HAKİKİ VUSLAT ÖLÜMLE MÜMKÜNDÜR
Araç satışında yetki belgeli esnafımız bu sistemden muaf olsun
Ticari ahlaksızlık enflasyondan daha hızlı yükseliyor
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
İman-Hikmet-Gayret-Tevekkül
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
AKILSIZ TELEFON
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
YAŞASIN ÖZGÜR SURİYE VE SURİYE HALKI
VAKT-İ MUHABBET
SURİYE’NİN YENİ DÜZENİ İÇİN TAVSİYELER
Nasrettin Hoca’nın İzinde:AKŞEHİR
Hainliğin kitabı yeniden yazılıyor
Merhaba Yeni Suriye
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
BAĞIŞIKLIĞINIZI BESİNLERLE GÜÇLENDİRİN
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Kethüdanın özellikle lonca içindeki çalışmalarında başlıca yardımcısı yiğitbaşı idi. Yiğitbaşı da lonca mensupları arasından seçilir ve seçim kadı tarafından onaylanırdı. Bazı büyük loncalarda birden fazla yiğitbaşı bulunabilirdi. Gedik düzenine geçildikten sonra aynı tür görevi yapan kişiye "vekil" denmiştir. Fütüvvet geleneğinin egemen olduğu 16. yüzyıldan önceki dönemde ise "nakib" olarak anılırlardı. Bu isim Mısır loncalarında 19. yüzyıl başına kadar yaşamıştır. Loncalarda çeşitli hizmetleri yerine getiren davetçi, bekçi, sucu gibi görevlilerden öne çıkan ikisi duacı ve çavuştur. Esnaf her sabah çarşıya geldiklerinde toplanır, duacı dua ve öğütte bulunur, sonra dükkanlar açılırdı. Bazı çarşı ve arastalarda bu tören için inşa edilmiş dua kubbesi denilen yerler vardı. Lonca içindeki işlevi tam olarak aydınlanmamış olan çavuşun ise daha çok lonca heyetinin kararlarının uygulanması ile (tıpkı divan-ı hümayun çavuşları gibi) görevli olduğu sanılmaktadır. Bazı yerlerde ise yiğitbaşının işlevini yerine getirmekteydi.
Kethüda, yaptığı görev karşılığında esnaftan toplanan belirli bir para alırdı. Bu husus mali sorunların ağırlaştığı 18. yüzyıl ortalarından itibaren devletin bu gelirlere müdahale etmesi sonucunu vermiş, gedik düzenine geçilmesinin yarattığı imtiyaz karşılığında devlet de kethüdalığı en çok para verene ihale edilen bir mukataa haline getirmiş, bundan kazanç sağlamaya çalışmıştır. Bu durum esnafın geleneksel düzenini ve özerk yapısını hayli zedelemiştir. Buna karşılık esnaf da etkili bir kamu yöneticisinin kethüdalığına rıza göstererek devlet katında güçlü bir korunma sağlama beklentisi içine girmiştir. Esnaf ve zenaatkar loncalarının icra organı niteliğindeki lonca heyeti.kıdemli ustalardan oluşurdu. Bunlar "ihtiyar ustalar", "müsin ve ihtiyar iş erleri", "nizam ustaları" , "söz sahipleri", "ileri gelenler", "esnafın muteberanı" ve "lonca ustaları" gibi çeşitli adlarla anılmışlardır. Genellikle beş kişiden oluşan bu kurulun resmi bir niteliği yoktu ama loncanın faaliyetleri üstünde yönlendirici bir rolü vardı. Kethüdanın bu kurulla ya da kuruldaki bazı üyelerle çalışmak istememesi durumunda farklı seçenekler ortaya çıkardı. Eğer birkaç üyeyi istemezse onlar için seçim yenilenir, aynı kişiler seçilirse kethüda ya istifa eder ya da onlarla {çalışmayı kabullenirdi. Eğer hepsini istemezse kurulla birlikte kethüda seçimi de yenilenirdi. Gene aynı kişiler seçilip de kethüda kabul etmezse bu kez kethüda istifa etmiş sayılır ve o görev için yeni bir aday belirlenirdi.
Lonca heyeti her ayın ilk ve üçüncü haftalarında cuma günü kethüdanın başkanlığında toplanırdı. Kethüda on beş günlük gelişmeleri açıklar, geçen toplantıda alınan kararların uygulanmasına ilişkin bilgi verir, o günkü toplantının gündemini belirlerdi.
Bu olağan toplantılarda genellikle esnafın birbiri hakkındaki şikayetleri dinlenir, çözülemeyecek durumda olanların kadıya götürülmesi kararlaştırılır, esnaf sandığından ödünç para isteyenlerin durumu görüşülür, bunun için araştırma gerekiyorsa bir ya da iki kişi bu işle görevlendirilir, esnafa duyurulması gereken hususlar saptanıp gereği kethüdaya bildirilirdi.
Ayrıca diğer loncalarla ilişkilerde doğan sorunların da önce kethüdalar heyetinde görüşülmesi için karar alınabilirdi.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI