İNSANA YATIRIM YAPMAK
NAMAZIM, HER TÜRLÜ İBADETİM, HAYATIM VE ÖLÜMÜM ALLAH İÇİNDİR
DÜŞÜNCE DURUMUMUZ NEDİR?
TÜRKİ CUMHURİYETLERİN JEOPOLİTİK KÖRLÜĞÜ
Dilli şeytan
REZİLLİK DİZ BOYU
Altın Bitcoin dâhil hiçbir rakip tanımıyor…
CHP entübe aşamasında…
Ölümden Kim/Niçin Korkar?
SÂBIGUN
Çok Kötü Oyunla Galip Gelmek
Ölümüzü Seviyorlar Bizim!
Mart Ayı Satış Rakamları Açıklandı!
İRAN – ABD İLİŞKİLERİ
Ramazan’da Sağlıklı Beslenme Önerileri
ÇUMRA KARKIN’DA TANDIR EKMEĞİNİN SICAK YOLCULUĞU
KIZILDERELİ KATLİAMI
Acı nedir bilir misiniz?
Futbol hatalar oyunu derken bunu kastetmemiştik
Esmalardan yansıyan en güzel "Selâm” üzerimize olsun.
Bizler cilve ifadesini, genelde küçük çocuklar veya sevimli hayvanlar için kullanırız. Hani, "...seveceksen oğlunu sev, kız kendini zaten sevdirir.” gibisinden bir duygu hali oluşturur. Cilve, güzele yakışır davranış demektir. Sevdiğine nazlanmak hatta çaktırmadan azıcık üzmek gibi de kullanılır. Arapça cilvet veya celvet kökünden gelen bu kelime, sürpriz olgular, davranışlar mânasında kullanılmıştır. Bizdeki "büyük laf söyleme ha!” edebinin de aslıdır.
Bugünkü yazımızın konusu olan "cilveyi kibriya” ise cümle varlıkların tek yaratıcısına ithafen kullanılıyor. Yani Allah Tekaddes (AC) sevdiklerini sınarken çeşitli hoşluklar yapıyor ve ehlini farklı imtihanlardan geçiriyor. Bunlar elbette ki bizde oluşan algı aslında...
Tasavvuf tarihimizdeki üç güneşten birisi olan Şemseddin Ahmet Sivasî (KS) şöyle diyor: "... vahdetperestim, şerâb-ı cilve-i hayret ile mestim.” Gerçekten, biz de bu güzel ifade karşısında sermestiz. Basit anlamıyla; tek ve mutlak olana taparım, onun cilve şarabından hâsıl olan hayretle sarhoşum diyor hazret. Yani sonsuzluk paradoksundaki evren ile kader denen bilinmezin algoritmasına hayranlığını dile getiriyor. İnsanların kınadıklarını veya negatif eleştirdiklerini yaşaması böyledir. Felek ne yapar ne eder, akla hayale gelmedik bir senaryoyla, bize yaşatır değil mi?
Bazılarımız anımsarlar, 1966 yapımı Sadri Alışık ve Filiz Akın'ın başrolde olduğu filmin adıdır aynı zamanda. Demek ki o zamanlar daha çok toplum hayatında yer bulan bir kavrammış! Nitekim üstat Hüseyin Rahmi Gürpınar da kaderin cilvesine, aynı adlı eserinde yer vermiştir. Bu harika romanda kader, "olmaz” denilen neleri yaşatır...
Kendi hayatımda seneler önce düşündüğüm, konuştuğum nice konular çok sonradan karşıma çıkmıştır. Bu süreçte uyanık olup, olumlu bir özeleştiri ile kendimi toparlamak gereği zaten gayet nettir. Sürekli her şeyden şikâyetçi olup, bizim işimiz olmayan konuları bile eleştiren halimize çeki düzen vermek gerek. Yaşadıklarımız asla tesadüf değil. Hepsinin kendi içinde bizim algı kapasitemizi aşan bir düzeni var.
Gül gül dedi bülbül güle, gül gülmedi gitti
Bülbül güle, gül bülbüle yâr olmadı gitti...
Neden siz de bir günlük tutmuyorsunuz? Gerçekleşen rüyalarınız, bir zamanlar kınadığınız ve şimdi yaşadığınız ibretler hep aynı. Ummadığınız anda kavuştuğunuz bir dost, size iyi gelen bir sevgili hayali yazabilirsiniz... Hepsi Cilve-i Kibriya değil mi?
Ne gafletlerle, ne cahillikler ediyoruz, yine de seviyor bizi Rahman!
"Âlimin ölümü, âlemin ölümü gibidir.” hükmünce vedalaşmak duasıyla: Hayra karşı geliniz.
AYNADAKİ ÇÖZÜMLER
RÜYAMDAKİ SEÇİMLER
İNSAN ODAKLILIK
BİNBİR GECE MASALLARI
HER GÜN BAYRAM
EDEBİYATTA AHLAK
BEYİN KONTROLLÜ MAKİNE
NEPOTİZM VE SADAKAT
İSO’YA AÇIK MEKTUP 2
İSO’YA AÇIK MEKTUP 1