28 ŞUBAT DEYİNCE!
28 Şubat krizi ekonomik bir tezgâhtı
TERÖR VE TERÖRİZM
DOLDURUŞA GELEN, UKRAYNA GİBİ OLUR.
SURİYEYİ BEKLEYEN TEHLİKELER
28 ŞUBAT POST MODERN DARBESİNİ UNUTMAYACAĞIZ VE UNUTTURMAYACAĞIZ!
İNCE SES
Şanlı Devrimi Duydunuz mu?
Konyaspor’dan Bahanesiz Kayıplar
BİR ŞEHİR BİN HİKAYE MALATYA
Ortadoğu’da Yeni Oyun: Silahla Olmadı, Parayla Dene
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
Honda Civic Yenilendi
Eğitim de denetim de şart
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Hattat kaleminden çıkan ve şablonla taşa kopye edilen yazıları, estetiği, kıvraklığı ve imlasıyla taşa kazımak, kuşkusuz mezar taşına şekil vermekten daha zor bir sanattı. İlginç bir durum, kapalı türbelere gömülen Osmanlı padişahlarının ayrıca yazılı mezar taşları yoktur. Kabirlerinin üzerlerindeki ahşap sandukanın baş tarafına sarık ya da kavukları konmakla yetinilmiştir. Türbe içine gömülen hanedan mensupları, devlet ricali için de aynı durum söz konusudur.
Başlıklı ve tepelikli mezar taşları arasında en çok dikkati çeken formlar, sadrazam ve vezirlerin kallavi kavuklu, şeyhülislam, kazasker, nakibüleşraf, kadı ve müderrislerin "örf" denen sarıklı taşlardır. Diğer yüksek düzeydeki yöneticilerle din adamları içinse konumlarına göre "mücevveze", "Selimî", "paşalı", "kafesî destar", "kalafat", "katibî', "zerrin külah" vb. başlıklı baş taşı biçimleri öngörülmüştür.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI