içi oluşturduğundan is mürerkebi de denirdi. İsin zamk-ı arabı ve saf su ile terbiye edilmesiyle elde edilen is mürekkebi kolay yazılması, kağıda hemen sabitlenmemesi özelliğiyle yani yazıdaki kusurları düzeltmeye elverişliliğiyle tercih edilmiştir. Düzeltme işlemi kimi zaman dil ucuyla da yapıldığından Türkçe'ye "mürekkep yalama" deyimini de miras bırakmıştır.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI