AVRUPA’NIN KARANLIK TARİHİ
ÜÇ AYLAR, ŞİVLİLİK, İLK NAMAZ
PKK TERÖR ÖRGÜTÜ SİLAH BIRAKMAK İSTİYOR MU?
PKK ÖCALAN’I TAKAR MI?
Her devirde kayığa binenler
2024’ün Kelimesi: Kalabalık Yalnızlık
MÜBAREK ÜÇ AYLAR VE REĞAİB KANDİLİ
Faiz indirimleri ekonomik büyümeyi nasıl etkileyecek?
İNCELİKLER
2024’Ü GERİDE BIRAKIRKEN
Kavgaların Asıl Sebebi Nedir?
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -3-
TRAFİK SİGORTASINA YETKİ BELGESİ ESNAF ÇÖZÜMÜ
Konya’da etliekmek savaşları-2
DOĞAL ŞİFA KAYNAĞI: YEŞİL ÇAY
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
Malumunuz 28 Şubat dayatmaları sonucu milletimizin değerlerine düşmanlık yapanların gayretleri ile 8 yıllık zorunlu ve kesintisiz eğitim 1997-1998 eğitim-öğretim yılında yürürlüğe konulmuştu. Yürürlüğe konulan zorunlu eğitim sonrası hafız olabilmek bir nevi engellenmiş, meslek liselerinin orta kısımları kapatılmış, meslek lisesi mezunlarının katsayı adaletsizliği sebebiyle istedikleri Üniversitelerin kaliteli bölümlerini kazanabilmeleri imkânsız hale getirilmişti.
Eğitimde yaşanan bütün bu sıkıntılardan kurtulmamız gerektiğini açık ve net olarak önceki yıllarda birkaç yazı ile ela alıp, bu konulardaki düşüncelerimi, siz değerli okuyucularımıza aktarmıştım. Ana hatları ile yazılarımda; Kesintisiz Zorunlu Eğitim, kesintili, hale getirilmeli, Katsayı eşitsizliği eşitlenmeli, Meslek Liselerinin Orta kısımları açılmalı, Hafızlık eğitiminin önündeki engeller kaldırtılmalıdır konularını içeren yazılar yazmıştım. Bu yazılarımızda bahsetmiş olduğumuz hususların çoğunluğu hamdolsun çözüme kavuşturuldu. Kesintisiz zorunlu eğitim, yeni bir düzenleme ile 4+4+4 olarak bilinen şekliyle 12 yıl zorunlu olmakla beraber kesintili, kademeli hale getirildi, Meslek liselerinin orta kısımları açıldı, Katsayı eşitsizliği eşitlendi, Kur’an-ı Kerîm ve Siyer-i Nebi bütün Orta okul ve Liselerde seçmeli ders olarak konuldu.
Kanun metninde:“ İlköğretim kurumları; dört yıl süreli ve zorunlu ilkokullar ile dört yıl süreli, zorunlu ve farklı programlar arasında tercihe imkân veren ortaokullar ile imam-hatip ortaokullarından oluşur. Ortaokullar ile imam-hatip ortaokullarında lise eğitimini destekleyecek şekilde öğrencilerin yetenek, gelişim ve tercihlerine göre seçimlik dersler oluşturulur. Ortaokul ve liselerde, Kur’an-ı Kerim ve Hz. Peygamberimizin hayatı, isteğe bağlı seçmeli ders olarak okutulur. Bu okullarda okutulacak diğer seçmeli dersler ile imam-hatip ortaokulları ve diğer ortaokullar için oluşturulacak program seçenekleri Bakanlıkça belirlenir.” Malumunuz bu düzenleme ile birlikte, Kur’an-ı Kerîmi ve Siyer-i Nebiyi seçenler bu dersleri okuma imkânına kavuşturulmuşlardır. Bütün bu düzenlemeler, takdire şayan güzel kararlardır.
Geçtiğimiz yıllarda Yeni Konya Gazetesinde ve internet sitemde yayınlamış olan, yazımın bir bölümünde:“Kuran Kursları konusundaki birkaç önerimi aktarmak istiyorum. Kur’an Kurslarımızın ortaöğretim kurumları seviyesinde eğitim-öğretimi verecek yapıya kavuşturulmasının yararlı olacağını düşünüyorum. Bu uygulandığı takdirde hem yoğun ihtiyaç olacak sınıf açığının bir bölümünü karşılayacak hem de ikinci 4 yıllık eğitimlerinde hafız olmak isteyenlerin her iki istekleri de sağlanmış olacaktır. Şayet ilk önerim gerçekleşmezse ikinci olarak, hafızlık yapmak isteyenlere İmam Hatip Liselerinin Orta kısımlarında özel sınıflar oluşturulabilir. Hafız olmak isteyenlere Diyanet İşleri Başkanlığımız maddi ve manevi bakımdan sahip çıkarak, burs vererek, Okul sonrası zamanlarını yatılı Kuran Kurslarında barınmalarını sağlayıp kesin, köklü kalıcı çözümler üretebilir.” diyerek hafızlık eğitiminin önündeki engellerin kaldırılmasını ifade etmiş ve bazı önerilerde bulunmuştum. Bu konuda ne gibi değişikliklerin olduğunu yazarak siz değerli okuyucularımı bilgilendirmek isterim.
Şimdi de devrim niteliğinde olduğuna inandığımız hafızlık eğitiminin önündeki engellerinde kaldırıldığı bilgisini aktarmak istiyorum: Milli Eğitim Bakanlığı, hafızlık eğitimine başladığını Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı Kur'an kurslarından belgelendiren ortaokul öğrencilerinden, o eğitim-öğretim yılı için devam zorunluluğu aramayacak. Milli Eğitim Bakanlığı, hafızlık eğitimine ilişkin olarak devrim niteliğinde bir karar aldı. Hafızlık eğitimi için sadece imam hatip ortaokulu öğrencilerine kolaylık sağlayan Bakanlık, kapsamı genişleterek bütün ortaokul öğrencilerinin hafızlık eğitim alabilmelerinin önünü açtı. Buna göre daha önceki uygulamada sadece imam hatip ortaokulunda öğrenim gören ve hafızlık eğitimi alan öğrencilere tanınan '1 yıllık izin' hakkı, tüm ortaokul öğrencileri için de getirildi. Bu kapsamda İmam Hatip Ortaokuluna, herhangi bir ortaokula kayıt yaptıran veya devam eden öğrencilerin hafızlık eğitimine başladığını Diyanet İşleri Bakanlığına bağlı Kur'an kurslarından belgelendiren öğrencilerden o eğitim ve öğretim yılı için devam zorunluluğu aranmayacak. Hafızlık eğitimi alanlar bu eğitimleri süresince eğitim ve öğretim yılı başından itibaren en fazla bir eğitim öğretim yılı okula devam etmeyecekler. Bu sürenin bitiminde okula devamları sağlanacaktır.
Bu öğrenciler okullarına döndüklerinde devam edemedikleri eğitim öğretim yılına ait derslerden okul müdürünün sorumluluğunda, koordinesinde, alan öğretmenden oluşturulacak komisyon tarafından sınava alınacak ve başarılı olanlar bir üst sınıfa devam ettirilecekler. İmam hatip ortaokulu veya ortaokul öğrencileri bu izin haklarını 5, 6 veya 7'nci sınıflardan herhangi birinde kullanabilecekler.
Bu düzenlemenin, Milletimize hayırlı olmasını Yüce Mevlâ’dan niyaz eder, emeği geçen, destek veren herkese kalbi şükranlarımı sunarım. Allah (c.c.) Razı olsun. Sıhhat ve âfiyetler dilerim.
MÜBAREK ÜÇ AYLAR VE REĞAİB KANDİLİ
HRİSTİYAN BİR KOMŞUN NAMAZ KILSA NE DERSİN?
‘DİNDE ZORLAMA YOKTUR’ U NASIL ANLAMALIYIZ?
HAKİKİ VUSLAT ÖLÜMLE MÜMKÜNDÜR
BAŞARI; ÇALIŞMAKLA MÜMKÜNDÜR
AHİRETİ ÖNCELEYEREK DÜNYA NİMETLERİNDEN FAYDALANMAKTA BİR SAKINCA YOKTUR
FEDAKÂR, DAVA ADAMI EĞİTİMCİLERİMİZİN 24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ KUTLUYORUM
NAMAZ; İSLAM DİNİNİN DİREĞİDİR
YARATAN RABBİNİN ADIYLA OKU!
ŞEHİD YAHYA ES- SİNVAR’IN VASİYETİ