HAKİKİ VUSLAT ÖLÜMLE MÜMKÜNDÜR
Araç satışında yetki belgeli esnafımız bu sistemden muaf olsun
Ticari ahlaksızlık enflasyondan daha hızlı yükseliyor
SULTAN VAHDETTİN’İN MEZARI TÜRKİYE’YE GETİRİLSİN
İman-Hikmet-Gayret-Tevekkül
ÖZGÜRLÜĞE SELAM SURİYE
AKILSIZ TELEFON
Oynamak İstemeyenler Varsa İsteyenler Oynasın
ALMANYA’DA TÜRK OLMAK -2-
YAŞASIN ÖZGÜR SURİYE VE SURİYE HALKI
VAKT-İ MUHABBET
SURİYE’NİN YENİ DÜZENİ İÇİN TAVSİYELER
Nasrettin Hoca’nın İzinde:AKŞEHİR
Hainliğin kitabı yeniden yazılıyor
Merhaba Yeni Suriye
Futbolun Yazılı Olmayan Kuralı…
SURİYE’NİN BÖLÜNMESİ
BAĞIŞIKLIĞINIZI BESİNLERLE GÜÇLENDİRİN
Alfa Romeo Junior
KONYALISIN ETLİEKMEK
POLONYA'DA TÜRK SANATI
Sanat ağırlıklı gezilerimi sadece "Gezdim,gördüm” demek için yapmıyorum. Mekanı görmenin önemli olduğunu, ama asıl merak ettiğim şeyin mekandan yola çıkarak o mekanı meydana getiren insanı ve toplumu ve en mühimi sanatı çözümlemek olduğunu, mekanda insan ve sanat arasındaki ilişki beni çok ilgilendiriyor.
Bu Polonyalılar kim? Bugünkü Polonya'nın ünlü kültür merkezi Krakow dünün Lehistanı'nın başkenti idi. Polonya'nın Türkçede eski adı Lehistandı. İncelediğim Çek belgelerine göre Leh sözcüğü, soylu varlıklı anlamını taşımakta. Lah Ulah adlı bir oymak beyi de Polonya'nın kurucusu, milli destanlarına göre bu beyin aşireti Hun istilası sırasında Orta Asya'dan göç etmiş.
Profesör Dyaduleviç, 700 soylu Leh ailesinin üçyüz kadarının Türk – Tatar kökenli olduğunu vurgulamaktadır.
Kültürle fethedilen bir ülke, belki bugün "Türk Kültür İzlerini” taşıyan eserlere pek rastlanmaz. Ancak bu bağlantıyı kanıtlayan fotoğraflar, planlar kütüphanelerde mevcut. Ressam Chlebowski ile Matejko'nun müzelerdeki nefis tabloları. Bu kültür akımının yayılmasında baş etken özellikle, elçilerimizin göz kamaştıran alayları, renkli, kendilerine has giyimleri, kuşamları ile hediyeleri olmuştur.
18. yüzyıla girildiğinde "Turquerie” Paris'ten Lehistan'a sıçramaya başlamıştı bile. O zamana kadar soylular Türk Silah ve Koşum takımlarını toplamakla yetiniyorlardı. Onların yerini yavaş yavaş Türk paraları, Türk minyatürleri, muskaları, mezar taşları el yazmaları almaya başladı. Yapılan koleksiyonlar arasında yarışmaların hızlandığını görüyorum.
Öte yandan araştırmalarım neticesinde "Şark Ziyaret Şölenleri düzenleniyor, verilen maskeli balolarda Türk kıyafeti giymiş yeniçeri bölüklerinin oluşturduğu bir mehter takımının kurulduğunu, Osmanlı sipahilerini örnek alan alayların orduya katıldığını öğreniyorum. Bu akımda Saksonya'da yapılmaya başlayan porselenlere çizilen Türk desenleri de yerini aldı.
10 Aralık 2002 tarihinde Ircica'nın daveti üzerine (Türk İslam Kültür Merkezi Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Muhammed Raşit'in Mina, müzdelife ve Arafattan hat yazılı taşları fotoğrafları sergisi.) İstanbul Yıldız Sarayında 1777 yılında Lehistan Kralının I.Abdülhamide gönderdiği «BELVEREDE TAKIMI» adıyla gördüğüm bilineni en tanınmışıdır.
Wilanow Park'ında Çin mimari tarzında bir köşkün tepesinde bir Türk Hilali var. II. Ahmed Çeşmesinin bir örneği II. Frederick'in Post dan yakınındaki Sans – Souci Saayındaki çay köşküdür. Silezya'da Olesno şehri yakınlarında, 1763 yılında yapılmış türbe, aynı yıl içinde Prusya'ya gönderilen Osmanlı heyetinden, ölen bir Türk'ün de türbesidir.
Son Lehistan Kralı Stanislas'ın kardeşi Prens Casimir Varşova yakınlarında bulunan Soletz'deki mâlikanesinde «Türk Köşkü» yaptırmıştı. 1777 de prensin mimarı, bu köşke ek, içinde merdiveni bulunan çok yüksek bir minare inşa etti. Bu minarede ibadete çağıran çanlar bulunuyormuş. Minarenin yanı başında Türk tipi bir de medrese odası yapmıştı. Bu minare 1939 Alman bombardımanından yıkılmış yalnız fotoğrafı kalmış.
Kral Auguste de, Varşova'daki sarayın bahçesinde Türk Köşkü yaptırmıştır. Mimarını incelemeler yapmak üzere İstanbul'a göndermiş, mimar, Ayasofya Camii'nin, hamamların, birkaç İstanbul evinin plan ve krokilerini çizerek «Türk Evi» adıyla ünlü köşkü yaptırmıştır.
Bu köşk 19. yüz yılın ortalarında yıktırılmış. Plânlardan anlaşıldığına göre, yapı kubbeliymiş. Duvarların üst kısımları Türk süsleme desenleriyle bezeli, kapının üstünde de bir hilâl bulunuyormuş.
75. YILLIK GAZETECİLİK İLGİM VE YENİ KONYA GAZETESİ
TÜRKİYE SELÇUKLULARI VE KONYA KİTABI
YILDIZ PORSELEN FABRİKASI (ÇİNİ FABRİKA-İ HÜMAYUNU)
YILDIZ ŞELALE
KONYA’DA MODELİSTLİK – STİLİSTLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI
KONYA VE ANADOLU’DA ÇİNİ ve LÜLECİLİK SANATI