AVRUPA’NIN KARANLIK TARİHİ
ÜÇ AYLAR, ŞİVLİLİK, İLK NAMAZ
PKK TERÖR ÖRGÜTÜ SİLAH BIRAKMAK İSTİYOR MU?
PKK ÖCALAN’I TAKAR MI?
Her devirde kayığa binenler
2024’ün Kelimesi: Kalabalık Yalnızlık
MÜBAREK ÜÇ AYLAR VE REĞAİB KANDİLİ
Faiz indirimleri ekonomik büyümeyi nasıl etkileyecek?
İNCELİKLER
2024’Ü GERİDE BIRAKIRKEN
Kavgaların Asıl Sebebi Nedir?
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -3-
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Tarihi seyrine baktığımız zaman kısasın, eski Yunan ve Roma toplumları ile İslâm öncesi Arap cahiliye toplumlarında da var olan bir ceza sistemi olduğunu görmekteyiz. İlk dönem toplumlarındaki uygulamasında kısas, suçtan zarar gören veya mirasçıları tarafından doğrudan suçluya uygulandığını, zaman zaman bazı toplumlarda sadece suçluya değil, suçlunun mensubu bulunduğu kabilelere karşı uygulandığı bilgisine de ulaşılmaktadır. Ceza, suçu işleyene uygulanması gerekirken, failin mensubu bulunduğu kabilelere de uygulanmasında, suçun şahsiliği prensibi göz ardı edilmektedir. Öte yandan bu tür kısas uygulamalarında suçun manevî unsuruna da dikkat edilmediği söylenebilir. Yani failin fiili işleyiş maksadı, kastî mi yoksa gayrı iradî mi yaptığı araştırılmamaktadır. Çeşitli Dinlerdeki uygulamalarda farklılıklar olmakla birlikte, işin özünde kısasın gerekliliği benimsenmektedir.
Avrupa Birliğinde idam yoktur diye onların yanlışına ortak olmak zorunda değiliz. Amerika, Rusya, Çin, Japonya gibi bir çok ülkede idam cezası halen uygulanmaktadır. İdam cezası gereksiz çağ dışı demek esasen işin özünü anlamamak demektir. O halde şimdi soruyorum, Amerika, Avrupa Birliğin 'den daha mı geri? Hayır. İdam cezası var ve gerektiğinde uygulanıyor. Bizde İdam cezasını mutlaka geri getirmeliyiz. Canileri, tecavüzcüleri, hainleri beslemeden hak ettikleri ceza ile cezalandırmalıyız.
Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan 'ın partisinin Kızılcahamam kampında, “Şu anda birçok insanımız kamuoyu araştırmalarında idam yeniden gelsin diyor” şeklindeki sözleriyle konu bir kez daha tartışılır hale gelmiştir. Bu açıklama bence hayırlı olmuştur. Vicdanlarda konu yeniden yankılanmış ve bir an önce gerekli yasal düzenlemelerin yapılması gerektiği, halkın büyük çoğunluğunun idam cezasının geri getirilmesine taraftar olduğu görülmüştür.
İslâm fıtrat dinidir. Aslında kısas da fıtratımıza en uygun olan cezadır. İdama, Kısasa karşı çıkanların bir yakını bir cani tarafından öldürülse, eline geçirdiği ilk yerde yargılanmasına bile müsaade etmeden kendi öldürmeye kalkmaktadır. Artık ikiyüzlü davranmaya gerek yoktur. İdam cezası çağ dışıdır diyenler, şeytanları bile şaşırtacak şekilde işlenmiş olan vahşet, cinnet, tecavüz ve terör olaylarını masum görmektedirler. Hâlbuki esasen bu fiiller çağdışıdır. Bu fiillerin failleri de insanlıktan nasibini almamış zavallılardır. İdam cezası talebi, mağdur olanların, kan döken canilere karşı meşru müdafaa girişimidir. Kamu vicdanını tatmin etmeyen hiçbir ceza da adalet değildir. Her hak sahibine hakkını vermek adaletin gereğidir.
İdam cezasının yeniden geri getirilmesi demek, öldürmelerin azaltılmasına yönelik bir durumdur. Esasen herkesin yaşatılmasına yönelik bir caydırıcı ceza biçimidir. Öldürmezsen öldürülmezsin. Öldürürsen sende öldürüleceksin. İdam cezasının geri getirilmesi halinde genel olarak caydırıcı etki yapacağı aşikârdır. Allah(c.c.)'ın bizlere bildirdiği yasalarında hayat vardır. İslâm'ı gerçek anlamda anlayıp yaşamayı her birimize Rabbim nasip eylesin. Sıhhat ve afiyetler dilerim.
MÜBAREK ÜÇ AYLAR VE REĞAİB KANDİLİ
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
‘DİNDE ZORLAMA YOKTUR’ U NASIL ANLAMALIYIZ?
HAKİKİ VUSLAT ÖLÜMLE MÜMKÜNDÜR
BAŞARI; ÇALIŞMAKLA MÜMKÜNDÜR
AHİRETİ ÖNCELEYEREK DÜNYA NİMETLERİNDEN FAYDALANMAKTA BİR SAKINCA YOKTUR
FEDAKÂR, DAVA ADAMI EĞİTİMCİLERİMİZİN 24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ KUTLUYORUM
NAMAZ; İSLAM DİNİNİN DİREĞİDİR
YARATAN RABBİNİN ADIYLA OKU!
ŞEHİD YAHYA ES- SİNVAR’IN VASİYETİ