ORTA-DOĞU’DA KARTLAR YENİDEN DAĞITILIYOR.
Honda Civic Yenilendi
ŞİİR MEKTEBİ
ARAP EDEBİYATÇILARININ TÜRKİYE VE TÜRKLERE BAKIŞI 2
MERHAMET ETMEYEN KİMSEYE MERHAMET OLUNMAZ
YÜZYILIN SOYKIRIMI SONRASI BARIŞ
Kutup Yıldızı
Yıldız mı, Ay mı, Kara Delik misiniz?
Değerli Galibiyet
Ruhun şad olsun ağabey
Konya için tehlike çanları çalıyor
Eğitim de denetim de şart
FACİALAR KADER DEĞİL
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
AVRUPA’NIN KARANLIK TARİHİ
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -3-
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Geçtiğimiz hafta, Konya'da müziğe gönül vermiş herkesin mutlaka görmesi gereken bir yerin kapılarını araladım: Necmettin Erbakan Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı bünyesindeki Çalgı Yapım, Bakım ve Onarım Atölyesi. Bu atölye, Türkiye'nin en büyük ve en donanımlı çalgı atölyesi olmakla kalmıyor, aynı zamanda müziğin ruhunu taşıyan enstrümanların yapım süreçlerine tanıklık etmek için de eşsiz bir merkez haline gelmiş.
Kapıdan içeriye adım atar atmaz, sizi ilk karşılayan şey ağaç kokusu ve hemen ardından enstrümanların asil duruşu oluyor. O an fark ediyorsunuz ki burada sadece ağaç değil, müziğin ruhu şekil buluyor. Necmettin Erbakan Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarı Müdürü Prof. Dr. Mehmet Gönül ve ekibinin özverili çalışmalarıyla hayat bulan bu atölyede, bir sazın hikayesi baştan sona gözlerinizin önünde canlanıyor. Odun olarak başlayan bu hikaye, ustaların ellerinde bir sanat eserine dönüşüyor.
Prof. Dr. Mehmet Gönül, bir sazın nasıl hayat bulduğunu o kadar içtenlikle anlattı ki, adeta bir enstrümanın yapım sürecine şahit olmakla kalmadık; onun kalbini, ruhunu da hissettik. Bu atölye sadece saz yapmıyor, aynı zamanda çello, keman gibi farklı müzik kültürlerine ait enstrümanlar da üretiyor. Üstelik burada geliştirilen yeni tekniklerle alınan patentler, atölyenin yenilikçi ve vizyoner yaklaşımının bir göstergesi.
Bu ziyaret beni o kadar etkiledi ki, Konya'nın bu güzel üniversitesinde böyle bir merkezin varlığıyla duyduğum gururu tarif edemem. Hem geleneksel Türk müziği enstrümanlarını koruyan hem de yeniliklere açık olan bu atölye, müziğin evrensel dilini anlamamızı sağlıyor.
Ziyaretimizin sonunda, Prof. Dr. Mehmet Gönül'ün saz icrası da sohbetimizin tatlı bir kapanışı oldu. O an müziğin sadece bir ses değil, bir duygu, bir yaşanmışlık olduğunu bir kez daha hissettim. Bu güzel çalışmalara imza atan herkesi gönülden tebrik ediyorum. Türk müziği bu atölye sayesinde hep yaşayacak, hep daha güçlü bir şekilde yankılanacak.
Müziğin ruhu daim olsun.
FACİALAR KADER DEĞİL
ÂRİF OL, ZARİF KAL
Kazandım Sananlar
HATIRAN YETER
2024’ün Kelimesi: Kalabalık Yalnızlık
Yeni Bir Yıla
Nasrettin Hoca’nın İzinde:AKŞEHİR
Gerçek Olan Kazanır
Sınırları Zorlarken 2025 Mesajı
Beyşehir Gölü’nde Suyun ve Emeğin İzinde